Gå til innhold

ville dere ringt dere syke for dette`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha bihulebetennelse tror jeg...Veldig vondt i hodet og har skikkelig trykk over nesa. Litt feber...37,5 sist jeg sjekka..Føler meg slapp og lite opplagt. Ganske lyssky også.. Får så dårlig samvittighet når jeg er borte fra jobben..Er så og si aldri borte, men ungene er jo titt og ofte syke så da må jo en av oss holde oss hjemme og det er ikke lenge siden sist jeg var borte fra jobb..

Har en aktiv jobb hvor man bør være på topp hele tiden.

Ville dere vært syke for dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først en ting. 37,8 er feber. Alt under er vanlig.

1.Jeg hadde kjøpt fenumax fra helsekost: et MUST ved bihuleproblemer.

2. Neseskyllehorn. Må ha det, bare må ha det.

Skrevet

...og!

Jeg er dårlig på å være borte fra jobb. Hadde personlig tatt 2 paracet og nevnte triks over i 2 dager og gått på jobb. Hadde det ikke gitt seg hadde jeg ringt lege og blitt hjemme på dag tre.

Skrevet

Vet at 37,5 ikke er feber på papiret, men jeg har normalt en kroppstemp. på 36,5 så det kjennes ut som jeg har feber...

Tror jeg blir hjemme jeg.. Tok paracet både igår og idag på jobb, greide å fungere rimelig greit da, men vet ikke om jeg orker det imorra igjen for jeg klarer jo ingenting på kvelden da. Går jo an å ringe lege ja, føles litt mer legitimt å være hjemme fra jobb med legens velsignelse :)

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme. Hjemme og sovet og slappet av mest mulig, det reduserer lengden på syketiden. Man er langt mer produktiv og effektiv hvis man blir frisk og kjapt tilbake enn å hangle seg gjennom uten å få ytt det man skal på jobb. At barna er syke innimellom kan man ikke noe for, sånn er det bare. Veldig ergerlig når det skjer, men det er november og syketid, og vi er så heldige at vi har gode rettigheter på arbeidsplassen her i landet. Det skal ikke misbrukes, men brukes klokt og etter behov. Du trenger strengt tatt ikke snakke med legen så lenge det ikke er påkrevet pga sykdommen.

God bedring, pass på å holde mest mulig åpent i nesegangene så det ikke setter seg skikkelig fast. Hodet høyt om natta, fenumax, nesedråper til kvelds, mye å drikke og saltvannsskylling.

Skrevet

Det kjenner du jo best selv.

Men jeg hadde nok heller knasket litt paracet -. og latt det stå til. OG latt pappaen tatt ungene om ettermiddagen om det lar seg gjøre.

Skrevet

vill aldri verden vært hjemme for det nei..

Hadde du blitt hjemme om du ikke hadde fått lønn for å bli hjemme?

i det spm. ligger gjerne svaret..

Skrevet

Så enig med skolegutt her...

Har også hatt bihulebetennelse før og faktisk gått på penicillin mot det, men gikk på jobb for det...

Synes faktisk man skal kunne tyne seg litt før man kaster inn håndkleet..

Du har ikke feber engang..og det har faktisk ikke noe å si om "du vanligvis har temp på 36.5, "

Det betyr ikke at du har feber. Tempen varierer mye i løpet av døgnet..

Skrevet

Jeg synes ikke det er grunn nok til å holde seg hjemme.

Det som er rart er at "alle" har lav kroppstemp når man spør. Får høre det ørtenførti ganger på jobb daglig når jeg måler temp. Men vi sier alltid, at under 38 har du ikke feber!

Nesespary og paracet er det du bør prøve. Og hvis ikke så går du til legen.

God bedring.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke.

Du bør begynne med neseskylling, det er omtrent like godt dokumentert mot bihulebetennelse som antibiotika.

Skrevet

Har hatt noen runder med bihulebetennelser, men ville ikke vært hjemme med det du nevner av symptomer. Neseskylling og paracet kommer man seg gjennom dagen med, og jeg synes ikke man skal være hjemme da.

Antibiotika har jeg ikke noen god erfaring med når det gjelder bihulebetennelse.

Skrevet

Nesespray og paracet,og gått på jobb ja. Så ville jeg kjøpt nesehorn så fort som mulig og brukt det hver kveld 1 mnd.

Jeg har aldri vært borte fra jobb med bihulebetennelse selv om jeg har hatt mange av de:-)

Skrevet

Mulig jeg er unntaket da, men jeg har forresten vært borte fra jobb med bihulebetennelse. Da har det tettet seg såpass til at jeg begynte på antibiotika da. Prøvde meg å gå på jobb, men ble sendt hjem etter en time. Er sykepleier, og det var ikke mye vits å være på jobb når man ikke klarer å bøye seg såpass at man får av eller på klærne til brukerne uten at hodet eksploderer og man nesten ser stjerner.. og ja, jeg hadde både paracet innabords samt nesespray. Har hatt bihulebetennelse to ganger og begge gangene har jeg vært borte fra jobb 2 dager. heldigvis virker antibiotikaen raskt da, og jeg går selvfølgelig på jobb om jeg fortsatt er tett da, men ikke så lenge hodet eksploderer og det beste er å ligge i ro.

Tror man må se an hvilken jobb man har, ikke bare si at bihulebetennelse ikke er grunn nok. Uten at jeg vet det, tror jeg det hadde tatt lengre tid før jeghadde fungert fullt ut på jobb om jeg hadde tvunget meg til å gå de første to dagene på antibiotika.

Skrevet

Jeg hadde bihulebetennelse. Gikk bra de første 2 timene på jobb, så ble det bare verre.. måtte gå hjem til lunsj, da holdt jeg på å besvime, og følte øynene skulle poppe ut. Dette holdt på i en uke, jeg visste ikke da at jeg hadde bihulebetennelse. Skulle på et viktig møte etter lunsj en dag, så jeg begynte til lunsj den dagen istede, tenkte jeg da klarte møtet... måtte gå 20min etter at jeg kom på jobb..

Sier ikke man skal bli hjemme for den minste ting, men samtidig er det ingen som takker deg for at du går syk på jobb. Ikke er det lønnsomt heller om du går litt på halv 8...

Skrevet

Ja, og faktisk med god samvittighet. For noen oppleves bihulebetennelse som piece of cake, men det kan faktisk være riktig ille! Jeg har selv nylig vært hjemme to dager pga dette, og en real øreverk i tillegg. Da var jeg ikke noe tess på jobben... God bedring til deg!

Skrevet

Det er allmenntilstand, ikke feber, som avgjør om man er syk eller ikke, og for meg høres du rimelig redusert ut nå- ergo; bli hjemme m god samvittighet og bli fort frisk og klar til å yte 100 % på jobb =)

Skrevet

Å seie at bihulebetennelse ikkje er grunn for å vere vekke frå jobb blir omtrent like rart som å seie at graviditet er ingen sjukdom, så ein skal gå på jobb som vanleg.

Det er ikkje "diagnosen" i seg sjølv som avgjer om ein er i stand til å gå på jobb, det er plagene som følger med diagnosen som avgjer om ein kan jobbe eller ikkje.

Eg har sjølv tatt eit par sjukedagar (dvs mannen har tatt "sjuk barnepassar"-dagar for å ta seg av ungane) pga bihulebetennelse. Ein kan bli forferdeleg tett og ha elendig allmenntilstand sjølv om ein ikkje har høg feber.

blomsterpiken - du får kjenne etter sjølv i morgon tidleg om du klarar å gå på jobb eller ikkje. Ingen kan bestemme det for deg. God bedring!

Skrevet

ikke gjør den samme feilen som meg....ta det med ro, bli hjemme, og gå til legen 3.dagen, om ikke bihulene er verre.

jeg har gått med forkjølelse i 2 uker nå, var på jobb sist uke, men lå hele kvelden.

torsdag ble alt verre, feber,39,1 vondt i halsen, ørene,hodet, hostet hele tiden, og bihulene kjennes som de skulle sprenges.

i går var det så ille at jeg trodde jeg måtte på legevakta, for hovnet opp hele den ene siden, under øyet.

fikk komme til legen i dag, og jeg hadde halsbetennelse, og kraftig bihulebetennelse.

selv om jeg har spist paraset for å holde feberen nede, og brukt nesespray hele tiden.

så nå er det 1 uke hjemme, med pencilin og rhinox på resept.

like greit, da jeg ikke kan bevege hue uten at det verker.

så mitt råd, er å ta det rolig, så kanskje det ikke utvikler seg til å bli helt ille.

god bedring :-))

Skrevet

Men dere som sier det at alt under 38 ikke er feber. Lurer på jeg, hvis person 1 har vanlig kroppstemperatur på 35.8 og person 2 har en vanlig kroppstemperatur på 37.8, hvem er det da som mest sannsynlig er dårligst når temperaturen bikker 38? den som har gått opp 0.3 grad eller den som har gått opp 2.3 grader i kroppstemperatur??

Hvis begge to går opp 0.3 grader i kroppstemperatur, så mener dere at person 2 da kan være hjemme med god samvittighet for d den faktisk er over 38 men ikke person nr 1 som har gått opp like mye?

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha kjent det an i morgen tidlig, om kropp og hode virkelig ikke er med så er du hjemme, ellers ville jeg ha prøvd meg på jobb :)

god bedring! :)

Skrevet

Jeg får bihulebetennelse med en gang jeg blir LITT forkjøla...ALltid 3-5 dager med konstant smerte i bihuler, med påfølgende migreneanfall i en eller to av dagene og litt feber og kroppsubehag...Men jeg både går på jobb og trener som før.:Blir vandt til det, og det er IKKE farlig:o)

Etter to vintre på x-antall penicilinkurer så får jeg ikke det..Går over av seg selv like kjapt som med medisin......Kan korte ned sykdommen ved å bruke MYE nesepsray med en gang jeg kjenner snørra kommer...Da er det snakk om 2-3 nesesprayer i løpet av ei lita uka....Og skylling med saltvann og masse nesespray når betenneslen begynner.....

Men ja, det er slisomt, og ikke minst fryktelig vondt. SÅ om du sjelden/aldri har bihulebetennelse ellers, så er det nok noe annet..JEg kunne ikke kaste inn håndkleet så fort..Jeg har det tross alt 6-7 ganger mellom sept/okt og mars/april......Men du blir kanskje frisk fortere ved å ta det med ro og da er nok det mer riktig og gjøre...Men kontakt lege om det har gått 4 dager og ingen teng til bedring, hvis du ikke normalt har mye bihulebetennelse...

Skrevet

Jeg hadde nok helle rikke vært hjemme bare for det. har kronisk bihulebetennelse, så det skulle hat tatt seg ut.

Meb jeg vil ikek fordømme de som føler at de må være hjemme fro en sånn grunn - en vet bare selv hvor dårlig en faktisk føler seg, det varierer jo veldig fra situasjon til situasjon og person til person.

Skrevet

Kommer ann på hva slags jobb du har også. Jeg jobbet på en kreftavdeling og vi kunne jo bare prøve å komme på jobb halvsjuke med et par paracet innabords. Det var helt uaktuelt.!

Har hatt andre jobber hvor jeg ikke har vært i kontakt med alvorlig syke mennesker og gått på jobb i alle mulig slags tilstander.

Men så er det ingen som takker deg fordi du går på jobb syk, så jeg hadde ikke hatt dårlig samvittighet for å være hjemme når jeg føler meg syk. Er du syk så er du syk. Det er det bare du som kan svare på.

Skrevet

Det har faktisk ikke NOE å si hva slags temp man har til vanlig. Temperaturen svinger med opptil 2 grader i løpet av døgnet.

Leger beskriver at feber er over 38 grader UANSETT hvor "lav" kroppstemp du har fra før av...

Skrevet

Jeg er en sånn som sleper meg på jobb uansett, unntatt hvis det er noe smittsomt. Jeg er veldig dårlig på å være syk! Får så utrolig dårlig samvittighet, har en travel jobb og vet at de som er på jpbb da må ta min del..

Skrevet

Hvis man er i tvil om man er syk nok til å være borte fra jobb, ja da er man ikke syk nok til å være borte fra jobb. Jeg kjenner veldig godt når jeg er syk, og da blir jeg hjemme. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...