Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Den slags hjemmesider skremmer meg! Fremstår som saklig, men er helt hinsides synsing og svada fra tapere innen systemet. *Grøss*
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Hehe, ja sikkert! Er du så iignorant at du kun tror BV gjør godt? De gjør feil, hele tiden! Selfølgelig er brorparten godt, men de gjør alikevel feil. Så tror du da at dem som er offer for barnevernet IKKE vil at deres stemme også skal bli hørt? Det er flott at vi får sett begge sidene av en sak, og byråkratiet bare gjemmer seg bak standarkomentaren "Vi kan ikke kommentere enkeltsaker" Nei, tapr er du nok selv som er så nedtalende om andre medmennesker. Ekkelt å kvalmt at du kan ha en slik holdning HI. Men kanskje du er psykopat! Ingen normale mennesker har slik mangel på empati som du viser her. Man kan ikke ha slik tillitt til systemet at man ikke forstår at feil kan begås. Hilsen en som har tro på BV, men ser at byråkratiet der har vokst for stort og at større feil kan skje også der.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Den største feilen BV gjør, er at de griper inn for seint, og for sjeldent. Men den feilen skyldes i stor grad at det ikke er nok ansatte i etaten sett i forhold til arbeidsoppgavene. Den største bøygen i arbeidet: at uegnede foreldre tror de har eiendomsrett til sine barn, og at de i større grad tar hensyn til seg selv enn til barna.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Fatter ikke at noen i det hele tatt vil jobbe i barnevernet. For en utakknemlig og tragisk brukergruppe :-O De er jo selv skyld i det meste, men tar aldri ansvar. Lett å skylde på noen med taushetsplikt. HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 For en holdning!!! Ble helt satt ut,jeg... Du kan da umulig ha hatt mye med barnevernsbarn å gjøre?? "Tragisk brukergruppe"??? "Skyld i det meste sjøl"???? Hjelp...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Jeg har ikke ett eneste vondt ord å si om Bv, det kan godt hende de gjør feil iblandt, men de er ikke der for å ta fra folk barn uten grunn! Jeg har selv kontakt med BV på eget initiativ. Jeg er alenemor, det var mye krangling med barnefars familie, jeg hadde ungen hjemme på heltid og var kjempesliten, ung og fant det vanskelig å sette grenser for barnet mitt. Utslitt og med ønske om det beste for barnet mitt kontaktet jeg BV, de ordnet med bhg plass på dagen og ga meg en hjemmekonsulent som skulle hjelpe meg å lære å sette grenser for barnet. Jeg kan med hånden på hjertet si at hjelpen deres var gull verdt! Jeg har masse overskudd nå og en unge som nå har klare grenser, det er en helt ny ro i hjemmet som jeg aldri hadde klart å få til uten den hjelpen, og jeg har nå på papiret at jeg er en god mor, det føles godt! Så de gjør myyyyye bra også!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Ungdommer og foreldre selvsagt... Ikke bare småbarn vi snakker om her.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Jeg blir virkelig skremt av sånne som deg HI...
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Tror dere at disse folkene som skriver inn på sånne sider forteller hele sannheten da?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 Det ligger nok mye mer bak enn det hun har fortalt der? Altså man blir ikke tatt fra moren sin pga man drikker og slikt, men foreldrenne kan få hjelp av barnevernet for og ta tak i problemet. Og tviler på det ligger bak at hun matet ungen for mye ikke badet, tviler på det er der for og ødelegge, de hadde nok heller lært henne ting. Men hvor ofte man skal bade barnet sitt ser man som foreldre selv, noen trenger og bade 1 gang i uken som baby, mens noenmå bade oftere. min datter blir varm og svett av ingenting, har alltid vært slik, så hun må bade annenhver dag og ellers vaskes med klut og såpe på kroppen den dagen hun ikke bader. Og mating, ja ofte med en nyfødt baby som gråter så sjekker man bleie, prøver kansje og gi smokk om barnet bruker det, om barnet fortsatt gråter legger man barnet til puppen og ser om det er sultent, noen nyfødte spiser kansje 5 min så sovner de med puppen og bruker det som smokk.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #12 Skrevet 3. november 2010 Sikkert ikke, men ALLE har en rett til å bli hørt, til å fortelle sin verson. Man kan ikke være så ignorante at vi tror ALLE lyver. Og jeg kan si deg en ting. Jeg har jobbet i barnevernet og det var der jeg for første gang støtte på en psykopat. Og personen var slett ikke god, skremmende var det. Personen satt i en maktposisjon som gjorde at de som fortalte det som skjedde med dem ikke ble trodd, snarere tvert imot ble de kalt paranoide. Jeg fikk grøssninger den dagen jeg avslørte personen. Men byråkratiet er så stort at man kommer ingen vei med å prøve å avsløre noen. Så jeg stakk. Personen jobber stadig vekk i BV, og ødelegger enda liv på sin vei, både foreldre, barn og kolegaer som ser bak "masken". Da blir de skiftet ut med nye kolegaer som kan manipuleres og brukes. Så jeg fikk åpnet øynene. Selv om ikke dette gjelder ALLE saker, så er byråkratiet vokst seg så stort at psykopater "lett" kan ta seg til rette uten å bli avslørt. Og det er skremmende. Du får gjerne kalle meg paranoid og det ene eller andre, men jeg vet hva jeg har sett.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #13 Skrevet 3. november 2010 Jeg har sett at en svaksynt mor ble tatt fra ungen sin fordi det "hypotetisk" sett kunne skje ulykker pga. hennes synshemming. Og det var også det ENESTE som lå i saken. De tok hastetiltak og tok ungen uten forvarsel ved å bare hente i barnehagen. Det er sykt at de har så lite viten om det å leve med handikappet. Og enda mer skremmende at de ikke søker informasjon. De bare tror og synser. Det er faktisk diskriminerende! Så BV diskriminerer i den saken.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #14 Skrevet 3. november 2010 Problemet er at det fins så mange naive mennesker som tror alt de leser på en sånn "seriøs" side... Dette er mennesker totalt blottet for selvinnsikt som helst vil skylde alle sine problemer på andre.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #15 Skrevet 3. november 2010 Mens andre er så naive at dem stoler blindt på det offentlige. Non er rett og slett så ignorante at dem avfeier ting uten å undersøke det. Jeg synes ikke man kan avfeie disse sakene med at de og de lyver, uten å sette seg skikkelig inn i det. Og har man ikke tid til det, så la vær å ta parti. Husk: Dom uten etterforskning er den høyeste formen for ignoranse!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #16 Skrevet 3. november 2010 Jeg kan fortelle min erfaring med BV. Barnevern fikk ansvaret for meg når jeg var 15. Jeg hadde en fin oppvekst frem til jeg var 14 selv om jeg byttet skole 13 ganger i løpet av den tiden og flyttet hele tiden. Da jeg var 14 hadde faren min en ulykke som totalt forandret livet til hele familien. Han fikk store personlighets forandringer og ble voldelig. Moren min taklet ikke å ha barn med en så syk ektemann boende hjemme så hun kontaktet BV selv. De tok over, kort sagt ble jeg overlatt til meg selv. Hadde noen korte opphold på hotell som BV ordnet for det var ikke noe sted å gjøre av meg. Hadde ett kort opphold på statenssenter for barne og ungdomspsykiati ca 5 uker. Der fant de masse galt med meg. Ingen snakk om min far som var syk og terroriserte familien. Ett forferdelig sted med mennesker som kan ødelegge barn og ungdom. Så jeg stakk av. Noe som har reddet meg. Etter det fikk jeg bare 3500kr i mnd og gjorde som jeg ville. Hadde bare venner som drev med stoff og kriminalitet. Gikk selvfølgelig ikke på skole eller jobb. Jeg fikk ikke komme hjem til familien min. Når jeg ble 18 år var jeg på ett møte med BV og min mor, moren min ville at de fortsatt skulle ha ansvaret, men BV syntes det ikke var nødvendig. Så jeg var ikke under BV etter det. Jeg tok artium når jeg var ca 20. Tok sykepleier utdanning etter artium. Nå har jeg barn, er alenemor. Jeg eier mitt eget hus, har hytte, bil, båt og hobbier og bare ressursterke venner. Har aldri hatt noe BV inn i bildet til mine barn, de har heller aldri kontaktet meg, det har ikke vært nødvendig. Barna mine har det godt hjemme. Men jeg liker ikke BV, de bare tok fra meg familien og hjalp oss ikke. Jeg trengte ikke BV, men moren min trengte hjelp så vi kunne fungert som familie. Ingen så at faren min var problemet. Jeg ble problemet i alles øyne. BV har ingen ære for at det har gått så bra med meg. jeg er veldig glad for at de overlot meg til meg selv istedet for å sende meg noe sted, men det beste hadde vært om de hjalp moren min. Jeg er sterk, derfor har ting gått så bra.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #17 Skrevet 3. november 2010 Trist historie som endte godt. Men du er ikke alene om å ha en slik opplevelse av BV, men ikke alle det går så bra med som deg. En av de verste tingene du kan ta fra et menneske er selvverdet, og det gjør ofte BV i "kampen" om barna. Du ser jo den barnevernsbanden i kristiandsand, det er jo ikke noe isolert tilfelle, desverre! Håper fler og fler som har hatt kontakt med BV i barndom, kan fortelle sine historier. Samfunnet bør åpne øynene nå, for barna er til syvende og sist de skadelidende. Takk for at du delte din historie med oss:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #18 Skrevet 3. november 2010 BV har taushetsplikt mens brukerne kan si hva de vil (dvs utelate det de vil) og eksponere barna deres sine saker akkurat som de selv ønsker. Derfor tar jeg dette med en klype salt.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #19 Skrevet 3. november 2010 Sånne sider er bare syke. Bare søk barnevernet på youtube, og du vil virkelig få se sykheten i slike sider..... Og jeg har kontakt med, og hjelp fra barnevernet selv. Frivillig. Men hadde de funnet noe jeg ikke maktet å se selv, så er det klart at de hadde grepet inn!!! Jeg får bare skryt, også for selvinnsikten i situasjonen vi er i. Tar imot hjelpen jeg får, og prøver etter beste evne å jobbe med ting jeg får råd om. Ja, for det er råd, ikke den oppleste og vedtatte sannheten. Jeg kan motsi dem, om jeg føler det ikke passer eller stemmer med oss, uten at det får konsekvenser for meg. Her er det snakk om åresvis med frivillig hjelp fra dem, og det er hele tiden jeg som kontakter dem når det trengs. De som mister sine barn til barnevernet, er dessverre de som ikke evner å se selv at ting er galt fatt selv etter at hjelpetiltak er satt inn....
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #20 Skrevet 3. november 2010 hahahaha.. den banden i Kristiansand... Tror du ting blir bedre om de bor hjemme??? nope.. sorry.. men sånn er det ikke... Hva er da det beste av to onder(som du later til å tro at de ungdommene opplever)? De skulle hatt det MYE strengere på de intitusjonene de har vært, MYE tidligere. De er tapte saker, og kommer til å vandre ut og inn fra fengsel i fremtiden. Og det har med deres valg å gjøre, ikke barnevernet.....
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #21 Skrevet 3. november 2010 ja, for det var IALLEFALL ikke trangsynt........ Alle har det som meg, og jeg har bare positive ting og si.....mimimi og rosa skyer. Seriøst, kom deg ned på jorda dame. Ting er ikke svart eller hvitt ei heller rosenrødt. Man kan ikke vere så naive å tro at ALLE som blir fratatt barna sine var uegnet som foreldre. Det blir for dumt. Det offentlige sliter på alle andre plan, (se feks sykehus kø bråket). Så hvorfor skulle BV ha alt på det rene? Nei, tror nok det er mer sannhet i de historiene der ute enn hva folk klarer å ta inn over seg. Det vil ødelegge deres virkelighetsoppfattning av hvordan BV fungerer.......
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #22 Skrevet 3. november 2010 Signerer anonym 13:45. Mvh Barnevernstudent.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2010 #23 Skrevet 4. november 2010 Selfølgelig gjør du det, men er du ikke bittelitt innhabil? Når det gjelder at de ikke griper inn fort nok i enkelte saker så er jeg også enig men.......hvorfor? Fordi de har en drøss med tullesaker på bordet sitt fra trangsynte folk som bare MÅ melde til BV om folk ikke lever et standard A4 liv. Det er så mye tull som kommer BVs vei, og det vil du også se snart.....! Det er synd at mange varsler FØR de vet noe konkret, de bare tror de vet. De lar det gå sport i det. Å jeg må si at noen av de som varsler sikkert er langt dårlige mødre enn de som ble meldt inn. Og det er no du også kommer til å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå