Gå til innhold

Var dere helt enige om å få tilet barn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg helt klart barn nr tre og mannen har også gjort det enn så lenge. Men nå, når det er snakk om nr 3 begynner han å dra på det. Ikke helt sikker, med andre ord.

Det er altså ikke snakk om å lure ham til noe-men tror han er lett å overtale.

Hvordan ble dere enige om å få et barn til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...mente selfølgelig "et barn til" i overskriften;)

Skrevet

Vi ble enige, men jeg var mest enig for å si det sånn:) I dag har jeg en svakt positiv strek og da kommer kanskje denne babyen til sommeren! 3 barn på nesten 5 år, det blir sikkert en finfin søskenflokk!

Skrevet

Vi var ikke enige for å si det sånn. Min kjære ville bare ha ett barn (og det fikk vi med prøverør for 2 år siden) stor var derfor overrasklesen da jeg ble gravid på egenhånd. Jeg fikk viljen min om to barn, og han kunne egentlig ikke si så mye. Tror han gleder seg nå.

Skrevet

Vi var enige om to barn, veldig enige.

Å få et tredje barn snakket vi egentlig aldri om, jeg hadde tøffe svangerskap og enda tøffere fødsler. Da andremann havnet på nyfødtintensiven etter en veldig hard fødsel sa vi vel begge at dette turte vi ikke gå gjennom en gang til...

Så vi snakket altså ikke om å få flere barn, men mannen min hadde nok forstått at jeg var åpen for å få flere.

Plutselig en dag overrasket han med å ta det opp, lurte på om ikke to var litt lite. Tiden gikk jo så fort og plutselig ville de jo være voksne og flytte hjemmefra, ville det ikke vært koselig med litt større familie?

Plutselig var vi helt enige om at vi garantert kom til å angre om 15 år om vi ikke fikk en til med en gang ;)

Etter nummer tre var vi også helt enige, vi var enige om at det ville være fornuftig å avslutte nå, de skal følges opp både tidsmessig og økonomisk. Vi var også enige om at skulle vi følge hjertet ville det vært koselig med et barn til. Vi ble en sen nattetime enige om at han skulle sterilisere seg og vi sette sluttstrek for "avlingen" vår.

Så ble jeg plutselig gravid!

Vi ler av det og kaller det skjebnen, det var bare meningen vi skulle ha fire, vi er kjempelykkelige over det. Slurvet nok litt med prevansjonen i påvente av sterilisering og spiren satt..

Nå ser mannen på barna våre og sier at hadde han bare skulle fulgt hjertet kunne han tenke seg enda en. Jeg er mer bestemt på at det er nok svangerskap og spedbarnsperioder nå, jeg gleder meg til å se barna vokse til. Så nå er det jeg som har sterilisert meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...