Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 Jeg har jo vanligvis 110/70, men i dag hadde jeg 135/90. Kan det være farlig?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Blodtrykk påvirkes veldig av stress. Men du fikk jo ikke noe høyt blodtrykk av den grunn. Og husk at BT gjerne stiger med årene uansett.
Gjest ->>- Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Ja, det kan påvirkes veldig av stress. Det trykket du hadde i dag regnes som moderat forhøyet og er ikke spesielt farlig - om det blir liggende der over tid bør man jo vurdere blodtrykksdempende medikamenter. (Dersom du er gravid gjelder ikke ovenstående. Da bør du ha tilleggsundersøkelser ved et slikt blodtrykk).
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Hei, Jeg har hatt høyt blodtrykk til og fra. Det legen sa til meg Var at undertrykket var det verste å ha høyt og det påvirkes Ikke så mye av stress. For å finne ut om man har høyt blodtrykk Må man måle over en periode og de fleste målinger må vise høyt. Moderat forhøyet er 140/90 men som sagt, det er ikke nok at det er Målt en gang. Andre regler gjelder ved graviditet.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Sjelden farlig dersom det ikke er slik "hele" tiden.. men dersom du har forhøyet over tid kan det jo være greit med en sjekk, eller du får tilleggsplager, som hodepine, kvalme, akutte smerter osv... Til info har de fleste forhøyet BT ved legebesøk uten at det er farlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå