Gå til innhold

IDIOTNABO!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt innviklet dette kanskje, men her er greia.

Vi bor i en sidegate, ikke en veldig trang en og to biler kan møtes å kjøre forbi hverandre hvis man viker litt. På skrått over veien for oss bor det et par. Og hver gang vi får besøk som kjører bil kommer han å sier at de må flytte bilen. Besøket parkerer på vår side av veien foran vår hage, og litt av rumpa på bilen står foran deres innkjørsel PÅ VÅR SIDE. De har en stor innkjørsel og de hadde kunnet klart å rygge ut sin bil hvis bilen står parkert langs hele vår side. Noen som skjønner? Og de skal aldri ut med bilen heller når de kommer å ber besøket flytte bilen. Har han lov til dette?

Jeg skjønner at hvis folk hadde parkert rett foran deres innkjørsel, men dette er på andre siden av gaten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om han har lov til det, det burde du få sjekket. Skjønner godt at du blir irritert! Han står sikkert bak gardina og bare venter på at dere skal få besøk....

Skrevet

Hvorfor kan ikke besøket deres parkere hos dere da? Trenger de å stå midt i veien? Der skal det jo være mulig å kjøre...

Mulig naboen din har litt lite å gjøre hvis han kommer over og ber dere flytte bilen uten at ha skal ut med bil selv,men jeg synes dere kan parkere på egen tomt eller nærmeste parkeringsplass, ikke midt i veien.

Skrevet

Kan dere ikke parkere et annet sted? Eller MÅ dere parkere der når dere vet at naboen blir irritert?

Skrevet

Bilen står da i grøfta foran hagen vår, halve bilen står i veien. Sånn blir det vel.

Skrevet

Hvis bilen står parkert slik at vanlige biler kommer forbi mens ikke uttrykningskjøretøy som brannbil har han sin fulle rett til å be dere om å flytte den selv om han ikke selv skal ut.

Skrevet

Hvis de skal parkere en annen plass må de gå langt. Det står biler parkert nedover hele gaten her, de som bor her med flere biler og besøk. Men vi får tydeligvis ikke lov til det, selv om de hadde klart å kjørt ut av garasjen med GOD margin. De hadde faktisk klart å kjøre ut to biler ved siden av hverandre og ikke kommet borti bilen. De har en golf, men de skal jo aldri ut å kjøre når vi må flytte bilen! Blir lettere irritert jeg altså!

Og som sagt parkerer besøket vårt i grøfta foran vår hage!

Skrevet

Har dere INGEN andre parkeringsalternativer da?

Hvis dere har hadde jeg ikke giddi å bruke tid og frustrasjon, men hvis dere ikke har må dere være kreative.. Gjesten deres kan vel parkere på naboen sin side, ikke foran innkjørselen men langs veien, ingen lov mot det hvis det ikke er privat vei? eller parkeringsforbud.. da kan gjesten stå slik at deres egen er "litt sperret" men naboen har fri sikt ;) feks. ;)

Skrevet

Men igjen: Er det plass så uttrykkningskjøretøy i alle str kommer forbi?

Det er det som er det viktige, ikke om naboen klarer å rygge ut eller ikk.

Skrevet

For å si det slik...Jeg kunne vært naboen din.

For når vår nabo har besøk kommer ikke vi ut av vårt gårdsrom.

Min mann klarer å rygge bilen ut, men ikke jeg. Så nabobesøket må fint flytte seg. Nabobesøket står parkert på andre siden av veien, men det hjelper ikke meg.

En bil har ikke lov å bare parkere midt i veien. Besøket ditt må finne gjesteparkering eller parkere på din private eiendom.

Veien skal være fri for utrykningskjøretøy.

Vi bor innerst inne i en blindgate. Men selv ikke helt inne er det lov å parkere. Her er det jo et hus som kan begynne å brenne. Og vi vil jo gjerne at en brannbil skal komme til.

Synst besøket ditt skal vise hensyn til naboen din.

Skrevet

Da er det bare å konkludere med at det tydligvis ikke var fremkommelig for utrykkningskjøretøy siden HI aldri svarte på de spørsmålene og forsvant da det tydligvis gikk opp et lys.

Skrevet

Det sier seg selv at dere som bor der har førsterett kan man si.

Så må man ta hensyn til utrykkningskjøretøy.

Så etter det så må besøket finne en løsning som ikke støter de som bor der, og som gjør det fremkommelig for utrykkningskjøretøy.

Tipper på at naboen din og synes at du er en skikkelig idiotnabo.

Skrevet

Det er ingen som har førsterett på noen som helst parkringsplasser. du eier ikke veien utfor ditt eget hus hvis du ikke har tomt som er oppmålt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...