Gå til innhold

Mannen min sa noe skummelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt i sofaen og så film, så spør han meg om jeg noen ganger har stemmer i hode som ber meg gjøre ting som jeg ikke vil. Jeg svarer at det har jeg ikke, så spør jeg om han har det. Han svarer med at han bruker og ha det, men han vil ikke si hva det er de sier. Jeg ble litt skremt. Moren hans har både sett og hørt ting som ikke eksisterer, hun er skikkelig psykisk syk.

Hva ville du gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppfordet han til å søke hjelp hos fastlegen som igjen kan henvise videre til DPS etc. Det er viktig at han får hjelp og han har sikkert brukt mye krefter på å tørre å si det til deg.

Kanskje du kan være med til legen om han ikke føler han orker?

Det trenger ikke være verdens undergang om han har en psykisk lidelse, så lenge han får hjelp og medisinering om det er aktuelt.

Lykke til og vær stolt av at han tør å åpne seg for deg!

Skrevet

Å ha stemmer i hodet er langt fra uvanlig.

Om han derimot har stemmer i hodet som ber han gjøre ting, eller prøver å overtale han til å gjøre ting, kommandere han også videre da MÅ han søke hjelp.

Skrevet

Jeg ville ha tatt en veldig alvorlig samtale med han for å finne ut nøyaktig hva disse stemmene sa at han skulle gjøre..

Hadde de bare bedt han om å ta av seg skoene for å gå barfot på snøen, eller å snike i køer eller slike corny men uskyldige ting så hadde det ikke gjort noe for min del..

Hadde de derimot bedt han om å kverke eller gjøre unevnelige ting med deg eller barna deres, så hadde jeg gått fort som fy...

Skrevet

Han har da såkalte 'imperative stemmer'

-stemmer som befaler ham om å gjøre ting.

Han bør i aller høyeste grad oppsøke hjelp.

Fastlegen bør henvise ham til f.eks. DPS i første omgang.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...