gullet-07 Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Vi har vært nødt til nå å gå over på flaske og mme. Men foreløpig kan jeg amme henne på natten, men regner med jeg må gi opp det også etter hvert. Hvordan gjør dere på natta med flaskene? Vet at noen lager klar alle flaskene i kjøleskapet og så varmer dem i micro. Kan en gjøre det?
Gjest Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Førstemann var flaskebarn. Vi gjorde som du selv sier; lagde 4-5 flasker av gangen, kjølte de ned, satt de i kjøleskapet. Varmet de i vannbad når han skulle ha mat
Sofiegullet&LilleSpire Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 lille tøtta mi sov så og si hele natten fra hun var 8 uker, hun begynte me mme da hun var 6 uker, og jeg mista melka helt da hun var 8 uker. Så tror mme gjør barna litt mer "mett" så mulig di ikke våkner sånn som barn som blir ammet? Skal ikke uttale meg så veldig på d da... Men jeg lagde hvertfall alle dagens måltider på flasker på morgenen, 5-6 flasker. Var enkelt da å varme di i vannbad eller mikro. Husk å bruk malt i melka så de ikke får hard mage! =)
LHHR Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg kjøpte en flaskevarmer som jeg hadde stående på nattbordet, med flasken i helt til jeg skulle bruke den. Koster ca. 3-400,- på elkjøp osv. Fulgte også med adapter som kunne brukes i bil, hvis man var på tur eller lign. Kunne rett og slett ikke klart meg uten, slapp og stå opp og gå på kjøkkenet og det ble mindre styr for alle.
Hanna30 Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Hei! Jeg har svart deg på DIB også, men jeg må bare kommentere svarene har! Man kan ikke blande mme for flere flasker framover lenger pga. at det kan finnes en bakterie i mme som er veldig farlig hvis den får utvikle seg. Les på flaskeposten.org! Bare mme som skal blandes på over 70 grader (er det collett tro?) kan blandes på forhånd, men da man den avkjøler raskt og hodes på under 4 grader til den varmes opp igjen. Før lagde man flasker for et døgn og sånt, men det har skjedd dødsfall i Europa pga. dette. Selvfølgelig liten sjanse for at det skjer, men man tar jo ikke sjansen. Se på svarene på DIB, mange gode tips der. Varm kokt avkjølt vann i mikro og så bland i ferdig oppmålt pulver, eller ha kokt vann på termos og bland med kokt kaldt vann til passe temperatur og bland i pulveret. Går veldig raskt når man får dreisen på det!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Godt Hanna30 skrev dette for nå satt jeg litt med følelsen "Nei nei nei, folkens! Bland ikke opp flasker i forkant!" Men da er det jo sagt Vesla vår var totalt flaskebarn fra hun var 6-8 uker, og vi har prøvd mange metoder å gjøre dette på. Det vi endte opp med var å koke vann i vannkokeren, og avkjøle det i riktig mengde på flaskene. Så lærte vi oss jo fort hvor mange sekunder 160 ml vann skulle stå i mikroen før det var passe, og helte da oppi pulveret som var ferdig oppmålt i avent (?) sine beholdere med 3 rom. Eneste ulempen med mikro-oppvarming er at vannet bli ujevnt varmet opp - ungen kan brenne seg. Men rister du godt så det blander seg, så blir det jevnt varmt og ingen fare Totalt brukte vi under ett minutt på å ordne den flaska, kanskje 30 sekunder. Måtte opp av senga, men det var det som funket best for oss Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå