Gå til innhold

Sobril

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd det? Vil sobril hjelpe ved angstanfall? Er det vanskelig å få skrevet ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sobril alene skal kun brukes i korte perioder pga tilvenningsfare. Det er et effektivt middel mot angst og har en svært spesifikk angstdempende virkning. Vil ikke tro det er vanskelg å få skrevet ut. Men det avhenger sikkert litt av forhistorien din og i hvor stor grad du er preget av angst i hverdagen.

Anbefaler deg kognitiv terapi i tillegg til medisiner. Lykke til!

Skrevet

Jeg tenkte mer som en slags "akuttmedisin", type sånn man bruker ibux. Har angstanfall 1-2-3 ganger i uka. Og lurte på om det gikk an å bruke sobril bare akkurat når jeg får disse. Psykologen min vil ikke at jeg skal medisineres fordi hun vil at jeg skal lære meg å takle anfallene, og det er greit nok, men syns det er vanskelig de gangene jeg får anfall f.eks på jobb eller når jeg er alene med barnet mitt.

hi

Skrevet

Det kommer litt an på hvor lenge disse anfallene varer.. Sobril vil ikke virke før etter 15-20 min med en maks konsentrasjon senere enn det, så jeg tenker at anfallet ditt kanskje er over, før Sobril har begynt å virke. Men jeg vet det finnes en medisin mot spesielt panikkangst som heter Xanor. Det er mulig den har raskere innsettende virkning..

Skrevet

Mange kan også bli sløve av sobril og det er vel ikke så heldig hverken i en jobbsituasjon eller ved pass av barn.. Poenget psykologen din gjør er jo veldig bra, du MÅ jo lære deg å takle anfallene i ALLE situasjoner, å KUN takle dem når du er alene og det er "greit" å få anfall vil jo ikke si at du faktisk takler dem...

Skrevet

Man kan bli veldig trøtt/sovne, bli veldig uoppmerksom når du tar sobril. Kan feks ikke kjøre bil etterpå osv. Jeg slet mye med panikk angst før.

Fikk behandling med antidepresiva + kognitiv terapi over en periode ca 1,5 år og det ble mye bedre. Idag er jeg så og si helt kvitt det.

Hvor lenge varer angstanfallet? Kanskje du kan trene på slike situasjoner hos psykologen?

I min kommune arangerer helsestasjonen stress mestrings kurs for mødre, flott kurs. Kanskje din kommune har noe tilsvarende?

Sender deg en klem

Skrevet

Selve anfallet varer ikke me enn ca. 10 min. Men de kan godt "sitte i" i flere timer.. altså at jeg er ganske ute av meg.

Har enda aldri fått ett på jobb, men er veldig redd for det, for hvis jeg begynner å få slike anfall der så kan jeg ikke jobbe.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...