babymars11 Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Vi lurer på hva slags permisjonslengde vi skal velge. Veit det lønner seg for oss med 100% lønn i 46 uker, og så ha ulønna permisjon i 10 uker etterpå, men har noen spm rundt det. - Kan jeg ta ut 5 uker ferie for 2010 midt i permisjonen, og så 5 uker i 2011? Syns jeg har lest noe om at man bare kan ta 4 uker og 1 dag i permisjonen, men har kanskje misforstått noe. - Hva gjør man med innbetaling av skatt i den ulønna permisjonen? Man får jo ikke lønnsslipp fra noe sted…? - Opparbeider jeg meg rett til ferie i den ulønna permen? (skal evt ha ulønna permisjon fra desember 2011 til februar 2012) - Hva slags rett har man på sykepenger ved sykemelding og egenmelding etter en ulønna permisjon? Må man vente en tid før man kan få sykepenger? Syns jeg har lest noe om det også - Kan man få kontantstøtte mens far er hjemme i permisjon? (fedrekvote). Får man da kontantstøtte for mnd etter barnet er 1 år og t.om. den måneden barnet starter i bhg?
mamma til lillingen Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Hvorfor ikke bare ringe nav å spørre? Da får du direkte svar, og ikke "jeg tror at" eller "har hørt" her på forumet
Makko med to små gutter Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 - 4uker + 1 dag er vel det man har krav på av ferie. Du kan ta ut alle ferieukene dine i permisjonen. Men ikke sikkert du har 5uker ferie i 2011 eller 2012, da permisjon ikke gir full opptjening av feriepenger, dette må du sjekke med arbeidsgiver. - Ulønna permisjon, du får ikke lønn og har derfor ikke noe å skatte av! - Lite trolig du opparbeider det ferie i ulønnet permisjon, i så fall har du snill arbeidsgiver. Du har heller ikke rett på sykepenger el når du har ulønnet permisjon, det er dette som gjør at jeg ikke skjønner at folk tør å gjøre det... For tenk om du skulle bli sjukmeldt lenge??? - Man får ikke permsjonspenger og kontantstøtte samtidig uavhengig av om det er mor eller far som har permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå