Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Hvordan fødsel hadde dere, å hvor lenge var dere på sykehuset?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Han ble tatt med sugekopp, og vi var på sykehuset i 4 dager
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 igangsatt styrtfødsel og vi var der alt for lenge
Gjest Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Hadde en rask og fin fødsel (4 timer), revnet ikke og var på bena igjen rett etterpå. Men Tangloppa var lita og jeg slet med amming så vi var på sykehuset i 5 dager (inkl. fødedagen). Helt toppers! Fikk masse hjelp, god støtte og hadde noe fine dager der.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 4 dager første gangen, dro hjem dagen etter de to andre gangene. Ukompliserte fødsler de to siste gangene.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Fødte natt til lørdag, reiste hjem tirsdag ettermiddag. Hadde igangsatt, men relativt grei fødsel, bortsett fra at babyen ble tatt med vakuum, jeg ble klippet og sydd mye, og fikk styrtblødning rett etter fødselen. Hadde også litt startproblemer med ammingen, pga strekk i nakken hos babyen, men det løste seg av seg selv etter et par dager.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Å.. Må kanskje regne med og bli noen dager på sykehuset første gangen da.. Tenkte kanskje et par dager jeg.. Men ok:) HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 Fødte hjemme (ufrivillig styrtfødsel), og var på sykehuset i 2 døgn etterpå. De ville at jeg skulle reise hjem samme dag som vi kom inn, men jeg var der så lenge jeg kunne. Synes at det er deilig å være alene med babyen noen dager og ta det helt rolig, før en reiser hjem igjen.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 1. gang: 6 dager på sykehus. Fødsel satt igang.Måtte igjennom et inngrep i spinalbedøvelse dagen etter fødsel. Vondt for å gå og lite melk. Ville at ammingen skulle bli etablert før hjemreise. 2. gang: 6 dager på sykehus. Fødsel satt igang. Lagt i narkose for å fjerne morkake manuelt etterpå. Fikk blodtap og infeksjon. Måtte få hestedose med antibiotika i.v., samt 2 poser blod dagen før hjemreise. 3. gang: 8 dager på sykehus: Fødsel satt i gang. Ingen progresjon tross 3 drypprunder. Barnet tatt med ks 2 dager etter. Var utslitt og i dårlig form.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Vakuum, stor revne, ammeproblemer, var på barsel tre netter (var på føden en natt). Hvis det noensinne blir en gang til, skal jeg hjem med en gang. Revne eller ikke..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Jeg har vært der to dager etter begge fødslene. Begge fødslene har gått forholdsvis raskt og uten store problemer, men jeg har hatt store blødninger etterpå fordi livmoren ikke har begynt å trekke seg sammen ordentlig etterpå. Første gang førte det til at jeg var mye svimmel, men andre gangen hadde jeg ingen problemer etterpå. Pga dette ville de at jeg skulle ligge på barsel og ikke på hotellet så de kunne følge opp og derfor var det heller ikke lurt å reise hjem med en gang.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #12 Skrevet 2. november 2010 Hastekeisersnitt etter et døgn med aktive rier som ikke hjalp for han kom ikke ned... Barnebek i vannet i tillegg. Så vi hadde infeksjon begge to og var på sykehuset i 9 dager før vi fikk komme hjem.
Gjest Skrevet 2. november 2010 #13 Skrevet 2. november 2010 De sa at jeg kunne reise hjem andre dagen om jeg ville, men siden jeg også fikk tilbud om å bli litt lengre så tenkte jeg at det var like greit;) Nå fikk jeg aldri til ammingen, men tiden på sykehuset var gull verd uansett.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #14 Skrevet 2. november 2010 Var der 5 dager med første mann (12 år siden) Og da var det vanlig å være der så lenge. Med andre mann var jeg der i 2 dager
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #15 Skrevet 2. november 2010 Fødte rett før midnatt torsdag til fredag, reiste hjem på formiddagen lørdag. Var i form til å reise hjem på fredagen - men min kjære ville jeg skulle være ett døgn til. Fødselen tok 2.5 time fra jeg begynte å kjenne noe til frøkna var ute. Var på beina etter kun kort tid, og måtte "mase" om å få komme meg opp av senga, på do og i dusjen.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #16 Skrevet 2. november 2010 Jeg hadde planlagt keisersnitt fredag ettermiddag, og reiste hjem mandag morgen. De ønsket egentlig at jeg skulle være der en dag til, men nektet fordi jeg da måtte flytte fra enerom til firemanns-rom:) Så fikk klarsignal fra legen ettersom amming gikk greit og såret mitt grodde fint. Men hvis jeg får en til skal jeg være så lenge som mulig på sykehuset, sånn at jeg kan lade batteriene før jeg drar hjem:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #17 Skrevet 2. november 2010 Ble lagt inn pga svangerskapsforgitning. Lå til observasjon i 5 dager før fødsel og var 4 dager etter fødsel. Igangsatt risikofødsel, men alt gikk superfint
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #18 Skrevet 2. november 2010 7,5 uker! Hun var prematur og jeg var bare på barsel i tre dager.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #19 Skrevet 2. november 2010 Herlighet så lenge dere var på sykehuset da! Vi var der i 2 døgn fordi vi måtte av diverse grunner, ville reise dagen etter fødsel egentlig
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #20 Skrevet 2. november 2010 Katastrofe-ks,lå inne i 6 dager,var hjemme i 3 dager,før jeg ble lagt inn igjen i 3 dager.Pga infeksjon,skulle aldri blitt sendt hjem i det hele tatt,da de ikke hadde behandlet infeksjonen.Hadde en crp på over 400 rett etter ks,ble sendt hjem med crp på 92,og lagt inn igjen via legevakten med en crp på 98..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #21 Skrevet 2. november 2010 Jeg var på sykehuset to dager etter min første fødsel. enda jg ble satt igang og det var litt styr, men amminga gikk bra.. =) Har ikke planer om å være lenger denne gangen heller.. Syehuset har en tommelfinger-regel på 3 dager første gang, så 2 dager de neste gangene.. (ved normal fødsel vel og merke..)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #22 Skrevet 2. november 2010 1: varte i tolv timer. Barnet ble tatt med vakum og jeg fikk totalruptur. Var på sykehuset i 4 dager. 2: Varte i 12 timer. Fødslen var helt normal. Var på sykehuset i 3 døgn (barnet ble født litt før midnatt så regner ikke med den dagen) Jeg skulle egentlig hjem dagen før, men barnet hadde gått litt ned i vekt. barnet var friskt og raskt, så de kom frem til at de trodde de hadde fått veid med ett teppe første gang. Så vi kunne dra hjem dagen etter. Jeg kunne gjerne reist hjem morgenen etter jeg hadde født
Ranveig R Skrevet 2. november 2010 #23 Skrevet 2. november 2010 1. fødsel: Igangsatt 14 dagar etter termin, styrtfødsel når det først begynte. Totalt 3 døgn på sjukehuset, 2 av dei på hotellet etter fødsel. 2. fødsel: Spontan styrtfødsel 6 dagar etter termin, 2 døgn på sjukehus etter fødsel. Var veldig klar til å dra heim etter 1 døgn. Hadde gjort det om vi ikkje hadde budd hos mamma og pappa i påvente av å få vårt eige hus ferdig (flytta inn 4 døgn etter fødsel). Om vi får fleire barn og fødselen går like greitt som med nr. 2 (og vi begge er i like god form) vil eg heim same dag, eller seinast dagen etter.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #24 Skrevet 2. november 2010 Med førstemann tok fødselen 20 timer, dro hjem etter 2 dager. Andre fødsel var en tvillingfødsel tok 8 timer, og dro hjem etter 3 dager. Skulle det bli en til vil jeg hvis mulig tidligere hjem. Begge fødslene var vel det nærmeste en kommer drømmefødsel:-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #25 Skrevet 2. november 2010 Jeg ble i seks dager, da bestemte jeg meg for å dra hjem. Men jeg knakk halebenet og revnet helt, mistet 2,5 liter blod og ble operert i narkose. Så ble jeg liggende på isolat på barsel, så det var ikke så kjekt da, spesielt ikke om natten. Så jeg bare ringte til samboeren min og sa at i morgen kommer vi hjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå