solita 06 Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Etter at gutten min på 3,5 tok polyppene har han heldigvis vært mindre syk. Meeen, når han først blir syk hoster og hoster og hoster han.. Så nå sitter jeg stand by, og klar til å tørke i tilfelle han brekker seg, det ender gjerne med det. Har hittil prøvd med litt kokt lunkent vann, en liten teskje honning, 2 ss Efedrin, og å sitte 15-20 min godt inntulla på fanget med håp om å få slimet opp eller ned. Han hoster fortsatt like herlig, nesten uten stans...
Gjest irismor Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Sett deg på gulvet og spre bena ut, sett så gutten din foran deg. Ta en stor pute og sett forn ham, så han kan sitte litt krumbøyd med ryggen og lene seg over puten. Så krummer du hendene (som om du skal drikke vann av de) så banker du han forsiktig på ryggen. Start nede ved korsryggen og bank deg oppover, det skal bli en hul lyd når du gjør dette. Men ikke bank for hardt, gjenta "øvelsen" et par ganger. Dette er måten vi "banker" opp slim på kols og astma pasienter. Men som sagt ikke dunk for hardt. Gi ham gjerne lunken solbærtoddy, solbærsirup og varmt vann.
solita 06 Skrevet 2. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2010 Takk for tips! Skal teste dunkeforsiktigmedhulhånd hvis han får en ny hostekule. Akkurat nå er det pause, så kanskje gode gamle honningen hjalp litt.
tintafant-m/2 jenter Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Om du har pariapparat, kan det hjelpe med saltvannsinhalasjon. Mentholatum salve på bryst, rygg og under føttene virker utrolig nok her (råd fra fastlegen), i tillegg ble jeg anbefalt å henge en hånduk som var oppbløtt i iskaldt vann ved siden av ansikten til barna. Om det er mye slim, kan du evt be om resept på bronkyl, men vær obs at det kan komme veldig mye slim så viktig at han klarer å hoste det opp.
Mor Løvehjerte Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Kan ikke å sagt tydelig nok hvor viktig det er å drikke mye vann. Vann, vann, vann! Det gjør slimet mindre seigt og enklere å hoste opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå