Gå til innhold

Jeg å samboeren gråt i armene til hverandre idag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok opp hva jeg følte ang. forrholdet.. At jeg ville ha en pause.

Jeg føler jeg drar lasset alene.. Enten det er husvask, regninger som skal betales, husleie som skal betales, ting som skal fikses, ting vi må ha til huset, finne på ting, være aktiv.. osvosv.. Ja, det meste.. Jeg får heller ingen oppmærksomhet da xboxen er viktigst.. Vi har ikke sex særlig ofte og jeg blir sexuelt frustrert.. Dette har fått meg til å miste selvtilliten min. Føler ikke han syns noe om meg da han skjeldent prøver seg på sex.. Jeg er altså sammen men en lat fyr med usunt kosthold!:s

Uansett.. Han er fantastisk snill, tålmodig, sjarmerende, kjekk.. Er engasjert i jobben sin og er 150% trofast..

Også er jeg veldig veeldig glad i han!

Men den siste mnd har alt bare vært dritt.. Jeg tenker myyye på x-flammen min som jeg er veldig "keen" på.. Han gir meg veldig mye oppmærksomhet. Sender fine mld hele tiden og har jobbet i tre år for å få meg tilbake.. Jeg er SÅ svak for han!! Hvorfor glemmer jeg han ikke?! Jeg tenker at livet hadde vært så mye enklere med han.. Han er oppmærksom, veldig glad i sex ( som meg) tar alltid initiativ til ting, aktiv, sunne verdier, veldig flink i hjemmet- alt fra planter på stua til å mekke bil liksom, trener og tenker på kostholdet sitt og har orden i økonomien.

Men da jeg tok opp dette med samboeren min braste jeg i gråt.. Det samme gjorde han.. han ville virkelig ikke at vi skulle ha pause/ gjøre det slutt.. Han ville ikke miste meg sa han. Og lovte at han skulle skjerpe seg...

Så hva nå? Jeg klarte ikke å ende dette.. Jeg ble altfor lei meg..

Vil jo egentlig ikke miste han.. Samtidig som jeg værker etter å få truffet han andre..:(

Huff! Hjelp? :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville droppet x'n og gitt samboeren din en sjangse til å forbedre seg. Uten tvil. Etter en tid, vil du enten glemme x'en fordi samboeren din gir deg det du vil ha, eller så dumper du samboeren din fordi han ikke er den du vil ha.. Men hold deg til samboeren din så lenge dere er et par!!

Skrevet

Gresset er alltid grønnere på den andre siden....

Skrevet

Om du gir det en ny sjangse i det forholdet du er nå så be exen ikke sende meldinger og deretter ikke ta kontakt med han.

Ellers gir du egentlig ikke forholdet ditt en sjangse.

Få samboern din til å sette xboxen i skapet for en stund, og finn på ting sammen. Om han virkelig ikke vil miste deg så er ikke det et så stort offer for han.

Skrevet

hvis han 'n din har venta i 3 år på å få deg tilbake kan han vente litt til.

og hvis du ikke vil gjøre det slutt med typen din så gi han en siste sjanse, se om ting blir bedre og følelsene kommer sakte men sikkert tilbake. Gjør de det tok du det rette valget. Gjør de ikke det så prøvde du hvertfall! Men er viktig at det FØLES riktig og...

Og gresset er faktisk ALDRI grønnere på andre siden! Det er vel en grunn til at han er en x og at det ble slutt den gangen....

Skrevet

Grasset er kanskje grønnere på den andre siden, men det må klippes der også...

Skrevet

Kjære deg.

Jeg skjønner deg godt, men jeg håper du klarer å gi samboeren din en sjanse til.

Dere har sikkert barn sammen og det er vel grunn nok??

Hverdagen kommer i alle forhold og det som ser rosenrødt ut på avstand blir sjeldent slik i virkeligheten. Der kommer også skitne truser og bæsjebleier..

Ønsker deg alt godt og håper du tar et fornuftig valg.

Det er helst når de små er helt små at det er mest problemer i samlivet. Det er helt vanlig. Plutselig en dag føles det lettere.

Jeg leser jo at du er glad i samboeren din og det er jo det viktigste.

Skrevet

Ja, jeg skal prøve å ikke tenke på x-flammen min nå.. Skal gi samboeren min en real sjangse.. Skal forbedre meg på div. ting jeg også. Så kanskje det blir enda bedre.. Håper, håååper at følelsene mine kommer tilbake, og at han blir mere ansvarlig på de fleste plan..

Det med at" x er en x for en grunn"... Han hadde en gal xdame. De har et felles barn. Og på den tiden jeg å han styra sammen så var det midt i røra.

Xdama hannes nektet han samvær med barnet, og beskyldte han for det ene å det andre. Så han klarte ikke å binde seg på den tiden. Nå har barnet blitt såppas stor at det snakker selv og vil til pappaen sin osv.. Så nå har han barnet faste dager i uka.

Hi..

Skrevet

Vi har forresten ingen barn.. Var prøvere helt til følelsene mine begynte å svinne.. Da ville jeg utsette det hele:)

hi

Skrevet

Først må du bestemme deg. Om det er han du bor med nå du har barn med er det vel sikkert lurest å forsøke å jobbe litt med forholdet. Han er nok ikke perfekt denne eksen heller...

Men det virker litt osm om du har meldt med denne andre fyren i stedet for å si fra hjemme hva som er feil.

Det aller verste man gjør er å ikke si noe før man får lyst til å bryte ut. Det nest verste er å ha en "du gjør aldri ditt" og "du gjør alltid datt"samtale. Vær konkret: "nå er det disse tingene som trengs å gjøres. Hva tar du og hva gjør jeg?" evt. "nå har du brukt de siste tre kveldene på xbox, nå skal vi ha en kveld for oss to" etterhvert blir det en vane. Ingen av dere kan lese tanker. Man må snakke om det som plager en helt konkret, og ikke inbille seg at livet er så mye lettere med en annen. Blir kanskje helt andre problemer, DU tar jo med deg dine feil videre til neste forhold og den andre mannen tar med nye....Dere slo vel ikke opp fordi det var så himla fint?

Skrevet

Alltid. Så skifter du side også er det den ANDRE siden som er grønnere igjen...osv. Skjønner nå?

Skrevet

Jeg har det ganske likt:( Ikke lett

Skrevet

Gresset er ikke grønnere på den andre siden om man husker å pleie sin egen side........

Men jeg synes han høres kjedelig ut, han samboeren din, virker som du gjør ditt og trenger mer fart i forholdet. Dere må jo først og fremst snakke sammen og se om dere kommer frem til noe. Sex er superviktig og endrer ikke samboeren din seg kommer det til å ende med utroskap el at du gjør det slutt. Høres jo ut som du passer godt sammen med din x men du må også tenke på hva du kommer til å savne med din nåværende samboer.....

Ikke lett dette, ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

EN mann som henger etter en i 3 år må da være psyko? Jeg hadde lbitt skremt om en mann ikke hadde gitt opp etter så lang når han ivsste jeg var i et forhold....

Når det er sagt. Mannen din MÅ endre seg, men fokuser på hvorfor du vil det. ALtså, at han må trene og bli sunnere for at du vil han skal ha god helse, ikke for at han skal ta seg bedre ut....At han må kutte ut spillinga fordi du vil være mer sammen med ham...at han må skjerpe seg mtp økonomien fordi du har lyst til at der skal kunne ha litt til overs til å kose DERE osv...Om du kjønner hva jeg mener...At du vilhan skal endre seg for sin egen del....

Så altså, di din mann en siste sjanse (men si ting rett ut, ikke gå rundt grøten..Han er mann) og dropp x-en..Jeg får frysinger på ryggen av slikt..Han må da være en "stalker":.....hadde du vært kjendis og en x hadde gjort sånn haddde han uten tvil blitt karakterisert som det.......

Skrevet

Gresset er ikkje altid grønnere på andre siden. Kansje x-en får samme holdning som du har det i dag. Ville nok ha prøvd og renske opp og snakke ofte om prøbleme før det er komment for langt som nå.

Jeg er som deg gjør alt som deg. Det kan jeg takke meg selv for. Liker og ha kontroll følelsen men vi snakker om prøblemmer ofte og det hjelper.

Ønsker deg lykke til og håper på det ordner seg.

Skrevet

Vettu hva synes det ikke holder at han må skjerpe seg. Synes du burde gå mer praktisk til verk og få avtaler på ting.

f.eks husarbeid hvem gjør hva og når?

Skaff en avtalebok og bli enig om å sette av tid til å planlegge ting sammen. Best at man faktisk setter klare avtaler på når.

Når det gjelder spillinga hans få en avtale om hvor mye han må begrense seg.

Tror det blir mye lettere for mannen din om han har noe konkret å forholde seg til.

Skrevet

Har du og din nye samboer barn sammen?

I såfall, gi ham en sjanse.

I motsatt fall, gå tilbake til eksen.

Skrevet

Forhold går som regel i bølger. "den siste mnd har alt bare vært dritt", den siste mnd? Skal det ikke mer til for å ta pause og nesten ende forholdet?

I sånne situasjoner er det enkelt å huske det positive med eksen og negative med nåværende partner. Men det var en grunn til at det ble slutt mellom deg og eksen? Gi sambo en sjanse.. kanskje han trengte denne praten.. husk, en mnd er veldig liten tid til å gjøre det slutt.

Du er jo så glad i han og han er snill.. gi det en sjanse, sånn er det i alle forhold.

Skrevet

Tusen tak for alle svar!:)

Vi ble enige om div. ting igår. Fredager er det data/ xbox fri. I helgene SKAL vi komme oss ut av huset å finne på noe. I ukedagene så jobber jeg kveld å han dag, så er liksom ikke så mye som kan gjøres da.. Utenom husarbeid, som han skal bli flinkere å se selv.. Han skal begynne å trene to-tre ganger i uka, og det samme skal jeg prøve. Jeg skal også prøve å finne meg en dagjobb.(trives virkelig ikke i jobben min) Blir nok bedre da også.. Så får jeg bare håpe at jeg glemmer xen og at følelsene mine for samboeren kommer tilbake igjen=)

Det med at xen er "stalker" stemmer ikke da:p Han sender kanskje mld en gang i mnd å hører hvordan det går osv.. Så sender vi noen mld fram og tilbake, så ender det med at jeg forteller om hvordan jeg har det i mitt nåværende forrhold.. Også baller det på seg.. Og jeg blir mere å mere usikker.. Dette har ikke vart i bare en mnd.. Dette har vart siden vi ble sammen.. Jeg har sloss med følelsene mine veldig lenge. Men det er i den siste tiden jeg virkelig har følt at det har vært nok.

hi

Skrevet

Synes det å utlevere forholdet ditt til en som vil ha deg er en form for intimitets utroskap og hadde blitt rasende om min mann holdt på sånn.

Skrevet

Har desverre blitt sånn da jeg å x-flammen er veldig åpne med hverandre.

Føler meg veldig råtten ja.. Det skal sies.

hi

Skrevet

Det jeg ikke forstår, er hvordan en voksen mann kan velge TV-spill fremfor husarbeid og samboer... Ordne plass i barnehage til ham kanskje?

Skrevet

Syntes det legges mye vekt på hva han gjør galt her men du må faktisk innse at du også har gjort ting galt.

Du som holder kontakten med exen og atpåtil har hatt/har slike samtaler med han om forholdet ditt og hva som er galt.

Det er langt over hva man skal gjøre syntes jeg. Ille nok å prate om slikt med ei venninne men å gjøre det med en mannlig "venn" som atpåtil antagligvis ønsker å være med deg.

Hvor mange ganger har vi ikke lest her inne om de som har oppdaget at mannen deres snakker om problemene i parforholdet med en annen dame og hvor ille det er....

Jeg syntes egentlig det er ille at samboern din skal begynne å trene 2-3 ganger i uka fordi du vil at han skal gjøre det.

Får litt vondt av han at han tar slike steg for å holde på deg. Å trene er noe man skal ville gjøre for sin egen del. Og om det viser seg at han virkelig ikke liker å trene for eksempel vil han etterhvert bli negativ til deg fordi han føler du tvinger han.

Hadde min partner fortalt meg at han mente jeg måtte trene mer, ha sex mer fordi han vil ha oftere en det jeg vil, legge om kostholdet for at han skal ville ha meg og i tilegg han er forelsket/oppatt av exsen sin og har utlevert vårt forhold til exen. Ja da hadde han faktisk ryki å hue ut døra.

At man skal ta 50% ansvar hver for ting som må fikses, husarbeidet, matlaging og regninger Samt barn om man har det er naturlig, det kan man forlange.Man kan også forlange at personen skal tilbringe tid med deg mye av tiden.

Men du vil tvinge han til å forandre personlighet fordi den han er ikke passer deg. Du valgte da han, og det er ikke rett å sammenligne han med din ex. Det er helelr ikke rett å prøve å forandre han slik du gjør. Jeg antar at du visste at han ikke trente og at han ikke spiste supersunt. Og at sex kan dabbe litt av etterhvert er vel noe alle vet. Og det er ikke mer riktig å sette store krav bare fordi du er kvinne. Hadde det vært en dame her inne osm sa at mannen la fram slike krav hadde alle vært sinte på denne mannen. Det er vel noe som må gå begge veier.

Tenk hvordan det føles og gå på trening 3 ganger i uka og vite at jeg gjør dette bare fordi ellers går hun fra meg. tror du ikke han vil utvikle et hatforhold til trening.

Han har sikkert godt a vå trene og spise sunnere men det kan ikke vinkles slik. Det gjelder å finne en måte slik at han skjønner at trening er for hans helse først og fremst.

Og sjangsen er jo at han etterhvert ikke liker deg og det ødelegger forholdet ditt fordi du vil forandre han og samtidig som han blir mer attraktiv for andre kvinner på grunn av denne treninga. Så kan du mist han av den grunn.

Men ærlig talt ser jeg ikke i hele tatt hvordan du skal kunne fixse forholdet til denne mannen når du sier du verker etter å treffe exen din.

Da kan du ihvertfall ikke elske samboern din. Bestem deg. Hold deg unna han andre så lenge du er med samboern. Overhode ingen kontakt, ikke på email, sms eller facebook eller noe. kutt han helt ut.

Du får heller satse på at han fortsatt er singel når du går ut av forholdet om det ikke funker.

For du kan ikke ha i pose og sekk.

tenk hvordan du ville følt det om du var i din samboers sko.

Om det var han som drømte om å treffe exsen igjen, som hadde kontakt med henne.

hordan ville du følt det

Skrevet

Mye enig i det lange innlegget over her.

Det blir vinklet til at mannen er så fæl. Ja, han høres litt lat ut, men det er DU som driver å har kontakt med eksen din og har hatt det i 3 år (?),

Kanskje han ikke liker det og det tærer på han så det er noe av grunnen til det?

Og det er som om han må gjøre ditt og datt, hvis ikke går du fra han.

Stakkars mann som må omstille seg helt og trene tre dager i uken, for visst ikke så går dama tilbake til eksen sin.

Hadde jeg vært din mann, hadde jeg villet kasta deg rett ut, gjort det tvert! Du har lyst på eksen din, gjør INGENTING for å prøve glemme han tydeligvis, avslutt kontakten med han da, da glemmer du han, kan ikke ha både i pose og sekk som anonym over her sa!

Fokuser på ditt nåværende forhold og IKKE eksen, så trur jeg kanske mye ordner seg selv! Han er nok litt deprimert siden du gir så mye oppmerksomhet til eksen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...