Gå til innhold

Trenger sårt hjelp og svar.:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. jeg og forloveden min har prøvd nå i veldig lang tid med å bli gravid men uten hell. skal på utredning om ikke lenge for å finne ut hva som er galt og hva som må gjøres. samboeren min sitter nå inne noe han har gjort i 3 år men ferdig nå snart. vi har kjempe lyst til å få den lille familien våres . men jeg har begynt å tenkte på at hva gjør vi vis jeg ikke kan bli gravid? vil da gjerne adoptere og gi et barn som trenger det et godt hjem og 2 foreldre som elsker barne sitt over alt på jord. men er redd for at siden han har sonet i snart 4 år at vi ikke kan adoptere:( noe som gjør meg utrolig trist. for vet at han virkelig vil ha barn med meg og er redd jeg kansje ikke kan gi han det .kan en som har sonet så lenge adoptere?? han gjorde noe dumt når han var yngre og soner nå for det og vet 10000% at han vil aldri tilbake til det live. han vil gifte seg,jobbe,få drømme huse og få familie.. og jeg vil ha det sammens med han.. kan noen hjelpe oss.. veldig redd for at han kansje går i fra meg vis jeg ikke kan få unger og vi ikke kan adoptere,for et barn er et kjempe stort ønska for oss.

 

håper noen kan gi meg svar og hjelpe:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du frykter han skal gå fra deg hvis dere ikke får barn så har forholdet deres et problem og dere vil kanskje slite med å bli godkjent som adopsjonsøkere pga usikkert forhold. Dere må ha god helse og god omsorgsevne, økonomien må være stabil og dere må ha bodd sammen i minst 2 år. Hvis dere skal adoptere fra utlandet (som er mest vanlig mes sannsynlig for å få barn) så må dere ha bodd sammen og vært gift i minst 2 år.

 

Årsaken til at han har vært i fengsel betyr selvfølgelig alt for dere. Er det noe som kan forbinnes med dårlig omsorgsevne eller dømmekraft så har dere et stort problem og vil mest sannsynlig ikke bli godkjent.

 

Alternativet for dere kan med tiden være å bli fosterforeldre. Når dere har bodd sammen i en del år, hatt ordnet økonomi og et stabilt forhold kan dere bli godkjent som fosterforeldre og få barn på den måten. Grunnen til det er lettere å bli godkjent som fosterforeldre er at man har gjensidig 3mnd oppsigelse og man kan skifte fosterhjem hvis det skulle oppstå problemer. Når man adopterer er det ingen "angrefrist".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis samboeren di har sittet i fenglse så kan jeg nesten garantere dere at adopsjon er utelukket. Selv om dere blir godkjente i Norge, så er det nok iken som vil adoptere bort til folk med rullebrad. Det er nemlig ikke bare opp til norske myndigheter, mange av kriteriene blir satt at det adopterte barnets hjemland. De har ofte mye strengere kriterier til helse, alder, rullebrad osv enn norske myndigheter. Dere kan muligens bli fosterforeldre, men må nok belage dere på å venter maange år for å bli godkjente. Først må samboer virkelig bevise at han 10000% aldri vil tilbake til det live, for å sitere deg selv. Tror nok ikke BUF bryr seg om hva han sier, mer hva han gjør og beviser over TID..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ok. vi har lyst til å adoptere fra brasil siden han er fra brasil og adoptiv barn selv. han er 10000% sikker på at han aldri vil tilbake til det gammle live sitt .han driver nå å går skole for å utdanne seg i Bachelorgrad og økonomi. og han har fikset seg fast jobb på oljeplatform utafor brasil. så vet at han er ferdig med fortiden sin.jeg er 26 år og det er han også. og et barn er et stort ønske spesielt for meg. så vis jeg ikke kan få barn eller adoptere så vet jeg nesten ikke hva jeg skal gjøre:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet nå at han ikke skal gå fra meg nå som vi har satt dato for å gifte oss:) god helse har vi og go omsorg har vi også. har jobbet med sykiskutviklings hemmede og de krever like mye som et barn og lit til. ja ok men da får vi se hvordan det her går og håpe på det beste. og håpe på at 1 av de 3 funker.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også at adopsjon er helt utelukket ja. Det høres ut som om dere ikke engang har prøvd å få barn enda. Mitt råd er å ta en ting og ett problem av gangen. Prøvd på naturmetoden, hvis ikke det går, så er det alltid prøverørsbefruktning, 3 fordøk fra staten og flere er mulig privat. Og hvis ikke det går er det alltid muligheter i utlandet i form av egg donasjon og surrogatmor. Dette koster penger, men det gjør en adopsjon også.

 

Men, først og fremst ville tenkt litt over hvorfor du er redd for at han skal forlate deg. Det høres ikke ut som et trygt forhold. Dere høres unge ut, og jo yngre dere er, jo større sjansen er at dere får barn på naturmetoden. De fleste blir tross alt gravid på helt vanlig måte. Ikke ta sorgene på forskudd er mitt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg leste ikke ordentlig, dere har prøvd å få barn på vanlig måte i lang tid. Prøverørsbefruktning (IVF) fungerer ofte, mange blir gravide på den måten. Det finnes privatklinikker i Norge og i utlandet som gjør IVF hvis de 3 forsøk fra staten ikke fungerer. Kanskje det uansett er han problemet ligger hos og ikke deg? Og som sagt, det finnes både sæddonor (i Norge og i utlandet), egg donor og surrogatmor (i utlandet) som muligheter for dem som ikke kan adoptere. Økonomien må være på plass for å bruke slike metoder, men det må det også ved adopsjon som koster ca. kr. 150 000 pr. barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forholde er veldig stabilt vi skal gifte oss neste år og vi vet vi vil ha verandre.. vi har begge testa oss han har ikke noe probmlem med å få unger men er hos meg det ligger siden jeg har en skille vegg i livmoren min. skal på utredning i januar ca så håper jo at de får fikset det. prøver å ikke ta sorgene på forskud men siden vi har prøvd så lenge som vi har og har et stor ønske om barn så merker jeg selv at jeg blir lit trist når det er meg det er noe galt med. men håper jo virkelig jeg kan bli gravid på den naturlige måten. økonomi og alt er i orden. vil gjerne være ung mor og håper jo virkelig at jeg kan få 1 unge før jeg er 30. men måte bare høre lit hvordan adopsjon osv funker. siden det er først nå jeg har tenkt på det siden prob ligger hos meg. tusen takk for alle svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forholde er veldig stabilt vi skal gifte oss neste år og vi vet vi vil ha verandre.. vi har begge testa oss han har ikke noe probmlem med å få unger men er hos meg det ligger siden jeg har en skille vegg i livmoren min. skal på utredning i januar ca så håper jo at de får fikset det. prøver å ikke ta sorgene på forskud men siden vi har prøvd så lenge som vi har og har et stor ønske om barn så merker jeg selv at jeg blir lit trist når det er meg det er noe galt med. men håper jo virkelig jeg kan bli gravid på den naturlige måten. økonomi og alt er i orden. vil gjerne være ung mor og håper jo virkelig at jeg kan få 1 unge før jeg er 30. men måte bare høre lit hvordan adopsjon osv funker. siden det er først nå jeg har tenkt på det siden prob ligger hos meg. tusen takk for alle svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...