Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 ville du da ønsket deg i en annen situasjon enn det du er i i dag eller kunne du tenkt deg en annen hverdag? Og hva hadde din "drømme-jobb" vært om du ikke trengte å tenke på lønn?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Ja jeg ville ønsket en annen situasjon. Vet ikke
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Ja, jeg ville absolutt ønsket meg en annen situasjon. Jeg vill HATT en annen situasjon. Hadde jeg ikke trengt å jobbe for pengenes skyld, så hadde jeg reist rundt i verden og hjulpet barn/kvinner/menn og dyr så mye jeg kunne. Altså, de som virkelig trenger det.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Da ville jeg vært heltidshusmor og tatt i mot flere fosterbarn
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 ja, ville nok jobbet mye mindre da. ville nok ikke sluttet helt, men kuttet ned dramatisk kanskje jobbet 20-30% fått mere tid til barna og muligheten til å reise rundt og se nye steder. ville jo trengt en del cash da men det regner jeg med at jeg har siden jeg ikke tebger å jobbe
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Ville jobbet deltid, hatt barna kortere i b.hage og tatt noen kurs el. på fritiden
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Hvis jeg var uavhengig av inntekt ville jeg reist til Afrika og jobbet innen opplæring og opplysning. Tatt med familien. Også ville jeg brukt mye tid på å sy klær, har en liten drøm om å designe klær
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Hadde nok vært det samme som jeg er nå - lærer - men hadde nok tatt et friår fra dette kullet jeg er så "heldig" å ha akkurat i år.. De kan få den største idealist til å få gråe hår.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Hvis jeg ikke hadde trengt å jobbe for å ha en inntekt, altså hadde nok penger, da hadde jeg brukt tiden min på jobbe gratis for organisasjoner jeg har tro på. Eksempelvis Frelsesarméen, Redd Barna og ProSenteret.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Ja, jeg kunne tenkt meg en annen hverdag. Den jeg så for meg da jeg fikk mitt eldste barn... En hverdag med friske barn, en mann/far til barna og mye moro og kos i hverdagen... Og en lite stresset hverdag, selv med jobb. Men slik gikk det ikke. Mannen gikk, en av ungene har et alvorlig handikap, og jeg har ikke kunnet jobbe pga det...... Nå holder jeg på å finne et nytt liv, rett og slett. Og det er ikke enkelt. Barnet med handikap bor ikke lenger hjemme, og da må jeg finne noe som gir nok penger i kassa. Og det er ikke enkelt etter mange år hjemme, så jeg prøver å lage min egen arbeidsplass nå. Det ser ut til at det kommer til å gå, men det tar tid... tid NAV sliter med å gi meg økonomisk......
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 Jeg ville fortsatt i jobben min i Barneverntjenesten, også ville jeg latt mannen min slutte å jobbe. Da hadde jeg fått fortsette noe jeg liker godt, men jeg ville hatt en lykkelig mann og en unge som ikke hadde 9 timersdag i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #12 Skrevet 3. november 2010 Hmmmm... Jeg er i den situasjonen at jeg har såpass formue at jeg kan sette meg ned på baken og ikke gjøre noe mer resten av livet hvis jeg vil det.... Forundret over svarene til dere over her.. Reise jorden rundt, drive hjelpearbeid i afrika osv.osv.. Da vil jeg si til dere at selv om man har en betydelig formue, så er det ikke så lett å bare slippe det man har i hendene for å reise og redde verden. Jeg kunne hvertfall ikke gjort det med min livssituasjon. Jeg har jo tross alt mann og barn å ta hensyn til... Selv om jeg er "rik" så velger jeg jo selvsakt å fortsette å jobbe. Både for det sosiale og for at jeg skal få utfordringer i hverdagen så jeg selv kan utvikle meg som menneske. Nå går eldste jenta på skolen og minsten i bhg. Han har riktignok ikke fulle dager, men hvordan ville han blitt hvis han ikke fikk komme i bhg og være sosial og leike med jevnaldrene.. Det hadde vært egoistisk av meg å ha han hjemme for min del. Barn trenger også å få være sosiale. Sist men ikke minst så er det jo en fordel for mine barn og senere barnebarn at de kan ha en trygg økonomisk fremtid. Det kunne aldri falt inn hverken meg eller mannen min å gå hjemme å sulle, reise jorden rundt og sløse bort alle pengene i vår levetid.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #13 Skrevet 3. november 2010 Trenger ikke jobbe, er så heldig at jeg er ufør så jeg casher ca. 20'000,- etter skatt hver mnd. MEN skulle faktisk ønske jeg kunne jobbe jeg da
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #14 Skrevet 3. november 2010 min drømmejobb hadde vært å laget og designet smykker,dagen lang!og solgt de selvsagt:) da hadde jeg villet jobbet slik at mine to håpefulle hadde hatt kortere dag i barnehage hver eneste dag. det skulle ikke vært noe stress!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #16 Skrevet 3. november 2010 Jeg ville gjort som jeg gjør i dag, jobbe redusert, lange deilige ferier hit og dit, og barna har som oftest 6 timers barnehagedag (far er også veldig fleksibel)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #17 Skrevet 3. november 2010 Ville tatt et friår å skrevet en bok
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #18 Skrevet 3. november 2010 Jeg kunne ikke ønsket meg noe annet enn sånn jeg har det i dag. Elsker jobben min, får masse utfordringer og får prøvd meg hver dag, ingen dag er forutsigbar og ingen dag er kjedelig. Jeg ville aldri kunne trives uten jobben min. Økonomisk sett kunne jeg vært hjemmeværende og vi kunne levd på oppsparte midler + min manns inntekt, men det er helt uaktuelt for meg. Alle mine andre drømmer får jeg også dekket til hverdags. Vi reiser mye og jeg har reist og gjort mye spennende før vi slo oss til ro. Om jeg skulle valgt en helt annen jobb måtte det blitt helikopterpilot.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #19 Skrevet 3. november 2010 Ja, definitivt. Ville vært det samme som jeg er, kunstner.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #20 Skrevet 3. november 2010 Ville studert. Lenge. Alt som interesserer meg. Undervist etterhvert eller drevet med forskning, aldri holdt på med noe mer enn fem år av gangen
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #21 Skrevet 3. november 2010 Da ville jeg reise rundt i innland og utland og forkynne Guds ord :-) Sammen med familien min og mine foreldre :-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #22 Skrevet 3. november 2010 Jeg hadde da bare jobbet noen få timer om dagen, ca tre-fire dager i uken. Tror jeg ville jobbet som hjemmehjelp.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #23 Skrevet 3. november 2010 Jeg ville fortsatt å jobbet, enten som ansatt eller for meg selv. Kunne tenkt å bruke friheten på investorvirksomhet, jeg synes det er utrolig spennende. Men jeg ville endret hverdagen min mye ift nå, og kjøpt meg fri fra husarbeid. Mer tid til familien, mindre tid til støvsugeren! Og mannen kunne jobbet redusert om han ønsket det.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #24 Skrevet 3. november 2010 Ja, jeg hadde ønsket en annen hverdagssituasjon. Mindre stress og mer fleksibilitet. Vet ikke hva drømme-jobben ville vært. Trives godt i jobben min nå, men ville gjerne redusert stilling og jobbet kortere og færre dager (for å minske hverdagsstresset)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #25 Skrevet 3. november 2010 Ja! Helt klart! Ville byttet yrke fullstendig! Har alltid synes det er dumt med ungdommer som har dårlig selvbilde og ser ned på seg selv. Kunne godt tenkt meg å jobbe med barn og ungdommer for å bedre livskvaliteten dems. Være en slags trener som fremmer selvtillitt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå