Gå til innhold

Slem gutt i barnehagen til jenta mi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så og si hver dag kommer min snart 3 årig datter hjem og sier at ...... har slått,bitet,lugget,sparket,dyttet henne i bhg i dag,jeg begynner å bli rimelig frustrert over denne oppførselen til denne gutten,nå er det snart foreldresamtaler i bhg og jeg skal ta opp dette,men hva kan bhg gjøre? Er IKKE interessert at min datter skal bli behandlet slik!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen kan legge til rette slik at denne gutten får mere oppsyn i en periode.

Ingen vil at barna sine sakl bli behandlet slik, og ingen vil at barna våre skal være den som ikke er grei med andre. Så lurt å ta det opp, på en saklig måte.

Skrevet

Ingen barn er slemme med vilje.. De vet bare ikke bedre. og særlig små gutter som ikke klarer å si hva de tenker/mener kan dytte og slå istedet for å utrykke seg. i barnehagen til jenta mi vare det også en som "var slem". Alle foreldrene snakket om han, han bet og dyttet. Stakkars foreldrene til denne gutten var helt fortvilet, og denne gutten fikk skylden for alt av de andre ungene, selv når han ikke var i nærheten. Heldigvis bedret alt seg når han ble større, og han ble selvfølgelig passet ekstra godt på.. men når de er så små kan det gå hardt for seg. Det er kjempesynd på jenta di, men ikke tenk at barn er slemme,da.. Det er bare trist..

Skrevet

Er det din datter som forteller dette selv eller er det personalet? Det er ikke nødvendigvis at din datter er helt uskyldig hun heller, for ofte går det begge veier, men barn utelater ofte å fortelle hva de selv har gjort for noe galt.

Men ta det opp med personalet og spør hva som egentlig skjer, og at du vil at de følger litt ekstra med på ditt barn og han gutten.

Skrevet

For det første kan du ikke kalle et barn "slem" pga noe din datter sier. Det kan godt være at han har kommet nær barnet ditt og hun kaller det for dytting. Man må ta alt med en klype salt. Hva bhg kan gjøre? Hva tror du? Regner ikke med at det er så ille som dattra di sier, for da hadde du fått beskjed av de ansatte. Og hvis du ser bitemerker sier du ifra til ansatt og spør hva som har skjedd. Slapp av litt, lille prinsessa di er ikke så uskyldig selv sikkert!

Skrevet

Jeg velger å stole på min egen datter,hun er veldig stille og beskjeden,men kan selvfølgelig slå og div hun som alle andre barn,jeg har snakket med personalet,de har en voksen som passer ekstra på han,nettopp fordi han kan være litt rebelsk mot de andre barna,hvofor er det plutselig blitt så synd på de barna som er "stygge" med de andre barna? Jeg forstår eventuellt den frustrasjonen som disse foreldrene til dette barnet har,men jeg har ett ansvar for min datter,at hun skal trives i bhg,og må ta det ansvaret,på lik linje som andre foreldre må!

Skrevet

Hvis en barnehageansatt har fortalt deg at et barn blir spesielt passet pga atferdsproblemer har vedkommende brutt taushetsplikten sin og oppført seg særdeles uproffesjonelt. Jeg er glad jeg har barn i en barnehage med voksne som vet hvordan de skal oppføre seg.

Skrevet

Hvilken barnehage går du i? høres ut som min sønn han er 2 1/2.

Skrevet

jenta di er snart 3 år.greit å stole på egne barn,men du skal ikke tro dette er sannheten!hadde personalet sagt det til deg så,men når det er et barn som sier det så må du faktisk ta det med en klype salt.

hvorfor snakker du ikke med ped.leder FØR samtalene,sånn at du ikke går helt i fistel og legger denne ungen for hat?husk at ting har flere sider...

Skrevet

Sånn ca hver dag sier også min gutt som er littegrann eldre enn din at X har dyttet, fått han til å gjøre ditt og datt, tatt lue hans, holdt han fast osv osv.

Til å begynne med likte vi da selvfølgelig ikke denne gutten spesielt mye.

Men etterhvert har vi lakt merke til at ja en del av det han forteller stemmer sikkert. Men mye av det kommer fra gjensidig lek, han forteller bare "den slemme delen", annet kommer etter at min har stertet eglingen, og noe kommer av at den andre har stertet eglingen.

Selvfølgelig var ikke denne gutten slem, det var bare min som fortalte litt og holdt tilbake størstedelen av sannheten. Og det selv om jeg spurte nærmere.

Slik er barn, ting er ikke alltid som de gir uttrykk for.....samme hvor stille og uskyldige de virker, i barnehagen kommer andre sider fram.

Skrevet

Har planer om å snakke med ped.leder før samtale for å høre om hvordan ståa egentlig er,men regner med at vi hadde fått beskjed hvis vår datter hadde oppført seg slik,vet godt at de er små,og at de ikke helt forstår,men de er ikke dumme heller!

Skrevet

Nei nettopp, du sier det selv, de er ikke dumme.

Så de klarer fint å vri på en historie så den høres verre ut enn den er og så de selv alltid er helt uskyldige.

Derfor skal du ikke beskylde noen for å være slem kun uifra hva ei på 3 sier. Men å spørre hvordan hun har det og om hun kommer oversn med alle de andre er greit.

Skrevet

Det er jo akkurat det jeg gjør! Det er barn vi snakker om,noe jeg forstår fullt ut,men,du som mor,hadde bare latt det sveve forbi fordi du hadde konkludert med at h*n er så liten,så det er nok bare sprøyt det som blir sagt! Barn skal også bli tatt på alvor!

Skrevet

Nei, som jeg skrev over her så har jeg opplevd det samme. Så jeg holdt øynene åpne når jeg hentet og leverte, samt spurte om hans forhold til de andre uten å beskylde noen.

Oppdaget da at denne oppførselen var gjensidig, at det for det meste var en del av lek, og at det ofte var sterkt overdrevet.

Skrevet

Det er et godt stykke mellom det å ta barn på alvor og det å stemple andre unger som slemme pga noe prinsessa har sagt.

Skrevet

Greit da,masa! Jeg trekker beskyldningene,de er barn,men liker fortsatt ikke det jeg blir fortalt av min datter.

Skrevet

Masa? Det var innlegg nr 1. Dette blir nr 2.

Skrevet

For å legge til,vi lærer vår datter at slåing,sparking og alt det er,ikke har noe med lek å gjøre.

Skrevet

Så flott! Det er nok en garanti for at hun aldri kommer til å gjøre noe ufint. Så synd at ingen andre foreldre har tenkt å det samme...

Skrevet

Ha ha - dette er det beste svaret jeg har sett inne her på lenge :-))

Skrevet

Ja det var dritbra.

Selv lærer jeg mine barn at det er stygt å lyve og at å stjele er forbudt. Så da er jeg garantert at de aldri vil gjøre noe slikt uansett hva.

Godt at ting er så enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...