Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg tjener ca 17000 i mnd. 13000 går bort i hus og mat i mnd. ( ikke alltid det holder til mat) 700 i telefonregning. 1500 i billån. Nå er jeg gravid å handler til babyen min. Klær og utstyr, litt hver mnd. Plutselig er det ikke mer igjen.. Noen som har noen tips til noe jeg kan gjøre, for og tjene et par tusen ekstra i mnd? Jeg er 100% sykemeldt fra jobb p.ga bekkenløsning. Noen dager orker jeg mer enn andre. Så kunne tenkt meg og prøve å tjene litt penger...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Men hvis du er 100 % sykemeldt så kan du jo ikke jobbe.. Får du 100% sykepnger? HVis du gjør det så lønner det seg jo ikke å jobbe, for du mister jo tilsvarende lønn som det du jobber.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Du kan selvsagt IKKE jobbe utover din stilling når du er sykemeldt.. Er man sykemeldt er man arbeidsufør og får penger for å dekke inntektstap.. Det er IKKE en mulighet for å ha fri og jobbe ekstra... Om du er arbeidsfør bør du få gradert sykemelding og jobbe det du klarer i jobben din... Barneutstyr er dyrt, men man finner mye fint billig på finn.no, hør også med familie og venner om å arve litt Hva med pappaen, kan ikke han tjene ekstra????
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Nei, vet jeg ikke kan jobbe i en vanlig jobb.. Derfor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Blås.. Teit innlegg..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 Hvor bor du hen? Oslo? Hva trenger du av babystæsj?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Du kan ikke lovelig tjene penger når du er 100% sykemeldt. Men jeg må si 700kr i telefonregning hver mnd er veldig mye. Jeg har en regning som stort sett ligger på rudnt 200kr i mnd plus 200 på internett. Og jeg er ikke overforsiktig med min telefonbruk. Men når det gjelder utstyr til babyn, følg med på finn både på gis bort og selges ofte er det flotte ting man kan få gratis eller billig. jeg ga selv bort min babyswing gratis der, og jeg er ikke den eneste som gjør det. Klær også kan det hende du kan arve. Så blir det ikke så dyrt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Huff.. Tenkte meg ikke helt om når jeg la ut dette.. Bare glem det damer. Ble bare litt desperat et lite øyeblikk. Føler meg litt dum nå.. Det ordner seg nok. Hi
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #8 Skrevet 2. november 2010 som jeg forstår det, så vet du at du ikke kan jobbe utenfor. Men det betyr vel ikke at du ikke kan tjene litt ekstra. Finnes jo disse party-sakene, Tupperware, Perfect Home etc. Hvor mye man tjener på slikt har jeg ikke peiling på, men noen vet sikkert litt. Det blir jo som en hobby, og man kan jo tjene ganske mye på en hobby før man blir skattet av det. Ellers, strikk/hekle, mal bilder etc og selg. Ikke sikkert så mye inntekt av det, men sikkert nok til litt klær til ungen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå