Gå til innhold

Dagen der alt går galt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg fri og man skulle jo da tro at morgenen går som smurt med blide barn, en mamma som har tid og alle smiler og er blide...

Er ikke slik gitt!

Dagen starter med en mamma som sov litt for lenge, vekker to jenter som skal på leksehjelp før skolen og må opp litt tidligere enn vanlig. Jentene bruker en halv time på badet, surrer og somler med alt, mamma maser og stresser med matpakke og lager kakao til snupp som skal på tur med skolen.

Hvordan blir været i dag?- ser på yr og de melder fint;) Men det regner jo faktisk ute og siden snupp frøys sist de var på tur så velger mamma tykk jakke og bukse...

Sitter nå med dårlig samvittighet for nå skinner solen og snupp har ullundertøy, ullbukse og foret jakke og bukse på seg... i 7 varmegrader!

Ja, ja- etter mye mas og kjas så blir jentene sendt avgårde på skolen og mamma kan konsentrere seg om lilleknott som er "satt på vent" mens mamma har styra med jentene.

Mamma sjekker månedsplanen til barnehagen og der står det at de skal på teater og at de skal lage mat. Det pleier de på onsdagene, så da er det bare til siste måltidet de skal ha med mat. I går sa de at det var tomt for grøt så flinke mamma husket å ta med det i dag og tenkte at det holdt siden han pleier å spise det til siste måltid.

Mamma lar da lille se litt på tv og slappe av så han kan nyte at mamma har fri...

Da vi kom i barnehagen litt over 9, var de i full gang med å kle på barna. De skulle visst på tur et annet sted for å se teater. Jeg hjalp lille med klærne på og skulle dra hjem igjen..

Da spør ene ansatte om han bare hadde med grøt? Ja- "flinke" mammaen som jeg trodde jeg var hadde jo husket det;) MEN det var jo litt upraktisk å ha med på tur sa hun da...

Fillern! Ikke rakk jeg å dra hjem å lage mat heller, så da skulle de ta med en skål og varmt vann da..

Følte meg jo ikke som noen flink mamma i det hele tatt:(

Ja, ja- nå er alle 3 avgårde så da får jeg gjøre litt praktisk i huset og lese skolebøker:) så håper jeg at resten av dagen går litt bedre!

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Det går så bra så :-)

Senk skuldrene og pust ut og hent igjen smilet og kreftene i løpet av dagen.

Skrevet

Ja- kommer seg nok utover dagen, men akkurat nå så føler jeg meg som en stresset kjeftete mamma som ikke klarer å holde styr på noe;)

He-he, heldigvis så er ikke alle dager slik!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...