bassegutten Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Fant eggehvite/protein i urin i dag, så ble satt opp på ny time hos legen i morgen kl 09.50 for å sjekke morgendagens urin også. Jeg har vært i storform hele svangerskapet med lite plager. Syns jeg har vert heldig, jeg. Men jeg har sagt at det er typisk meg å få en skikkelig "smell" påslutten da, siden jeg ikke har feilet noenting på 9 mnd. Er i dag 38+2 og fikk dnne uhyggelige beskjeden. Jeg hååper jo at det ikke er noe alvorlig, og at urinen i morgen ikke viser eggehvite. Jeg har også hatt smerter i øvre del av magen i de siste 3 dager, noe som også visstnok var et tegn på sv.forg. Men utenom dette ha jeg ingen andre symptomer, kanskje litt måkvalm i ny og ne?.. Flere som har hatt svangerskapsforgiftning? Hvordan fungerer dette hvis det skulle vise seg høye verdier med protein i morgen i urin? Blir alle med forgiftning igangsatt nokså snart? Og er det farlig for baby? Er førstegangs og bekymret for lillegutt
juliogjuleprinsesse Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Med tanke på atdu er i uke 38+2 er det nok ikke så veldig farlig om de må "plukke" ut babyen din en av de nærmeste dagene Min datter er født av "seg selv" uten sf i uke 38 Og hun var frisk og rask, bare for å presisere det Om de velger å sette deg i gang for naturlig fødsel eller ks er sikkert litt individuelt, men vent til i morgen du, og skriv opp alt du lurer på, så spør du om det i morgen Lykke til!!!!
Mrs.C Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 synes det er rart du fikk beskjed om at det er fare for svangerskapsforgiftning pga høyt protein i urinen. det har jeg også men hvis man har høyt blodtrykk - da må man undersøkes videre. jeg fikk nøye oppfølging i forhold til proteiner i urinen men det var for å være på den sikre siden. legen sa hele tiden at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge blodtrykket er helt fint;)
bassegutten Skrevet 3. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2010 Takk for svar Er ikke så bekymret for om de må ta han ut før tiden. Han er jo trossalt "ferdig" i denne tid. Men er mer bekymret for at det skal bli større påkjenning for baby å bli født "unaturlig"... Er mest bekymret fordi jeg har hatt de magesmertene i noen dager nå, og det blir liksom bare værre. Har også begynt å få stikkninger`stråling rundt til ryggen bak ribbeina iløpet av dagen. Svangerskapsforgiftning er noe jeg tar ganske alvorlig, og håper å bli tatt seriøst når jeg kommer til ny kontroll i morgen. (Føler legene er ofte mer "travle" og ikke tar svangerskap like seriøst som JM).. Ser også på symfyse målene at lillegutt ikke har vokst NOEN TING på 2 uker!! Dette skal visst være i sammenheng med dårlig morkake ved SF. Symfyse målet hadde jo selvfølgelig vært normalt dersom han hadde festet seg lenger nedi bekken, (blir jo lavere på magen da), men han er enda ikke festet.. Føler tusen tanker sviver i hodet mitt nå, og er reddd for at baby skal bli dårlig
bassegutten Skrevet 3. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2010 Takk for svar Er ikke så bekymret for om de må ta han ut før tiden. Han er jo trossalt "ferdig" i denne tid. Men er mer bekymret for at det skal bli større påkjenning for baby å bli født "unaturlig"... Er mest bekymret fordi jeg har hatt de magesmertene i noen dager nå, og det blir liksom bare værre. Har også begynt å få stikkninger`stråling rundt til ryggen bak ribbeina iløpet av dagen. Svangerskapsforgiftning er noe jeg tar ganske alvorlig, og håper å bli tatt seriøst når jeg kommer til ny kontroll i morgen. (Føler legene er ofte mer "travle" og ikke tar svangerskap like seriøst som JM).. Ser også på symfyse målene at lillegutt ikke har vokst NOEN TING på 2 uker!! Dette skal visst være i sammenheng med dårlig morkake ved SF. Symfyse målet hadde jo selvfølgelig vært normalt dersom han hadde festet seg lenger nedi bekken, (blir jo lavere på magen da), men han er enda ikke festet.. Føler tusen tanker sviver i hodet mitt nå, og er reddd for at baby skal bli dårlig
bambi&bamse Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Tror ikke du skal bekymre deg for svangerskapsforgiftning, det skal tross alt flere ting inn i bildet en høy protein i urinen for at det skal slå til ;-) Du hadde mest sannsynlig vert veldig dårlig om du hadde hatt anntydninger til forgiftning, sånn som veldig høyt blodtrykk(undertrykk) ketoner og sukker i urinen, store hevelser i kroppen(anklene) Kvalme, stor vektøkning,Sterk hodepine og rent generelt følt deg veldig utilpass!.
bassegutten Skrevet 4. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 4. november 2010 Er tilbake fra ny legekontroll i dag. Varheldigvis mindre eggehvite i urin i dag. Men er fortsatt bekymret. Føler liksom at noe ikke er som det skal. Tok masse blodprøver i går, og venter utålmodig på å ringe legen når svarene har kommet i 12.30-tida i dag. Har skikkelig magesmerter i øvre del av magen enda (4-5. dagen nå), og er nå bekymret for at det kan være morkakesvikt siden lillingen ikke har vokst noooenting på 2 uker. (fra uke 36-38) magesmertene føles som om noen nettopp har gitt deg et skikkelig slag i magen, bare det ikke gir seg. Ååh, jeg bare føler at noe ikke er som det skal! =(
lovina Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Huffda, ikke bra å gå å være bekymret. Kan du ikke ringe jordmor? Eller er det vanskelig å få kontakt med henne? Ikke gi deg før du føler at du er undersøkt skikkelig, bedre å være "føre var". Lykke til Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå