Gå til innhold

Reiser du på jobb med øyekatarr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i bhg. ser ut som det har begynt med øyekatarr hos meg.. hva gjør jeg med jobben i morra om det virkelig er som jeg frykter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du drar selvsagt på jobb og er ekstremt forsiktig med håndhygiene... skuller med rent vann flere ganger i løpet av dagen!!

Voksne blir uansett ikke "medisinert" mot øyekatarr, så bare å gå på jobb!!

Skrevet

Ja, det gjør jeg. men tar kontakt så rask som mulig med legen for å få startet behandlingen. Det er bare tull at voksne ikke blir behandlet mot øyekatarr. Jeg har blitt behandlet flere ganger det siste året for det. Minstemann var mye plaget med øyekatarr og det var ikke til å unngå at jeg også fikk d innimellom. Vi fikk da begge behandling hver gang d brøt ut.

Skrevet

Anbefalingen nå er at man ikke får medisiner mot øyekatar i det hele tatt og barn med øyekatar kan gå i barnehagen som vanlig. Det å skylle med saltvann hjelper stort sett alltid like mye som å behandle med kloramfenikol. De fleste øyekatarer skyldes det samme viruset som gjør at man blir forkjølet, så det er ingen grunn til å holde barna hjemme eller bli hjemme selv. Håndhygiene er viktig uansett behandling eller ikke når barna eller personalet i en barnehage har øyekatar.

Skrevet

Ja, jeg drar på jobb selv om jeg skulle ha øyekatarr. Jeg er jo ikke syk! Men hvis du jobber i bhg. så synes jeg vel du kan være hjemme, ellers kan det vel fort skje at _mange_ av barna også får det.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg tenkte mest på det med å smitte andre da jeg jobber veldi tett på andre mennesker og jeg vet vi sender barn som får øyekatarr helst hjem.

Jeg reiser på jobb og ser det ann tror jeg.

Skrevet

Hadde gått på jobb, men vært forsiktig med håndhygiene. Det er bullshit at voksne ikke får behandling mot øyekatarr, de selger salve på apoteket som tar bort symptomene etter 1 dag eller to.

Skrevet

Du kan selvsagt gå på jobb ;) Grunnen til at det smitter så fort hos små barn, er jo at de tar seg til øyet og tar på leker og andre barn. Vi voksne er jo bevisst på øyekataren, spriter hendene ofte, og klarer å ikke ta på øyet og videre på andre ting ;) Og selvsagt er det noen voksne som får behandling for øyekatar, men som noen over nevner, blir ikke dette så mye anbefalt dette i samme grad som før lengre. (Dette i forhold til resept fra lege, vet ingenting om de salvene som selges på apoteket).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...