Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Jeg vet jo at jeg får hele permisjonen, men ville dere valgt 80 eller 100 %? takker for svar:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 man sier at det lønner seg med 100% utbetalt lønn,men for meg var det snakk om bare noen tusenlapper forskjell.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Jeg lurer litt på hvordan det veier opp mot overgangstønaden? Blir ikke den redigert etter hva man tjener hver mnd og at det dermed vil lønne seg på 80% av foreldrepengene?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg er ikke helt sikker på at jeg liker å hjelpe deg til å utnytte systemet, men jeg velger å gjøre det. Du bør apselutt velge 100% utbetaling. Da får du mer mens du får foreldrepenger. Etter at den perioden er slutt kan du gå direkte over på OS. Hvis du regner på det ser du at forskjellen sansynligvis blir på ca 30-40.000,-. I tillegg blir du mer fleksibel til å begynne å jobbe eller begynne på skole.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Jeg går ikke bevist inn får å utnytte systemet. Jeg har alltid vert i full jobb ol, og har også en datter fra før, men har aldri levd på os. Jeg sliter bare litt økonomisk akkurat nå, og lurer på hva vil komme best ut med. Takker for di svarene jeg har fått jenter:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 jeg vet om ei som tok med 80% lønn og søkte os og fikk på en måte ekstra det ekstra dekka der;) du kan jo undersøke om du også kan det;) i tillegg vil hu jo får dobbelbarnetrygd pluss småbarnstilegg og barnebidrag;)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 HALLO!!! Man utnytter jo ikke systemet fordi om man velger den løsningen som gir mest utbytte!!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Velg 80!!! Overgangsstønaden gjør så du får like mye totalt utbetalt enten du velger 80% eller 100%. Jeg angrer som føkk på at jeg valgte 100%.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Småbarnstillegg får man kun når man får full os, dvs når man ikke får foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Da jeg søkte, fikk jeg beskjed av hun på nav at jeg burde velge 80%lønn, at jeg ville komme best ut med det. Det gjenstår og se, nå da....
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 tusen takk. papirene skal inn i morgen. jeg velger da 80 :=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå