Gå til innhold

allergisk mot mascara?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg plutselig blitt allergisk mot mascaraen min,som jeg har brukt i flere år?har en rød flekk på det ene øyelokket som ikke fordvinner,samt en flekk i øyekroken.

lurer på om dette kan være en allergik reaksjon på mascaraen min?

hvilken mascara kan jeg bruke som jeg ikke reagerer mot?

noen som har litt peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kontaktallergi, og har rett og slett funnet ut at man må prøve seg frem. Jeg reagerer også på mascara, og har prøvd mange "allergivennlige" men regarer ofte enda mer på de. Bla ble jeg virkelig ille av en fra body shop. Har endt opp med Isa Dora sin Build up Volume mascara, men det er ikke sikkert den funker for deg.

Så eneste rådet jeg kan gi er å prøve noen andre og se om det er bedre. Men dropp mascara helt en stund først slik at huden heles og ikke blir så enormt irritert om du reagerer på andre. Og vær flink å vask av og gå uten når du kan.

Skrevet

Litt vanskelig ut i fra din beskrivelse å vite hva det er, men det kan selvfølgelig være en alergisk reaksjon. En annen ting som mange ikke er klar over er at maskaraen bør byttes mye oftere enn de fleste gjør. Jeg var på et foredrag en gang angående kontaktliseoptikk og hygiene, der ble det faktisk sagt at maskaraen burde byttes hver måned! Det er den strørste bakteriebomben vi har i sminkeveska vår:-)

Jeg bytter ikke selv så ofte, men har blitt mye flinkere enn jeg var før.

Ang. "flekkene" på øynene dine. Er de vonde? Er begge røde? Er det på insiden av øyevippene, eller på oversiden av huden? Er det klumper? Hvor lenge har det vært sånn?

Hvis du har noe ubehag tror jeg at jeg ville fått noen til å se på det. Det kan fks være en optiker. De henviser videre hvis det er noe en øyelege eller noen andre må se på:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...