Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 jeg tenker at barnevernet er til for barna våre,at de er der for å hjelpe, ikke for å komme å ta barna våre.. hadde du turt å ringe barnevernet for å "sladre" på noen?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Til spørsmålet i overskriften - ja, terskelen bør være der en ser barn trenger at den er. Ser en barn som kan trenge hjelp, så heller kontakt barnevernet enn å vente for lenge. For det aktuelle barnet kan det bety all forskjell i hele livet, om der trengs hjelp. Til siste spørsmålet - ja, det hadde jeg. Har vel på en måte meldt meg selv til barnevernet, fordi jeg innså at jeg trengte hjelp.... Og jeg vet at barnevernet ikke er farlige, etter mange år i kontakt med dem Jeg har kun fått den hjelpen jeg føler jeg har trengt Utover det, så har jeg ikke sett andre barn som så tydelig trenger hjelp. De jeg har sett har problemer, vet jeg har kontakt med barnevernet selv...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 har du en bekymring så er den som regel reel.. ring og hør med de om det er reelt å melde, de kan uttale seg anonymt hvis du legger frem saken.. og hvis de mener du burde melde det opp så kan du jo gjøre det. bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.. det meldes opp alt for lite, menge barn som lider pga at folk ikke tørr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå