♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Jeg lurer på om noen her inne kanskje har samme utfordring som meg, og/eller vet svaret på en ting jeg lurer på. Jeg sliter med at brystene mine er så store og tunge at jeg begynner å få problemer med ryggen. Skikkelige BH'er som virkelig gir god støtte er jo rådyre - de koster gjerne minst 500-600 kr for én BH. Og som de fleste andre jenter, syns jeg det er greit å ha iallfall 4-5 BH'er å bytte mellom (eller aller helst enda fler). Det har jeg rett og slett ikke råd til, så jeg ender med å kjøpe BH på f.eks KappAhl. De gir ofte ikke verken god eller riktig støtte, men er bedre enn ingenting. Brystreduksjon er ikke et alternativ for meg. Jeg skal helst ikke opereres, da jeg fikk blodpropp etter keisersnitt for halvannet år siden. Faren for ny blodpropp ved operasjon er dermed svært stor, og jeg vil derfor ikke få godkjent operasjon for å redusere bysten. Dessuten kjenner jeg flere som har fått store plager etter slik operasjon, og er derfor uansett svært skeptisk. Så til mitt spørsmål: siden den type BH jeg bør bruke er så utrolig dyrt, er dette noe man kan få støtte til fra NAV eller lignende? Jeg mener ikke ubegrenset selvsagt, men kan man få støtte til for eksempel 2 eller 3 BH'er pr år? Noen som vet?
Musemor med tre søte små Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Jeg vet ikke noe om dette, men jeg er helt enig med deg om at det burde være en BH støtteordning for kvinner med store bryster og dårlig råd. Årsaken er at dersom man ikke kjøper en ordentlig BH kan man fort ende opp med dårlig rygg, og i verste fall sykemelding. Nå har jeg god råd, men også str. 80 G så støtter deg fult ut
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 3. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 3. november 2010 Takk for støtten, so to speak ;-) Ja, det er jo nettopp det - man kan ende opp med store plager, og operasjon er ikke svaret for alle. Dette må jeg finne ut av. Med en legeerklæring i lomma burde det jo bare være en formalitet etter min mening, men om det ER det er jo en helt annen sak...
Monajenten Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Hadde vært fantastisk om det fantes noe sånt, men tror dessverre ikke det gjør det. Kjøpte nettopp en bh på nett i 65F som måtte returneres for å få 65G istedenfor, så kjenner til problemet ditt. Jeg kjøpte en del bh´er på LaSenza før det ble lagt ned, og de kostet rundt 300,- Det var jo knallbillig i forhold til hva jeg var vant med, så jeg har heldigvis en del å variere med. Det går an å bestille på nett også, men man må jo betale toll og moms. Stort sett blir det billigere likevel, men er enig med deg. Det er dyrt å ikke bruke 75B.
Julelita Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Jeg har alltid hatt problemer med å finne BH-er i det hele tatt, og passelige er svindyre. Kappahl er ikke noe alternativ for meg, for de går bare opp til cupstørrelse E, mens jeg bruker H. Eller de har jo sånner myke strekkbare som man får på, men de gir jo null støtte. Jeg bor på et lite sted, og det finnes faktisk ikke en eneste butikk her som har BH-er i min størrelse. Morsomt. Uansett, jeg har funnet en fantastisk flott løsning. Jeg handler BH-er på Ebay, fra USA og England. Betaler da 100-300 per BH inkludert frakt, og utvalget er mye større. Jeg har funnet ut at kvaliteten ikke alltid er like stor, og jeg sliter ut BH-ene raskere nå enn før (men så ammer jeg også, og det kan absolutt påvirke), men jeg er absolutt fornøyd. Nå har jeg faktisk forskjellige typer BH-er å velge mellom. Men har som sagt kjøpt noen med litt dårlig kvalitet også, så jeg vet ikke om jeg totalt har spart så veldig mye totalt sett. Jeg er uansett fornøyd med å ha gode BH-er og flere å velge i og sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå