☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Er i dag 14+1 og føler meg fortsatt i elendig form, vekten går stadig nedover Når kan jeg forvente å bli kvitt denne elendige kvalmen?? Fikk diagnosen hyperemesis først i uke 10/11 Er fortsatt sykmeldt og skal inn til ny kontroll/UL om ca 1 uke... Håper noen kan svare meg og gi meg noen oppløftende svar - sliter fryktelig om dagene for å si det sånn Klems
gravidus Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Hei, jeg hadde hypermesis og gikk ned 10 kg. Fikk "diagnosen" ganske tidlig og spying 11 ganger om dagen NÅ, er i uke 20. Er fortsatt mye dårlig, og blir fort kvalm ved anstrengelse men ikke i NÆRHETEN av slik det har vært! Jeg er fortsatt -7 kg.. men det går sakte men sikkert oppover.. Når jeg var på mitt værste orket jeg ingenting.. lå rett ut og spydde av alt.. det gir seg etterhvert!!
mamseeeen Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Hei du Jeg fikk diagnosen i uke 5. Ble skikkelig dårlig. Vært inn og ut av st.olav for å få næring. Har gått ned 9kilo, men er på vei opp nå! Jeg er i uke 25 og er fortsatt ekstrem kvalm til tider, mye brekninger og sure oppstøt. Kastetopp helt fram til uke 22, men det er heldigvis over nå! Og slik det ser ut nå så er jeg innstilt på å gå slik fram til fødselen Er sykmeldt 100%. Prøvde meg på aktiv sykmelding, men det resulterte i at formen ble enda dårligere. Den lille energien jeg har må brukes her hjemme på barn og hus Vet hvordan du har det, helt jævlig! Men håper for din del at det verste avtar etterhvert!! Masse lykke til ) Farris hjelper faktisk litt mot min verste kvalme..
J -76 Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Ahh kjære vennen da, håper du blir bedre snart! Klemmer
Popelko Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Haddet det forrige gang, da ble det bedre rundt uke 20, men begynte på igjen i ca uke 30. Slitsomt..:S
de tre bukkenebruse Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 jeg ble god rundt uke 20 men kjennte det litt ca en uke etterpå,men kastet ikke opp da
april/mai baby <3 Skrevet 4. november 2010 #7 Skrevet 4. november 2010 DU ER IKKE ALENE! Jeg har hatt det sånn og har det sånn.. jeg har heldigvis sluttet og kaste opp og brekke meg. Har vært innlagt på sykehuset over 1 ukes tid for litt siden. Raste ned 10 kilo og det hjelper ikke at jeg ikke takler oppkast uten at jeg gråter som en unge. Jeg vet hvor fælt det er! Jeg bruker kvalmestillende som fungerer greit, som jeg kan ta 1-2 tabletter inntil 3 ganger daglig. Da klarer jeg også å få i meg næring som epler og en brødskive i ny og ne. Jeg begynte med akupunktur igår og har hatt god effekt av det bare 10 min etterpå. Lå bare og koste meg på sofaen uten kvalme resten av kvelden igår. Min værste kvalme kommer i forbindelse med sult. Men jeg anbefaler kvalmestillende(Afipran fungerer ikke!!!!!!) og en lege du kan snakke ut med ting om (om det så bare er via tlf fordi du er utafor). Gleder meg til akupunktur neste onsdag, men er redd når virkningen går ut i helga evt! Jeg er 100'% hjemmeværende og håper dette skal gi seg for meg også.. Gråter masse og vet ikke mine arme råd fordi jeg er sliten. MEN, det er kvalmefrie dager i ny og ne som jeg kan trøste deg med at kommer når det værste begynner å gi slipp! Nina 15+4 uker.
mamma til Armand & Even Skrevet 4. november 2010 #8 Skrevet 4. november 2010 Jeg fikk diagnose i uke 6. og var innlagt på sykehuset. har gått ned 6 kilo. jeg er i uke 16 og fortsatt dårlig ): men jeg er bare kvalm og heldigvis ikke kaster opp lenger.
Lisabeth Skrevet 4. november 2010 #9 Skrevet 4. november 2010 Jeg føler med deg!!! Har hatt hyperemesis i begge svangerskapene og vet hvor grusomt det er.. Første gangen ga det seg i uke 15, denne gang etter 16 uker. Nå er jeg 21 uker og i kjempeform, så det er håp!!!
Spybøttå Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Uff, ja d er synd me er fleire. Eg har også hyperemesis, er i veke 26 og spyr endå. Har ikkje klart å legga på meg nokon ting etter at eg spydde vekk 15 kg i sommar. Har gått på kvalmestillande og prøve nå akupunktur i et håp om at det skal hjelpa bare bittelitt!!!
Gjest Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Har du prøvd postafen???? Dette har jeg brukt mesteparten av svangerskapet og mitt forrige. Uten den hadde jeg faktisk ikke klart å fullføre svangerskapet så dårlig har jeg vært. Nå er jeg bedre, er i uke 16.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. november 2010 Tusen, tusen takk for mange svar jenter - det er jammen godt å vite at man ikke er alene om dette!! ☆Lykkelig☆med spire☆: Har fått afipran av gyn og bruker dette, men er fortsatt i elendig form Håper det bedrer seg snart... Ser at flere av dere har blitt bedre fra rundt 16-20 uker, så krysser fingrene for at jeg også blir det Med ønske om en riktig god helg, klem fra
vivvi_90 Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Jeg fikk diagnosen i uke 7, og ble innlagt på sykehus i uke 9, etter å ha tatt av 10kg:/ Jeg kom meg myyye etter sykehusoppholdet! Fikk samlet litt energi, og fylt på væske og næring.. Og spydde ikke på langt nær så mye etter at jeg kom hjem igjen.. I løpet av uke 15-16 spydde jeg ikke mer, og kvalmen gav seg HELT i løpet av uke 17-18 Nå (uke31) er jeg tilbake i 100% jobb.. Så ja, det er håp;) Håper du blir bedre fort, er grusomt å gå så dårlig hele tiden..
Spybøttå Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Dersom Afipran ikkje hjelpe, er det lurt å prøva Postafen. Postafen er visst testa ut at virke bedre på fleire. Enkelte har veldig god effekt av Apifran, mens andre ikkje har. Alt er verdt et forsøk.
RockMyWorld Skrevet 6. november 2010 #15 Skrevet 6. november 2010 Jeg syntes postafen var bedre enn afipran, men det er sikkert individuelt. Er i uke 19 nå, kaster fortsatt opp, men det har blitt mye mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå