Gå til innhold

Får man huslån på os?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på høgskole og lurer på om jeg kan få huslån. Har ca. 27 500 i mnd. Noen som har fått lån, eller vet om dette er mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bankene forlanger som regel at man er fast ansatt et sted, dvs har en relativt sikker inntekt i mange år framover.

Skrevet

De færreste banker vil nok gi lån på så usikkert grunnlag som os er.. Det er en stønad man har bare i et par år framover, og i tillegg må man ha egenkapital evt kausjonist... Men, bare banken kan svare deg så du får snakke med dem...

Skrevet

Hør med kommunen ang startlån/kommunalt lån der. Det er for de med dårlig økonomi(innen visse grenser da ;)), og kommunene administrerer det på vegne av husbanken. Du finner sikkert noe om dette på husbanken sine sider.

her kan du i tillegg søke om tilskudd, dersom du ikke har egenkapital.

Det skader hvertfall ikke å forsøke, men jeg tror neppe du får så mye. Jeg fikk, men det var under 500 000. Og det var mye om og men. Budsjett er det viktig at du har laget til før samtalen, slik at du kan vise dem at det er realistisk.

Skrevet

Jeg kjøpte hus med os som inntekt. Banken gikk med på det fordi jeg fikk foreldre som medlåntakere,og var nesten ferdig utdannet og ville begynne å jobbe ila et års tid:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...