Gjest Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Vi hadde en hendelse i sommer, som vi enda ikke har kommet helt over, og vi er fortsatt ikke enige om hva som er rett eller feil. Kjæresten min har 2 barn fra ett tidligere forhold, en jente og en gutt i småskolealder. Det er omtent 2 år siden foreldrene gikk i fra hverandre. Etter vi hadde vært på en "kjærlighetsferie", ringte barnas mor som da var i syden sammen med barna, og ville at han skulle komme på besøk til dem der i 4-5 dager. For meg er det utenkelig at kjæresten min skal dra på ferie med sin x. Han hadde riktignok mye jobb og noen sykehusopphold som gjorde at han ikke hadde mulighet til å dra på ferie med ungene selv denne sommeren. Jeg satte bakfoten ned, og det ble ett gråtedrama av dimensjoner på Gardermoen. Han ville også selv dra ned dit, for å få feriert sammen med barna. Det endte med at han ble med hjem, men i ettertid har han klandret meg for dette, og mener jeg var egoistisk og tok fra han verdifull tid med barna. Han sier også at jeg stillte meg imellom han å barna.. Jeg mener at de hadde gjort barna en stor bjørnetjeneste, eller rett å slett lurt dem/gitt dem forhåpninger om at mor og far skulle bli sammen igjen. Dessuten føler jeg at jeg sitter igjen som "den onde stemoren"... Er jeg på villspor her, eller har han rett??
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Vi har vært på ferie sammen etter at vi gikk fra hverandre. Men det var før noen av oss fant oss noen ny. Og ungene var fullt klar over at det ikke var en "ny" start. Nå når vi begge har nye samboer er det ikke aktuelt å reise på ferie sammen. Nå er vi to enheter som deler ungene mellom oss både i hverdag og i ferie. Men vi feirer fortsatt juleaften og 17. mai sammen. Det er avtale fram til en av oss får "familie" med barn med samboer, da vil vi bli "egen" familie. Så siden vi nå er prøvere, så er dette nok den siste juleaften vi feirer sammen. Jeg er selv skillsmissebarn, og ville sett på det som rart om mamma og pappa skulle reist på ferie med meg, og stemoren min skulle vært igjen hjemme. Da måtte i tilfelle hun vært med også, og det hadde ikke vært rart for mamma og stemoren min har alltid kommet godt overens Du er ikke på villspor her!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Litt av problemet er at biomor og kjæresten min ikke er klare nok på at det ikke blir noe mer i mellom dem, og minstejenta sier følgende: Koslig at du har to kjærester pappa!! (Biomor og meg...) Tror det er veldig redde for å opprøre barna..
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #4 Skrevet 4. november 2010 Samlivsterapi. Slik kan han ikke oppføre seg, og han må ha det inn fra en utenforstående tredjeperson for å forstå at det er uakseptabelt. Han ser det ikke selv, han må gå videre fra den familien som ikke lenger eksisterer.
babydream Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Du er overhodet ikke på villspor!!! Jeg hadde aldri kunne levd med at kjæresten hadde feriert med eksen!! Hvis det er så viktig for han å reise på fellesferie med eksen og sine barn så burde han ikke gått inn i et nytt forhold med deg! Jeg skjønner at mannen din vil bruke verdigfull tid som han kaller det med barna sine men å la sette deg i en sånn forferdelig situasjon (JA forferdelig mener jeg) så tenker han ikke lenger en nesetippen sin. Er også helt enig med deg i det å gi falske forhåpninger om at mamma og pappa kan bli sammen igjen.. Jeg tror barna har det godt hvis foreldrene og steforeldrene samarbeider.. At man har en god fordeling osv.. Du er ingen ondt stemor som ikke vil at kjæresten din skal feriere med eksen og barna!!! Han er sammen med deg!!! Skulle du liksom sitte alene i Norge og tenke all verdens ekle tanker du da? Jeg er selv stemor og hadde klikket mentalt hadde mannen min foreslått noe sånt.. Selv om jeg også vet at han er helt ferdig med hun så er det rett og slett ikke passende. Lykke til!! Send meg gjerne en privatmelding og fortell hvordan det går hvis du har lyst!
Pink Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 Skjønne godt at du satte ned foten for at han skulle dra på ferie med x'n. Det hadde ikke vært greit for meg heller! Du og han skal feriere sammen med barna hans, for å bygge bånd som familie.
Gjest Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Takk, dere får meg til å føle meg litt mindre gal hehe
Anonym bruker Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 Det hadde jeg heller aldri akseptert. Husker at min kjære skulle overnatte hos datteren sin hjemme hos eksen helt i begynnelsen av forholdet. Jeg likte det ikke det hele tatt og ville spandere hotellrom slik at de kunne bo et annet sted. Ikke at de ville bli sammen igjen, men jeg stolte ikke på at noe ikke ville skje. I tillegg til av datteren ønsker at de skal bli sammen igjen. Meg hadde hun aldri møtt. Han lovte å ikke gjøre det. Men lenge etterpå røpte datteren hans. Jeg har aldri vært så skuffet i hele mitt liv. Det var snakk om en natt (til 17. mai). En lengere ferietur hadde aldri vært på tale. Du er ikke gal. Grenser for hva vi skal finne oss i. Men han vil aldri forstå deg og ditt synspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå