Gå til innhold

SF- mål, stor baby??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uke 40 og SF mål på 37 cm. Blir det stor baby? hvor stor baby fikk dere på høye SF mål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt veldig stort sf-mål i mine svangerskap. Fikk ekstra ultralyder pga dette, for å skjekke om det var noe galt, men det var det ikke, og barna har veid 3500 gr alle sammen. Så ikke spesielt store. Jeg fikk beskjed om at det var pga livmors plassering i kroppen min som gjorde det. Den vender utover og jeg bærer barnet mot magen, ikke mot ryggen som mange gjør. Så er ikke nødvendigvis stort barn.

Jeg synes egentlig det er rart at alle mennesker med sine forskjellige fasonger skal passe inn i samme "normal" på dette skjemaet.

Skrevet

Eg hadde vel same sf-mål med begge ungane. Store barn, hhv 4440 og 4540 g (begge 54 cm).

Nokon har høgt sf-mål pga stort barn, andre pga mykje fostervatn, andre igjen pga korleis barnet ligg i magen. Det er ikkje nødvendigvis stort barn. Fødselsvekt går til ei viss grad i arv, dersom både du og pappaen (og eventuelle søsken) var store ved fødsel er det ikkje usannsynleg at du og får stort barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...