Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Vi hadde bare tenkt å ha familie i dåpen, og faddere blir søsknene til meg og samboer. (Ganske store familier på begge sider.) Jeg har flere nære venninner som jeg også kunne valgt som faddere, men problemet er at jeg ikke føler jeg kan velge mellom disse. Da måtte jeg tatt de alle, og det blir jo altfor mange. Men her en dag ymta en av venninnene mine frampå om at hun ville være fadder. Sa som sant var, at vi bare kom til å bruke søsken. Det var greit for henne så lenge hun ble invitert i dåpen. Da baller det plutselig veldig på seg, og jeg må invitere en haug med venninner for ikke å utelukke noen. Og da må jo selvfølgelig samboeren få invitere sine kamerater også. Syns plutselig dette blei veldig mye, det blir jo dobbelt så mange som vi hadde tenkt. Og jeg ble dessverre litt paff der og da, så jeg fikk meg ikke til å si noenting. Nå lurer jeg på hvordan jeg skal få sagt det på en grei måte...Og er jeg litt sær som syns dette? Burde vi bare spare opp litt mer penger, og invitere alle? Huff, ble veldig usikker her nå.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Prøver å dytte litt, fikk egentlig ikke opp at innlegget hadde blitt postet...mye rart med disse sidene her noen ganger.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Nå har ikke jeg født enda, men vi kommer nok til å invitere våre foreldre, søsken, nevøer og nieser. Om jeg kommer til å velge en vennine som fadder, så kommer familien hennes også (jeg var fadder til hennes barn). Men jeg har en god vennine, resten av venninene mine kommer jeg ikke til å invitere. Jeg har aldri vært invitert i de sine barnedåper og ser ikke grunnen til å invitere dem i dåpen til mitt barn. Svigerinnen min valgte å be venninene dagen etter dåpen, de fikk da servert rester av maten og kakene. Da kunne de slarve om alt mulig annet også. Hun sørget for å ha nok kaker til dette besøket. De kom da ikke til selve dåpen. I vennegjengen til ex samboeren min var det vanlig å ha familien på middag og invitere resten på kaker. Det er jo en mulighet det også. Jeg ville gjort som du hadde tenkt. Så får du gi tilbakemelding på hvorfor du gjør det. Veldig vanlig å ikke ha venner på besøk i dåp om de ikke er valgt til faddere trodde jeg da.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Takk for svar! God ide å invitere venner på kake etterpå, kjenner jeg familien min rett vil kakebordet være overfylt likevel. Da blir det litt lettere å si fra om at vi ikke inviterer til selve dåpen også. Håper det ikke blir noen sure miner, hun kan ha en tendens til å bli VELDIG fornærmet for ingenting. Litt slitsomt til tider, vet at de andre venninnene ikke kommer til å reagere.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Takk for svar! God ide å invitere venner på kake etterpå, kjenner jeg familien min rett vil kakebordet være overfylt likevel. Da blir det litt lettere å si fra om at vi ikke inviterer til selve dåpen også. Håper det ikke blir noen sure miner, hun kan ha en tendens til å bli VELDIG fornærmet for ingenting. Litt slitsomt til tider, vet at de andre venninnene ikke kommer til å reagere.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Hadde familie til dåpen (12 stk) liten familie. Venner og naboer etc. på etterfest dagen etterpå. Enkelt og greit, kjempegla for at jeg ikke la op til en haug med gjester
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Vi inviterte besteforeldre, oldeforeldre, faddere (tante og onkel av oss og et vennepar) og våre søsken. Vi inviterte venner til kaffe og til etterselskap:-) Kaffe og kaker blir ikke så dyrt som å invitere til middag, men de blir likevel inkludert:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Vi hadde ett vennepar som faddere, pluss to av søskene våre.. Ba da inn besteforeldre, oldeforeldre og tanter og onkler til barnet..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Foreldrene til dåpsbarnet inviterte oss til dåpen.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Vi hadde bare familie, var 40 pers. Synes det var mer enn nok! Brukte søsken som faddere. Eneste som var til stede utenom familien var en utvekslingsstudent som bodde hos foreldrene mine. Men har regnes jo som en del av familien da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå