Gå til innhold

Bleieforbruk ila barnets bleieperiode?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får snart vårt første barn, og har kastet oss inn i bleiekrigen... Tenkte

vi skulle hamstre så mye vi klarer :-)

Men så lurer jeg på; hvor mye bleier trenger bi i hver størrelse!?! Er det noen som kan tippe litt for oss...hehe...vi har jo ingen erfaring med dette ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på hvor stor baby er og hvor fort hun/han vokser;)

Skrevet

Hi her :)

Ja, er med på den...men klarer noen å gi meg en liten pekepinn!? :-)

Skrevet

Kjøp en eller to pakker av den minste størrelsen og ta det derfra. Billige bleier får man alltid tak i så det er ingen grunn til å hamstre

Skrevet

Hmm - det er jo utrolig vanskelig å si!

Vi brukte prematurbleier i 3 mnd og deretter noen mnd på neste størrelse, men så gikk det fort.

Så fra ca 9 mnd begynte vi med str. 4 og den bruker vi jaggu enda (snart 3 år).

Skrevet

Jeg skal også hamstre, synes bleier til full pris er (unødig) dyrt..

Skal bruke Libero og har selv kjøpt to pakker av den minste str. ikke prematur, tror de er 2-4kg.. skal kjøpe noen pakker til.. regner med å bruke de første 2/3ukene, ca 5-8bleier pr. dag kanskje ;)

De neste to str. skal jeg kjøpe minst 10 pakker av hver tror jeg ;)

Så får jeg sette meg ned med kalkulatoren og regne, ca forbruk.. og handle ut fra det.. må sikkert supplere underveis, men skal sørge for å ha et lite lager hvertfall.. siden vi har mer enn nok plass ;)

Lykke til..

Skrevet

Takker for svar :-)

Men hva med de litt større størrelsene...vanlige bleier, eller up and go??

Skrevet

Det går mange bleier i døgnet de første 2-3 mnd. Starter nok med 10-12 skift i døgnet, og går gradvis nedover til 5-6 bleier i døgnet etterhvert som barnet blir større.

Men jeg ville kanskje ikke hamstret så mye i hver størrelse, plutselig sitter du med 300 bleier med en passform som ikke passer ditt barn, og lekker hver gang du bruker dem. Selv om du ikke har brukt så mange penger på å kjøpe dem er det et utrolig dumt å måtte kaste så store mengder søppel, uten å en gang ha brukt dem.

Anbefaler tøybleier jeg, du trenger ikke å hamstre, totalsummen i bleieperioden blir uansett lavere enn å bruke papirbleier, og det er veldig bra for huden til barnet ditt, og for miljøet:)

Skrevet

jeg har hamstret, har 50 pakker stående å har planer om å skaffe 50 til :D jeg handler på kiwi for jeg HATER pampers! Så her går det kun i Libero.

Nå bruker vi str 5. Jeg har hamstret str 6-7 det er de størrelsene vi kommer til å bruke resten av perioden. 6 kan jeg bruke nå om så var. Gullet er 9 Mnd å veier 11kg.

Skrevet

Baby veide 3,3 kg ved fødsel.

Vi brukte fire pakker str 1 (2-4 kg) og åtte pakker str 2 (3-6 kg). Har akkurat begynt med str 3 nå, foreløpig kjøpt fire pakker av den, men regner med det blir hvertfall fire til.

Det er så langt vi har kommet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...