Gå til innhold

Rar "invitasjon" til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med noen her om dagen som hadde fått en rar "invitasjon" til bryllup. Brudeparet fortalte at de skulle gifte seg i utlandet for det hadde de alltid drømt om. De skulle dermed ikke ha noe selskap, men de som fikk invitasjonen ble oppfordret til å gi en gave til kontonummeret deres som et bidrag til denne lykkelige begivenheten. "Invitasjonen" ble også sendt ut til perifere venner og slekt.

Hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke giddet og gitt noe gave. de burde vertfall kunne spandere på familie og venner en feat hvor de feirer brullupet.

De får heller ta og fornye ekteskapsløftene om noen år i utlandet.

Skrevet

Jeg synes det blir som å sende ut tiggerbrev når man ber om gaver uten å holde selskap. Synes det er rart at noen gjør dette.,Kunne aldri tigget familie og venner om penger på denne måten

Skrevet

ha ha ha, det er det rareste jeg har hørt!!

Skrevet

Og ca det frekkeste. Har man bryllupsfest blir det gaver, feirer man bare med seg selv blir det ingen gaver.

Skrevet

Frekt som f...!

Når de velger å gifte seg uten noen som helst form for tilstelning, fortjener de heller ingen gave.... Min mening!

Skrevet

Synes generelt at par som ønsker seg penger i bryllupsgave er både rart og litt frekt, og i dette tilfellet var det veldig frekt!! Så invitasjonen var bare for å invitere venner til å bidra til mer penger på konto? Penger kan få fra nær familie, synes jeg!

Skrevet

Hadde satt over 50øre bare for å vise hvor mye jeg synes en slik invitasjon er verdt.

Det blir nok mer lagt merke til enn å bare droppe hele greia.

Skrevet

Å oppfordre noen til å gi en gave kan vel aldri få blitt annet enn direkte frekt.

Skrevet

Enig i at å oppfordre andre til å gi gave til seg selv alltid vil være frekt. Vi hadde ikke fest da vi giftet oss, men familie og venner ga oss gaver likevel. De hadde lyst, akkurat som at vi hadde lyst å gi gaver til våre venner som giftet seg i utlandet og heller ikke hadde fest. Men å be om det? Fantastisk.

Skrevet

Har du veldig lite å gjøre eller HI?

GJESP...

Skrevet

Haha, det var utrolig latterlig og frekt!!

Vi skal heller ikke ha selskap når vi gifter oss, men vi driter i gaver!!

Skrevet

Selvsagt gir man gave selv om man ikke blir invitert. Noe annet er grovt brudd på all folkeskikk. Men å oppgi et kontonr i invitasjonen blir altfor sært. Jeg nekter nesten å tro at det var tilfelle.

Noen inviterer bare venner til bryllup. Det betyr selvsagt ikke at tanter og onkler av brudeparet dermed lar være å gi gaver. Og motsatt: hvis bare slekt inviteres, betyr ikke det at venner ikke gir gave. Kan godt være at man gir gave av noe mindre verdi om man ikke er invitert i selskapet, men gave gir man uansett.

Skrevet

Har flere vennepar som har giftet seg i utlandet, og har selvsagt kjøpt gave til dem likevel!!

MEN desse parene har da aldri ymtet ønske om noe, ei heller lagt ut "ønskelister".

Så ja, synes dette var utrolig frekt!!

Skrevet

Det å skrive et innlegg tar ikke mye tid :) Er faktisk ganske opptatt, men synes dette var så rart å spesielt at jeg lurte på hva andre synes om det. Jeg har aldri opplevd dette selv, selv om jeg har venner og familie som har giftet seg i utlandet. Har selvsagt gitt gave, men de har ikke bedt om det. Synes dette "tiggerbrevet" var ganske sært og dermed morsomt, spesielt siden det også var sendt til ganske så perifere slektninger og venner

HI

Skrevet

Dette syns jeg var direkte frekt.

Hadde det vært mine venner og jeg følte det hadde vært naturlig å gi en gave, ville jeg kjøpt en liten ting. Hadde IKKE satt inn penger på konto.

Ærlig talt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...