Gå til innhold

Å herregud, jeg sløser så masse penger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg har av faste avgifter har jeg kontroll på. Men når det gjelder handlingen.. Uff!

Matbutikken er en del av et senter, så når jeg drar dit, går jeg gjennom hele senteret. En hundrelapp her, og en hundrelapp der. Dette skjer flere ganger i uka, og vips så er jeg flere tusen kroner fattigere....

Jeg MÅ skjerpe meg!!

Jeg trenger og skrive en handleliste, så jeg kan dra og handle bare en gang i uka. Men da trenger jeg litt hjelp fra dere :)

Hva handler dere inn til hjemmet av mat og utstyr?

Hva MÅ jeg handle inn på den ukentlige handlingen?

Brød og pålegg, dopapir og slik vet jeg jo. Men hva mer av grunnleggende ingredienser og produkter er det greit og ha? Og middagstips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnleggende ingredienser kommer an på hvordan du spiser. Skriv en liste søndag kveld over alt dere skal ha til middag kommende uka, skriv også opp feks 7 brød og holdbart pålegg, + evt yoghurt, frukt og nøtter.

Handle på mandag og om du trenger noe annet fra dagligvarebutikken i løpet av uka så send gubben om han er flinkere til å bare kjøpe det dere skal ha. (hehe, de pleier jo å være flinkere der...)

og når lønna har kommet og alle regningene er betalt så burde du sette en liten sum på en "i tilfelle krise"konto, og resten deler du på 4 og bruker ikke mer enn en fjerdedel av det på en uke.

Skrevet

Er det ingen andre matbutikker du kan gå på?? He,he!!

Men skriv opp middags menyen for en uke av gangen. Da vet du hvilke matvarer du må handle. Skal dere feks ha noe med salat ene dagen så er det greit og plannlegge noen andre middags måltider også med salt( for en spiser ikke opp en hel hosesalat, agurk osv på et måltid).

Også lurt med pålegg som holder seg i 1 uke feks; ost, salami,lerverpostei, syltetøy..

Ha en dag i uka hvor dere fks spiser suppe med grove rundstykker ( greit og ha 1 billigmiddag i løpet av uka).

Brød kan du handle mange av og bare fryse ned. Lurt og alltid ha spagetti, ris og poteter, olje, krydder, div hermetikk som ananas, mais, tomater i hus. Bare plannlegg så går det av seg selv;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...