Gå til innhold

HVordan få et bedre forhold til menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noen har tips i forhold til hvordan jeg skal kunne bedre mitt forhold til menn!

Gjennom hele barnskolen ble jeg mobbet både av jenter og gutter. Heldigvis gikk det mye bedre på ungdomskolen og videreående, men selvbilde fikk en sikkelig trøkk.Har hele tiden hat store vansker med å tro at jeg er flink,kan ,er verdt noe,og er veldig usikker på mennesker.Siste året på videregående møte jeg en gutt som jeg hadde et forhold til i 5år. Han mishandlet meg fysisk og psykisk gjennom disse årene. Samtidig som han stadig var utro mot meg ( det fant jeg ut etter et par år) han stjelte penger og løy.

Jeg kom heldigvis vekk fra denne mannen og ble sammen med en ny. Han nye kjæresten mishandlet meg ikke. Men han løy,stjal penger fra meg, hadde ikke økonomisk styring i det hele tatt, hele tiden jeg som måte være den voksne og ta ansvar. Har gått fra denne mannen nå.

Er singel nå, på mange måter syns jeg det er god, men ønsker å etter hvert å finne en mann jeg etter hvert kan stifte familie med.

Men etter alle de opplevelsene jeg har hatt med menn er jeg så redd ,mistenksom og utrygg på dem. Vet jo godt at det finnes mange ålreite menn også, men syns det er så vanskelig å få dem så tett innpå meg. Er redd for at de ikke skal like meg, at ikke skal være god nok, redd for hva de kan gjøre mot meg hvis de blir sinte f.eks.

Også når det gjelder sex er det vanskelig for meg. Sex blir så feil. Dette fordi jeg brukte sex som avledning da jeg ble fysisk mishandlet. Heller gi sex en å bli banket opp!

Nå har jeg møtt en mann jeg først og fremst kunne tenkt meg å blitt venn med, men vet jo aldri : ),men de gangene jeg har møt han låser det seg hos meg og jeg blir veldig utrygg. Noen tips for hva jeg kan gjøre med dette problemet???

Og skal jeg fortelle han om det jeg har vært igjennom tidligre??

Jente 29

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dette først og fremst handler om hvordan du skal få et bedre forhold til deg selv og den bagasjen du har!

Hvis du har bestemt deg for et tempo som passer deg i forhold til denne mannen så skal du følge den planen. Du setter selv egne grenser og bestemmer selv over eget liv. Ikke la deg rive med av hva du tror han forventer og hva du tror han tenker.

Når det gjelder hva du skal fortelle bør du absolutt ha som mål at han skal få vite på sikt dersom det går bra med dere. Men ikke overøs han med din triste fortid, da kan han bli skremt. La det komme i små porsjoner, som små drypp, og i så liten mengde at det ikke blir noen tårevåt seanse når du forteller. Forsøk å være mer nøytral i begynnelsen i forhold til din fortid. Følelsene kan heller komme mer fram etter hvert når han kjenner deg bedre og dere er mer trygge på hverandre.

Skrevet

Takk for tips : )

Jente 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...