Gå til innhold

buker dere refleksvest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

når dere går tur med barnevogn i mørket?vil oppfordre ALLE til å gjøre det, og ikke kom med det at det ser dumt ut...det er enda dummere å bli påkjørt!!!

Det verste jeg vet er å kjøre i mørket pga folk uten refleks, plutselig er man drapsmann/kvinne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer den!

Går jo tur med hunden vår hver kveld i mørket, og det er svært sjelden jeg ikke har på meg refleksvest!

Skrevet

Jeg bruker refleksvest, så meg kjører du nok ikke på hvertfall :)

Skrevet

Absolutt!

Jobber på et kjøpesenter som stenger klokka åtte så jeg ser mye rart på vei hjem fra jobb. Senest forrige uke kjørte jeg forbi et par som gikk tur med vogn, dama gikk på fortauet med vogna mens mannen gikk på veien på utsiden av fortauet. Begge hadde mørke klær, ingen hadde refleks, vogna var mørk og eneste refleksen var en liten tape på understellet. Jeg var seriøst bare et par meter fra de sa jeg så dem. Holdt på å stoppe og brøle til dem, blir livredd jeg!

Her er det ekstra reflekser på alle sider av vogna og alle som skal ut etter middagstid har reflekser i hopetall, nesten alltid vest.

Det værste er ungdomsgjengene i mørke klær, det er visst ikke kult med refleks. Men vi må lære ungene våre godt opp, å ta på refleks på tur bør være like naturlig som bilbelte i bil.

Skrevet

Så bra at noen skriver om dette.. men om det er noen mørk kledde langs veien uten refleks, så koster det ikke meg 5 øre å stoppe å spørre om di ver så snill kan ta på seg refleks :) det er jo ikke for å vere sure på di, men bare for å fortelle at jeg som billist hadde satt veldig pris på det..

Så spre det her vidre til alle dere kan, skriv det på facebook statusene deres....:)

:)

Skrevet

dytt:) veldig viktig med refleks!!!

Skrevet

Jepp, refleksvest på alle sammen, til og med barnevognen. De har noen greie reflekstrekk til vogntaket til bagvognene på clas ohlson, dette kjøpte jeg i JUNI mnd i 08 til vognen, bilene så oss ikke i regnet på kvelden og en lastebil holdt på å kjøre oss ned. Gjett hva jeg kjøpte dagen etterpå...

Er livsfarlig å gå ute uten refleks nå....

Skrevet

Jepp!

Har en nabo som pleier å gå tur med hunden sin hver kveld.. Han er kledd i mørke klær og hunden er mørk.. Flere ganger vi nesten har kjørt på dem siden ingen av dem har refleks :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...