Gå til innhold

Nå gir jeg snart opp :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet flere innlegg om dette før, men nå aner jeg rett og slett ikke hva vi skal gjøre mer.

Sønnen vår på snart 7 år har store problemer med at han tisser på seg. For å gjøre en lang historie kort, så har vi vært hos lege flere ganger, og om problemet er fysisk eller om det skyldes latskap er uvisst.

Skolen er klar over dette, og prøver å følge opp med å følge han på do med jevne mellomrom, men det hjelper ikke. Så nå er enden på visa at han går våt hele skoledagen og får store, røde sår mellom beina :( Så hva gjør vi??? Han kan ikke gå våt og få slike sår :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner det er trasig både for dere og gutten:( Har ikke fått med meg så mange innleggene om det så jeg vet ikke hvor ofte det skjer.

Nå tenker jeg først og fremst på det at få skifte, har de ikke en hylle med skifteklær på skolen? Hvis de ikke har det kan du kanskje finne en løsning sammen med læreren sån at han kan ha skiftetøy der. Og så er det jo å finne en måte som er grei for han å si ifra at han trenger å skifte på. Sån at han ikke føler seg flau og derfor lat være. Kanskje han kan ha et hemmelig tegn sammen med læreren eller noe.

har dessverre ikke noen andre tips og ideer til dere, håpe det bedrer seg snart. Men hvordan er det på natta da?

Skrevet

Jeg har ikke noen gode råd, dessverre. Men jeg må si stakkars gutten din, det kan ikke være enkelt. Og det er jo helt forferdelig at han skal måtte gå å være bløt hele skoledagen..:(

Kan ikke legen hjelpe dere med noe?

Skrevet

Han har med nok skift på skolen, men bytter aldri klær. Han sier aldri i fra at han er våt heller, og det har vi jobbet mye med. Det nytter ikke, han sier ingenting.

Jeg har aldri følt meg så fortvilet noen gang :(

Skrevet

Når lege ikke kan hjelpe, må dere prøve alt annet.... alternativ behandling

Kinesiologi er verdt å prøve uansett hvilket problem man har.

Finnes sikkert andre alternative behandlingsmetoder som er verdt å prøve også, men kinesiolgi er det jeg har positive erfaringer med.

Skrevet

Vi har vært hos lege flere ganger, og han mente han skulle begynne på noen tabletter, så de går han på nå. Utenom det så skulle han ha faste dotider. Men, ikke noe av dette hjelper, desverre :(

Skrevet

Det er jo egentlig et kjempe godt forslag!

Moren min går til ei som driver med akupunktur og alternativ medisin, med ymse plager hun har og får. Og hun er kjempe fornøyd med det, så det kan jo kanskje være en mulighet.

Skrevet

Hvor bor du hen?

Vet om en fantastisk homopraktiker, som hun kaller seg, i Bergen.

Hun har hjulpet mange med de utroligste ting..

Det finnes jo noen bleietruser, kan ikke det var noe da?

De skal visst se ut som vanlige truser, men vet ikke hvor høyt de går i størrelse...

Skrevet

Tror vi må se den alternative veien nå, ja. Bor langt unna Bergen, desverre. Kan akupunktur være noe kanskje?

Skal ringe apoteket i morgen for å høre om de har noen typer trusebleier som er tynne og som ikke syns utenpå klærne. Er egentlig siste utvei, men nå ser det ikke ut til at vi har noe valg...

Skrevet

Nå skal jeg ikke "psykologisere" mer enn nødvendig når jeg ikke vet noe mer enn det som står i innlegget ditt. Men, det høres ut som at sønnen din kanskje har fått en vegring mot det som handler om å gå på toalettet. Han er nok veldig klar over at han er våt, men han orker ikke å følge opp. Det kan være mange grunner til at han gjør som han gjør bortsett fra noe fysisk eller latskap... Tenker at dette må være noe som kan være nyttig å snakke med en psykolog om.

Skrevet

Har det alltid vært slik eller har problemene startet etter en bestemt hendelse? Har han venner?

Det kan være han har det vanskelig med seg selv og at han ikke klarer å sette ord på hva som plager han. Selv om du prøver å snakke med han om hvordan han har det kan det være at han ikke sier noe, men det kan likevel ligge sorg og savn bak. Forsøk å ikke gjøre noe ut av tisseproblemet hans. Det kan bli for mye fokus.

Jeg fikk en gang tips om at gulrøtter kunne øke tissproduksjonen, unngå det.

Skrevet

Jeg jobbet litt på apotek tidligere, der hadde vi noen slags trusebleier fra Tena som var for større barn som ikke var tørre.

De er ganske tynne, så de syns ikke under klær, også lager de ikke "bleielyd" når man er i aktivitet.. Så det er ingen andre som merker det..

Så jeg vil anbefale deg å kjøpe sånne til han om han vil gå med det!

Skrevet

Han har mange venner og er populær i vennegjengen. Dette problemet har han hatt periodevis helt siden han sluttet med bleier, og har ikke kommet etter noen bestemt hendelse, og vi har snakket med leger om dette. Vi kom vel fram til at det er lite sansynlig at det er noe som plager han psykisk. Legen sa at en av grunnene er at han har for lite blærevolum, derfor tabletter. Opplever heller aldri at han vil slippe å gå på do. Men, det han sier selv, er at når de er på skolen og er ute for eks. så kan han ikke gå på do, for de han leker med vil ikke vente på han. Han har ikke tid sier han.

Og det med å bytte klær går nok noe på det at det er flaut tenker jeg.

Skrevet

Ja, det er sånne bleier jeg er ute etter. Skal sjekke opp det i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...