*gruffalo* Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Har en i 1.klasse. De har ikke mye lekser. Alle leksene hele uka tar vel rundt 20 min, pluss at de skal lese litt hver dag. 4.klassingen syns jeg har myyye lekser. Har sittet i dag i over en time, og skal i tillegg lese 30 min i egen bok hver dag, og skrive noen setninger om det de har lest. I tillegg skal de øve på gloser og gangetabell. Det er jammen ikke lett å få tid til alt dette før leggetid når han går på fotball et par ganger i uka også.
Verbena Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Har 1.klassing, men han tar ting kjapt og ukeleksa i matte (10sider) blir gjort på max15minutter og stortsett bruker han ikke mer enn 10min. Ellers så har de noen oppgaveark eller et par sider i norsk iløpet av uka. Også lese ca 10minutter hver dag. Så vi bruker max 20minutter på lekser pr.dag. Nå er matten veldig lite utfordrende for han, så vi er begynt å gjøre oppgaver på nett ett par ganger i uka for å få utfordring og for at han ikke skal gå lei allerede nå. Dette gjør han også på skolen noen ganger i uka.
Lene~mor til tre Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Jenta mi som går i 5 klasse, har å regnge 1-2 sider i matte hver dag + puggelekse i matte hver uke, lese lekse hver dag, skrive oppgaver i norsk bok to ganger i uka, pugge gloser og øve på diktat. Bruker ca 30 min - 1 time på lekser hver dag. Gutten min som går i 3 klasse har å regne 1 side i matte hver dag + puggelekse som skal øves på hele uka og leselekse, og skrive i norsk bok to ganger i uka.
Lene~mor til tre Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Glemte å skrive hvor lang tid minsten bruker på lekser, han bruker 20 - 30 min på lekser hver dag
yasmina Skrevet 4. november 2010 #5 Skrevet 4. november 2010 elster er i Year 1 ( han er 5 ) og han har en lesebok hver uke, ca 12 - 14 sider - 5 - 8 setninger per side, den skal leses minimum 5 ganger hjemme, de har spellingwoords som de testes i hver torsdag - 5 ord kun. Pluss en matteside hver uke, en tegne/farve,klippeoppgave hver uke knyttet opp til en av fagene og en skriveoppgave hver uke. Maa si jeg syns det er vel mye, men heldigvs blir alle lekser delt ut hver torsdag saa vi gjoer den samlet loerdags formiddag.
blond Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Har han leksehjelp på skolen? Det vil ta bort en del av ettermiddagen som nå går til lekser. Klarer han å gjør leksene alene eller trenger han noen som sitter hos han? Vi jobber med at sønnen vår skal gjøre lekser alene. Det er noen ting han kan gjøre alene og da synes jeg det er viktig at han øver seg på å bli selvstendig i leksesituasjonen. De fleste leksene krever foreldredeltakelse. Jeg har ikke tatt tiden på hvor lenge han holder på.
*gruffalo* Skrevet 5. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2010 Ja, eldstemann er på leksehjelp to ganger i uka, og får heldigvis gjort en del der. Har nok vært ekstra mye denne uka, for matten var så vanskelig og tok dermed laaang tid, og trengte en hos seg hele tida. Har om klokka, digitalt...og skal f.eks finne ut hvis klokka er 19.40 nå, hva var den for 4 t og 20 min siden. Det er fakstisk ganske vanskelig...for meg også, hehe;) Så det har tatt tid kan du si for å prøve å få ham til å forstå det;) Ellers så sitter han med lekser alene, så hjelper vi når han trenger det og ser selvfølgelig gjennom:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 1.klassing he lekse til to dage i uk. Får alt med seg hjem på mandagen så vi kan dele det litt utover uka. 3.klassing he mye lekse hver dag, tar mellom 30 min til 1.5 timer. Får det meste med seg dagen før det skal leveres inn, men vi prøver å gjøre litt de dagene vi har mer tid. Er veldig travelt særlig de dager da det er fritidsaktiviteter.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 10. november 2010 #9 Skrevet 10. november 2010 Jeg synes 1. klassingen vår har mye lekser. De har leselekse hver eneste dag. Mattelekse 2 dager i uken, norsk 2 dager i uken samt at de skal skrive rapport + tegne fra uteskolen. Jeg vet ikke helt hvor mye tid vi bruker for hun har leksehjelp 4 dager i uken. 7. klassing har myyyye lekser. 2 a-4 ark er lekseplanen på nå.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå