Gå til innhold

har alle barn adventskalender?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir straks 3 og foreløpig har vi klart oss fint uten adventskalender. Har ikke giddet bry meg med det før, hun hadde uansett vært for liten til å skjønne konseptet og for meg ville det jo bare vært hodebry. Har hatt som filosofi at hun ihvertfall skulle være gammel nok til å forstå konseptet med at det er en luke/pakke hver dag frem til jul, og at når alle er åpnet da er det jul og da er det ikke flere pakker..

 

Nå er hun vel gammel nok til å skjønne det, men fortsatt er jeg litt usikker på om det er noe vits. Pakke hver dag liksom.. Er kanskje litt redd for at det å få noe skal bli en selvfølgelighet, foreløpig er hun veldig takknemmelig når hun får noe. Selv om det er småting..

 

Men viss det er sånn at 3-åringer snakker om det i barnehagen og sånnt så vil jeg at hun også skal få ha det. Det er ikke sånn at jeg er imot adventskalender, bare litt usikker på fra hvilken alder det egentlig er noe vits.

 

Lillebror er 4 mnd og trenger selvfølgelig ingen kalender. Men på den andre side hadde det kanskje vært smart at de hadde en sammen allerede i år? (at hun ikke har alene i år og må dele neste år liksom)

 

Er vel bagateller dette kanskje, men er jo litt interessant å høre hva dere andre tenker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er tre år er adventskalenderen et stort samtaleemne i barnehagen:) Men det er jo ikke bare du i verden som tenker at dette her er kanskje ingen vits i. Da tenker jeg både på de som synes de er for små og de som ikke feirer jul idet hele tatt:) Her i huset har førstemann fått kalender fra han var 2 og omtrent da kommer minstemann også til å få det. Sjokoladekalender er både billig og populært:) (også vanker det ofte noen godsaker i romjula også slik at det ikke blir så stor nedtur som om når en forventer pakke hver dag:))

Skrevet

Jeg skal gi til min 2-åring...han skjønner godt hva pakke er, og tror han kommer til å like veldig godt å få en pakke hver dag:-) I fjor var han 1 år, og da fikk han ikke..... Jeg tror jeg kommer til å gi en kalender hver til mine unger hvert år (får snart en unge til):-)

Skrevet

Hmm.. ja, si det.. vi har en som blir to over jul, han får ikke kalender i år- men får nok neste år (håper jeg er ferdig å brodere den til da:) Lillemor blir 1.5 år neste jul, og tenker at de begge får kalender da, siden hun da er såpass gammel at hun sikkert ser barnetv og legger seg i samme tid som broren - og vil merke at det er noe broren får som ikke hun får... (hos oss blir det nok adventsstund rundt/ før barnetv- tid, ikke på morgenen) Pluss at de da er så "jevngamle" at de kan få samme type pakker i kalenderen:))

 

Det at jenta di får alene i år og ikke neste år tror jeg ikke blir noe problem, ett år er lang tid, og tviler vel på at hun kommer til å insistere på å ha kalender alene om et år! Tror ikke jeg ville gitt lillebror kalender pga. dette nei:) (Hadde storebror fått kalender i år så ville jeg likevel droppet pakker til lillesøster, uten tvil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...