Gå til innhold

Tabu. Barn som er onskapsfulle og slemme av natur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere?

Er alle barn blanke ark som er uskyldige?

Jeg må si jeg vet om barn i vår bekjentskapskrets som jeg får hjertet i halsen av å ha på besøk.

Dette er barn med kjekke og greie foreldre.

Barn som søker og skaper konflikt og utøver hyppig vold. Broren til min mann var slik. En slem person før bleia var av. Når han var 4 år skadet han en mann på livstid. Barn rundt han ble mobbeoffre og flere har stått fram i voksen alder og har sagt at han ødela barndommen deres.

Mobbingen fortsatte på videregående og i dag, midt i 30-årene et han det mest onskapsfulle og slemme menneske jeg vet om. Resten av familien er grei.

En ting er miljø. Det spiller en stor rolle. Men jeg vil tro mye også er personlighet og petsonlighetsforstyrrelser selv om barnet har gode vilkår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes de som mener at barn kan fødes som soisopater, at det er en mangel i dem. Det er heldigvis ekstremt sjeldent.

Skrevet

De har tatt ct eller mr eller hva det var av hjernenen til psykopater, sosiopater og andre med relativt kraftige (og "slemme") psykiske lidelser, og fant tydelig forskjell på hjerneaktiviteten hos dem kontra friske.

Fullt mulig for et barn å "bli født ond", på den måten... Hva som kan gjøres, vet jeg ikke.....tror noen bare er "dømt" til å bli sånn......uansett miljø..

Skrevet

jeg er ikke så naiv å tror at alle barn er bare snille og greie,men om de er født slik eller ikke er vel kanskje tvilsomt...men om de får den "rette" stimuleringen så kan dette utløse ting som allerede ligger ladet i de.man er jo født med forskjellig lynne for eksempel.

jeg tror faktisk at noe så enkelt som hvor du er i søskenflokken kan ha mye med saken å gjøre i visse tilfeller.

har en kjenning som er minst av fem barn og han er alltid måttet rope høyt for å få oppmerksomhet,bestandig bli med hit og dit når store søsken skulle bli kjørt hit og dit og hele tiden kjempa om oppmerksomhet til mor med en to år eldre bror som var veldig sjefete og bestemt.

han slår veldig mye og er direkte ekkelt mot storebror,rett og slett uprovosert vold til tider.men denne gutten er ikke vond,han er også snill og god,jeg sier bare at det er uheldige situasjoner i et barns oppvekst som kan provosere fram ting og tang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...