Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Jeg har tatt en positiv parvotest, skal til Riksen og sjekke ut nærmere hvordan det står til med fosteret. Er helt sykt nervøs... Er 14 uker gravid. Verste scenarioet er vannhode... Det kan skje ved parvoinfeksjon. Samboer og jeg har snakket om dette, og enige om at om det er noe galt, uopprettelig galt, så tar vi abort. Hvordan stiller dere dere til abort ved i en slik situasjon?
Gjest Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Selvfølgelig er dette et valg dere selv må få lov til å velge. Enten eller. Finnes aldri noen fasit! Men, som regel når utfallet av funksjonshemmingen er så store at legen anbefaler senabort er det nok for det beste, ja. Jeg stilller meg egentlig uten mening når det kommer til akkurat dette. Det er et sårt tema og jeg skal ikke harselere over andre mennesker valg. Håper at ultralyden viser at barnet er friskt nok til å fødes. Ga legen deg noen odds eller må du bare vente ? Skjønner du er nervøs, sender deg gode tanker.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Hei Jeg vet hvordan du har det. Jeg har vært gjennom akkurat det samme. Fått verdens verste beskjed på ultralyd ( For oss endte det ikke bra. Barnet var såpass sykt at det ikke var noe reelt valg. Blant annet hadde babyen vannhode. Fikk innvilget senabort ( Jeg kan ikke så mye om dette med vannhode, men jeg trodde kanskje at det er noe man i de fleste tilfeller kan ordne på. Vet de kan legge inn dren og tappe ut vannet. Og er det tilfellet er ikke "bare" vannhodet noe grunn til å ta abort. God nok grunn til abort er hvis barnet er for sykt til å få et fullverdig godt liv. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg vet om en liten gutt som er født med vannhode. Han hadde lenge veldig stort hode i forhold til kroppen, men i dag er han er frisk og rask gutt. Håper dere får gode nyheter HI..
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Slik jeg har forstått dette, så er det anemi hos fosteret som kan utvikle seg dersom fosteret blir smittet. Men risikoen for at fosteret blir smittet er ikke så stor. Og ikke alle foster som blir smittet blir syke av dette heller. Dersom det utvikler anemi, kan de se dette ved at det dannes ascitesvæske rundt hjerte, lunger og hodet. Behandlingen er da blodoverføring til barnet i mors mage. Det kan gå mange uker fra du er syk til barnet blir sykt, så du vil nok bli fulgt tett. dette går for valdig mange svært bra, og barna får sjelden varige men..... Slik har jeg forstått dette etter å ha lest en del artikler om dette... Masse lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #6 Skrevet 3. november 2010 Deres valg selvfølgelig. Jeg ble bare litt paff her nå jeg... Da jeg var yngre, er vel 16 år siden, så passet jeg en gutt som var født med vannhode. Han fikk operert inn et dren som sakte men sikkert førte vannet bort fra hode, og han ble nesten helt normal. Hodet var litt større en vanlig, men ikke mye. Ellers helt frisk og rask. Dette er 16 år siden, de må da ha gode metoder til fikse sånt nå... Har liksom aldri sett på det som en grunn til abort. Men så kan jeg ikke mye om det heller...bare den erfaringen fra et tilfelle som her gått bra. Men det gjør det kanskje ikke så ofte eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå