Gå til innhold

Har dere penger på dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, pleier dere å ha en lommebok el med sedler og mynter i? Eller bruker dere nesten utelukkende bankkort? Jeg er av sistnevnte type, har så godt som aldri småpenger, eller store for den saks skyld, med meg. Har merket at det er lettere for å bruke dem på dilldall da, det "koster" liksom litt mer mentalt å finne frem kortet og betale med det. Det kjipe er jo at jeg da aldri har penger til å gi på bøsser, ta lodd, busspenger ol.

 

Dere som bruker å ha sedler og mynter, hvr mye pleier dere å ha liggende? Klarer der eå la være å bruke dem på tull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omtrent aldri! Men jeg burde egntlig tatt ut alle pengene mine etter regninger er betalt tror jeg. Har mye vanskligere for å kjøpe ting når jeg bruker kontanter av en eller annen grunn...

Skrevet

har ikke penger på meg...Har klær :-)))))))

 

har stort sett en 200 lapp i lommeboka...Men, bruker nesten utelukkende kort

 

 

Skrevet

Nesten aldri!

 

Akkurat nå har jeg 50 øre i lommeboka faktisk, hehe..:)

 

men jeg har det omvendt fra deg, jeg har vanskeligere for å bruke "småpenger" enn kort. For ved kort ser man ikke pengene forsvinne på samme måte som man ser hundrelappene forsvinne ut av lommeboka... :)

Skrevet

ja, stort sett alltid mye kontanter også....pleier å ta ut 2-3000 i slengen innimellom for å ha litt:-) selv om jeg selvfølgelig betaler med kort for det meste...

Skrevet

ja, stort sett alltid mye kontanter også....pleier å ta ut 2-3000 i slengen innimellom for å ha litt:-) selv om jeg selvfølgelig betaler med kort for det meste...

Skrevet

Samler småpenger i en boks (til parkering, loddsalg etc.) og så har jeg alltid noen hundrelapper liggende i tilfelle jeg skulle miste bankkortet, til legevakt (de har ikke kortmaskin), barnevakt etc.

Glemmer på en måte at jeg har de pengene for de ligger bare i boksen;)

Skrevet

Alltid kontanter i lommeboken. Skal jeg spare penger så tar jeg ut alle pengene fra kontoen. Mye vanskeligere å bruke penger når du fysisk "holder" dem i hånda.

 

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Kun litt mynt til parkometeret, men de tar jo kort der nå og, så min lommebok er ikke akkurat tykk! :-)

Skrevet

Bruker å ha kontanter i lommeboka :)

Skrevet

Har alltid penger på meg.

Når det minker til et parhundre kroner i lommeboka, tar jeg ut 500 til. Tenker ikke over det i det hele tatt og uten å gjøre noe veldig bevisst, sparer jeg litt penger hver mnd.

 

Ligger i ryggmargen å tenke seg om før man kjøper noe.

(trenger jeg virkelig dette?)

Skrevet

Tenkte faktisk over det i dag da sønnen min kom med lodd for fotballen og jeg ikke hadde penger til å kjøpe ;)

 

Men jeg har alltid litt penger liggende her hjemme da, har en "boks" med et par tusen kroner på gjemt i huset.

Skrevet

Har alltid litt kroner i lommeboken. Alt fra tyve kroner til noen hundrelapper. Dessuten har vi også en boks hjemme hvor vi har penger.

Skrevet

Nei, det er sjeldent jeg har penger på meg. Når jeg husker på det hender det at jeg ber om å få tatt ut litt kontanter på butikken, men de forsvinner jo nesten like fort igjen. ;o)

Skrevet

Jeg bruker alltid å ha litt på meg. Greit hvis jeg bare skal kjøpe meg noe å drikke, trenger en tier til handlevognen e.l. Siden jeg omtrent alltid betaler med kort, bortsett fra når jeg skal ha noe som koster lite, er det også veldig lett å unngå å bruke pengene.

Skrevet

Da jeg sjekket lommeboken min i dag så var den HELT tom!!! Ikke 50 øre en gang. Bruker stortsett alltid kort.

 

Har litt penger liggende hjemme, typisk penger jeg har fått i gave. Disse blir brukt som krisepenger til loddselgere, buss etc. Og ja... pengene som jeg fikk i gave har jeg stortsett brukt på ting jeg trenger, men har dratt kort da jeg alltid glemmer å ta dem med meg :P

 

I dag har jeg måtte tydd til kriselageret mitt to ganger. Først loddselger og så pepperkakeselger....

Skrevet

Jeg synes egentlig det er omvendt, lettere å bruke penger med kort.

 

Jeg har sjelden noe særlig penger på meg, men tar ut litt nå og da om jeg trenger til noe. Ofte trenger også eldstemann noen kroner hvis han skal på fritidsklubben ol.

 

I all hovedsak bruker jeg likevel kort.

 

Var en periode i Afrika for kort tid siden, der var det bare cash som gjaldt. Er jo så godt vant med å bare dra frem kortet, så det er litt uvant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...