Gå til innhold

Er det unormalt å være frisk????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om alle har noe som feiler dem. Rygg, bekken, hodepine, knær, søvnmangel osv osv osv. Jeg er så lei av å høre om plagene til folk, alle feiler jo noe. Jeg har jo mine ting jeg også, men jeg anser ikke meg selv for "syk" likevel. Er jeg unormal? Eller er mange andre grinunger som sutrer for den minste ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt å være frisk, og man kan være frisk selv om man har noen små plager og vondter. Det er nok mange som tror at "alle andre" aldri har vondt noe sted. Så skal alle ha en eller annen diagnose og de udiagnosterte føler seg utenfor. Haha, det er nok mange grinunger som du sier ja...

Skrevet

Jeg er frisk:)

Er vel heller normalt og ha litt plager, men ikke være syk fordet.

Skrevet

he he.. "en frisk persone er en som ikke er undersøkt grundig nok"

Skrevet

Som frisk er man "Heldig":.....Særlig under svangersskap..JEg hadde mine dager med kvalme, migrenen var intens i en priode og jeg kjente bekkenet sli seg vran ut over i svangerksapet..Men ingen av plagene var ekstreme, gjorde meg sliten i perioder, ja men gadd ikke neve de til alle som spurte hvordan graviditeten gikk...Da jeg svarte, alt er kjempebra 8var jo det) så fikk ejg svar at jeg var "Heldig"..........Er det ikke det som er det normale..Litt småplager er da det vanlige, uten at man er syk?

Og jeg har ellers i hverdagen noen fingre som er vonde og stive, en hofte som slår seg vrang, med en korsrygg som pga dette noen gang ikke er god..Men jeg får gjennomført mitt daglige arbeid, trening osv alikvele...Med litt moderasjoner nå og da....Syk er jeg ikke, men plager har jeg...Migrene har jeg også.....Greit og si det nå som jeg er anonym..Men de dager jeg plages med en eller fler av disse tingene så sier jeg ALLTId at jeg har det bra. Er frisk og nevner det kun til evt mannen,- for han kan se at det gjør vondt noen gang......

Men det er vissst en trend og helst snakke omslik plager både i perioder når man har de og perioder når man IKKE har de......Og det og svare "bra" på spørsmålet, "hvordan har du det?",- er visst blitt mer uvanlig enn vanlig....Det er "Etter forholdene bra, men......".-også kommer regla....

Skrevet

Hehe,helt enig med deg HI. Jeg kjenner en som slet med vondt i ryggen. Etter mange legebesøk fikk han endelig en diagnose- Lumbago

Den betyr ........vondt i ryggen hahahaha

Skrevet

Og så er det de av oss som faktisk er/har vært alvorlig syke, og som ingenting synes på, som smiler og ler og klager minimalt, som alltid ser lyst på livet og ingen tror har noe problemer i det hele tatt.

Og som opplever folk som ikke har møtt noe særlig motgang som lett arrogante fordi de snakker på bakgrunn av at de rett og slett ikke vet bedre.. Som å le av en med skikkelig dårlig rygg.

Det viser bare at du ikke har grunnlag til å sette deg inn i hva det går i. Nesten så jeg skulle ønske deg en dag med prolaps så du fikk se, men det er ikke noe jeg egentlig vil unne min verste fiende. Empati suger, dere!

Skrevet

Tror det er litt unormalt å være frisk, ja...Ihvertfall når man ser på det innlegget om hvor mange gravide sykmeldte det er :/ Kanskje folk bare har lavere terskel for når de faktisk føler seg dårlige? Ikke at de later som, men at de "tåler" mindre, dårligere immunforsvar, kjenner fortere på "vondter" osv.

Skrevet

Jeg ser nå at jeg var litt utydelig i hovedinnlegget mitt. Jeg mente ikke gravide! Jeg snakker om vanlige mennesker som alltid feiler noe og som elsker å snakke om det.

Det er begrenset hvor hyggelig det er med venninnebesøk når 50% av praten handler om vedkommendes ryggproblemer, migrene, bihulebetennelse, lungebetennelse, forkjølelse osv. Når de resterende 50% består av å prate om hvor dritt hun har det på arbeidsplassen sin, blir det ikke mer hyggelig. Jeg har all sympati for henne, ikke misforstå, men når det er sånn HVER ENESTE GANG så blir man lei til slutt.

Det var bare ett eksempel.

Jeg får inntrykk av at det er "in" å ha en diagnose, siden så utrolig mange har det og elsker å snakke om det. Jeg synes uendelig synd på alle de som har plager, men skulle ønske det var mulig å snakke om andre ting også, ikke bare plagene, hvis dere skjønner?

HI

Skrevet

Jeg er ikke syk, men har en skade etter bilulykke. Det gjør at jeg ofte blir betraktet som "syk", da jeg bl.a. ikke kan jobbe så mye, må hvile en del osv.

Skrevet

"Det er ikke hvordan du har det -

Men hvordan du tar det".

Jeg har en venninne som aldri klager. Hun har hatt en langt og vanskelig svangerskap - og mye vondt i livet generelt.

En dag spurte jeg om hun ikke ble sliten av å alltid ha vondt i ryggen osv.

Svaret jeg fikk var "Jeg er da så frisk".

Hun kunne ikke se sine egne "vondter".

En kjempeflott innstilling som hjelper henne mye. Hun har lært meg mye.

(Det er lov å ha vondt, men mange er jo døden nær ved en lett forkjølelse.)

Et flott innlegg til Hovedinnlegger:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...