mpb♥ Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Hvordan gjør/gjorde dere det med bleieslutt på natten? Vekker/vekket dere barnet, og straffet det seg senere? Hvor lenge etter at barnet var tørt på dagen, prøvde dere med bleieslutt på natten? Hvordan gjør/gjorde dere det med drikke på kvelden, før legging?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Vi plukker henne opp og bærer henne på do rundt kl 23-24 og så er det soving til morgen. Det går bra i perioder og ikke så bra i perioder, så tisselaken er obligatorisk!Vi har ikke drikkerestriksjoner, hun drikker ikke så mye at jeg vil ta bort noe.
Fisk med CV Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Lille var tørr på dagtid fra 2 1/2 år, og på 3 årsdagen dro nattbleien sammen med smokken. Vi hadde snakket om det på forhånd og håpet på det beste. Det ble noen uhell den første tiden, men det gikk overraskende bra, og etterhvert våknet hun heldigvis av seg selv. Vi vekte henne aldri for å ta henne på do etter leggetid. Vi prøvde å begrense inntaket av vann sent på kvelden, og heller være flinke til å få henne til å drikke mye i løpet av dagen.
Ranveig R Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Her har bleieslutt gått leikande lett både på dag- og nattestid. Ungane slutta med bleie ved hhv 2 år og 9 mnd og 2 år og 3 mnd. Eit par veker etter dagbleieslutt var nattbleiene tørre, så då slutta vi med dei og. Det har vore eit par uhell, men ikkje stort meir enn det. Har aldri brukt tisselaken (men saueskinnet har vore nokre runder i maskina ;o)). Vi har ikkje vekka barnet for å å på do. Eg tenker som så at dersom barnet ikkje våknar av seg sjølv eller klarar å holde seg heile natta er det ikkje stort/modent nok til å slutte med nattbleie. Men naturlegvis - dersom barnet blir både 4 og 5 år med like våte nattbleier kan ein kanskje begynne å prøve å påvirke litt, men ikkje om det er relativt små barn det er snakk om. Vi gir ikkje akkurat jenta vår ein liter saft til kveldsmaten, men vi har heller ikkje restriksjoner på drikke. Ho får drikke det ho vil ha av melk/vatn før ho legg seg. Ho våknar av og til for å drikke, og det får ho lov til. Ho våknar uansett av seg sjølv viss ho må tisse. Lykke til med nattbleieslutt )
MathildeC Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Jenta vår på 3 sluttet med bleie på dagtid i juni, en mnd før treårsdagen, men hadde relativt mange uhell. Spesielt avføring på potte/do var et stort problem, og der hadde hun uhell i tre mnd faktisk før hun nå endelig i oktober har klart dette også :-). Hun brukte bleie på natten mange måneder etter bleieslutt fordi hun både bæsjet om morgenen pluss hadde ganske våte bleier. Men etterhvert ønsket hun selv å slutte, og hun sluttet med nattbleie nå i oktober, dvs 3 mnd etter dagbleie-slutt. Hun har et uhell cirka en-to ganger i uka, og vi setter henne på potta på rommet hennes kl 22-23 når vi legger oss. Men som sagt hender det hun fortsatt har uhell. Og da blir hun skrekkelig lei seg dessverre. Vi har ikke restriksjoner på drikking men kan ikke si at jeg synes hun drikker så voldsomt mye.
lille sprelle Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Nattbleien kommer jeg ikke til å fjerne før den er tørr med mindre det røyner på og begynner å nærme seg skolestart. Jeg synes barna skal få pause fra å ha kontroll på den funksjonen så lenge de trenger slik at de kan sove i fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå