Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Nei ikke dumt, vi har naboer (hun er svensk) og de har to gutter (tror de er tvillinger, har faktisk aldri spurt, men de er veldig like på alle måter ) OG de heter Casper og Jesper, de har faktisk tenkt at hvis de får en gutt til skal han hete Jonathan Søtt
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Må legge til at storebror på 2 heter Jonathan.. Jeg syns det egentlig er ganske kult, liker de navnene kjempegodt. Men ser for meg store kardemommebykomplekser HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg synes det er teit! Alt for likt. Finnes så mange fine navn, hvorfor ikke gi dem ulike navn slik at de får hver sin identitet hvis du skjønner hva jeg mener.....
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Min umiddelbare reksjon er nei, noe så utrolig teit. Da jeg videre leser at storebror heter Jonathan begynner jeg å lure på om du har problemer av noe slag eller en fetish på Egner.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Nei, det syns jeg ikke er dumt. Syns det er søtt jeg:) Men du må nok regne med noen "morsomme" kommentarer som: hvor er Jonathan eller nå mangler dere bare Jonathan Og jeg vet hva jeg snakker om for vi har Kasper og Jonathan:) Men vi fant ut at vi ikke skulle bry oss om kommentarene og kalle minsten for Jonathan. Har fått noen kommentarer, men ikke så mange som vi hadde ventet.. Syns det er søtt med begge kombinasjonene:) Er gravid igjen og samboer vil kalle han Jesper hvis det er gutt, men det har jeg sagt klart ifra om at det er UAKTUELT:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Det er alle tre fine navn hver for seg, men å ha tre brødre som heter Casper, Jesper og Jonathan blir altfor teit.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 Så nå at eldste heter Jonathan, da hadde jeg ikke ville kalle dem for Casper og Jesper.. De kan nok bli litt ertet for det... Men er jo veldig søte navn og en morsom sammensetning av navn, men for barnas del ville jeg ha droppet det:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #9 Skrevet 3. november 2010 Hehe, ja jeg regner med at folk tenker slik.. Jonathan skulle egentlig hete Casper, men så var det en liten "Bølge" her vi bor akkurat nå, så det ble Jonathan istedet. Guttenavnene på lista foreløpig er Sebastian,Casper,Jesper og Alexander. Blir vel like teit med Sebastian og Casper feks? HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Alt er mulig hvis dere ønsker det. Jeg kjenner tre brødre som heter Per, Pål og Espen og de er nå godt voksne og har klart seg bra til nå hvertfall:-)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #11 Skrevet 3. november 2010 Syns det var litt artig jeg:) Vet ikke helt hva barna på skolen vil si da.... Kjempe fine navn alle tre:)
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #13 Skrevet 3. november 2010 Off, ja det er Casper og Jesper jeg liker best, men jeg ser jo den at det blir alt alt for idiotisk. Men det er liksom ingen andre navn foruten om de andre jeg nevnte jeg liker. HI
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #14 Skrevet 3. november 2010 Hadde gått for det jeg. Artig. Hilsen tvillingmamma.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #15 Skrevet 3. november 2010 Jeg vet også om et brødrepar med Per, Pål og Espen! Kjenner også bror og søster som heter Emil og Ida :-) Jeg personlig synes kanskje det blir vel i overkant med Casper og Jesper når storebror heter Jonathan. Men folk blir jo vandt til det etterhvert da.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #16 Skrevet 3. november 2010 Det vil antakelig bli kommentert sånn ca 10 000 ganger i løpet av oppveksten, men noe problem blir det neppe. Velg de navnene du liker.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #17 Skrevet 3. november 2010 Hver for seg er det fine navn, men spar ungene dine for å få denne Kardemomme-greia knyttet til seg resten av livet. Det blir kjempeslitsomt for dem og de kommer selvfølgelig til å bli ertet en del. La barna få være selvstendige individer ut fra sine navn. Ikke en felles morsom ide som mamma syntes var artig da hun var ung.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #18 Skrevet 3. november 2010 kan de ikke heller hete Karius og Baktus? Det hadde vært kult!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #19 Skrevet 3. november 2010 Jeg har selv vokst opp med to søstre som en sånn "fellesgreie" med navnene våre. Heldigvis har ikke mine foreldre tatt den like langt ut som dere planlegger, men basert på min erfaring vil jeg fraråde ideen din. Det er ikke morsomt å være "et morsomt konsept" når man vokser opp.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #20 Skrevet 3. november 2010 Hva med Knoll og Tott hihi.. Neida jeg syns alle tre navnene er fine og en morsom greie, men vet ikke helt om jeg hadde turt å gått for navnene
Tøffe Tøflus Skrevet 3. november 2010 #21 Skrevet 3. november 2010 Nå vet jeg ikke om du har tenkt å få flere barn etter dette, hva skal du da kalle en evt. fjerde gutt? Tobias? Bastian? Trikkefører Syvertsen? En evt lillesøster kan jo hete Sofie.. Men med Kasper-Jesper-Jonatan på de tre første, vil den fjerde bli "utenfor" uansett hva navnet blir.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #23 Skrevet 3. november 2010 Hvis du liker casper best, så hva med å velge det navnet og evt alexander. Det syntes jeg passet fint sammen. Eller hva med Casper og Oliver, Casper og Sebastian passer jo fint det og. Tvillingnavn bør jo ikke være for like heller. Er helt enig med deg om at det ikke er så mange fine guttenavn, men noen er det jo! Jeg syntes navnene hver for seg er fine, men sammen blir det veldig teit. hadde aldri gjort det selv. Ser for meg noen spør deg hva ungene heter, får Casper, Jesper og Jonathan til svar....hehe, da vil de nok ikke ta deg for å være så fryktelig oppegående.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #24 Skrevet 3. november 2010 Men du, skal du kalle dem etter Egner, i og for seg litt kult;) så må du iallefall ha K i Kasper! Og ikke en jålete C.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå