Monajenten Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Er det virkelig normalt å bli ordentlig syk pga. mensen? For tre uker siden var jeg hos legen og ble sykemeldt fordi jeg var ekstremt dårlig. Full i feber, vondt i alle ledd, klarte såvidt å snakke og generelt i utrolig dårlig form. Ingen energi i det hele tatt, klarte ikke å spise noenting og ble kvalm uansett hva jeg puttet i munnen. Trodde kanskje jeg hadde noe allergigreier og droppet forskjellige matvarer uten at det hjalp (selv om det kanskje er for kort tid til å finne ut av det på.) Nå er jeg akkurat lik. Har det rett og slett helt jævlig, og føler meg som en utedo sånn ca. Og så viser det seg at alt har kommet som slengt på meg den dagen jeg har fått mensen. Er dette virkelig normalt? Kan jo ikke bli så syk at jeg blir sykemeldt hver gang jeg får mensen, det vil jo være veldig populært for en arbeidsgiver; Kroniske menssmerter, sykemeldt hver fjerde uke...:-(
stearin Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Er også slik. Måtte få min mor til å hjelpe til litt i huset siden det ikke så ut her. Men jeg hadde rett og slett ikke energi til å rydde, måtte prioritere jenta mi på da 5 mnd. Hadde skikkelig feberfølelse enda, svimmel, kvalm og menssmerter. Til og med paracet hjalp ikke, den brukte å gjøre det før jeg fikk jenta mi. Er forresten alenemor, derfor måtte mamma komme å hjelpe litt til.
Gjest ->>- Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Nei, det er ikke normalt. Nå husker jeg ikke hvilke tråder du eventuelt har hatt tidligere, men er du utredet ifht gynekologiske tilstander, f.eks endometriose? Om du ikke har umiddelbare graviditetsplaner er jo et godt alternativ å få behandling som gjør at du ikke har mensen.
Monajenten Skrevet 2. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2010 Jeg har spiral. Har hatt mye problemer med den og vurdert å ta den ut men har ikke funnet noen andre alternativer som er like "bra". Er ikke blitt utredet men sjekket spiralen sist i sommer, og den sitter som den skal. Vet ikke om det har noe å si? Bør vel gjerne kontakte legen igjen for selv om jeg ga beskjed sist om at jeg hadde mensen, tenkte jeg ikke at det var derfor. Men syns jo det er merkelig at jeg skal bli like dårlig med nøyaktig like symptomer bare med noen ukers mellomrom, uten at det skal ha en sammenheng. Tidligere tråder har omhandlet ekstreme blødninger, har vel hatt mensen 60-70% siden april, i forhold til ikke å ha mensen. Perioder på opptil 3 uker i strekk o.l. Har også vanvittige menssmerter, noe jeg aldri har hatt før, men de siste gangene har jeg altså blitt ordentlig syk.
lille sprelle Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Ikke normalt, men antagelig ikke så altfor unormalt heller. Jeg blir dårlig både av mens og av el, men jeg har en ganske dårlig allmentilstand fra før av da..... Hvis du ikke gjør det, begynn med p-piller. Det vil antagelig hjelpe på en del.
Monajenten Skrevet 2. november 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2010 Har gått på p-piller før og har en nesten 4-åringe i sengen som ligger og sover, så det frister ikke helt;-) Men kanskje jeg bør vurdere det igjen, jeg orker ikke å ha det sånn som dette. Det begynte i april men har bare blitt verre og verre.
Nurse80 Skrevet 3. november 2010 #7 Skrevet 3. november 2010 Jeg er også slik. Veldig dårlig to dager før mensen og tre dager inn i menstruasjonen. Men jeg har ME. Jeg ble ikke syk av mensen tidligere, merket ingenting. Men nå blir jeg veldig svimmel, kvalm, vondt i leddene, energiløs, magekramper/smerter, fryser og føler meg skikkelig sjuk. Bare å tilbringe dei dagene inne. Jeg vil si at det ikke er normalt å ha det slik.
Gjest Skrevet 3. november 2010 #8 Skrevet 3. november 2010 høres ut som endiometriose. Har det sånn jeg og. ble veldig mye bedre med ppiller for min del Men jeg er ikke så fryktelig fruktbar fra før av da
Monajenten Skrevet 3. november 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. november 2010 Nurse80, det er nøyaktig sånn jeg har det også..hmm.. Tusen takk for svar til alle sammen!
pusekvinne Skrevet 3. november 2010 #10 Skrevet 3. november 2010 Jeg kan kjenne meg litt igjen , men jeg har også selvmordstanker to dager før mens- er det vanlig da?? Da har jeg ikke lyst til å leve lenger. Nesten hver mnd skjer dette. Ikke gøy. Kommer jo aldri til å agere på de tankene da! Så får jeg mensen og da blir disse tankene og følelsene borte.
Monajenten Skrevet 3. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2010 Huff da pusekvinne, det hørtes virkelig ikke bra ut:-/ Tror ikke det er så vanlig nei:-s
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå