Gå til innhold

Prøver her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Klarer man å leve for 11700,- i måneden etter at regninger er betalt? Dette skal da dekke bensin, mat og drikke, fritidsaktiviteter og andre diverse kostnader (lege, husholdning, klær, hårklipp)

Vi er en familie på 2 voksne og to barn, 8 og 5 år og bor i Oslo. Tenker å ta ny jobb men da går jeg ganske mye ned i lønn, ca 5000 netto i måneden...

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer jo helt ann på hva slags vaner dere har. Og hvor mye dere MÅ bruke bilen.

Vi bruker ca 1200kr i mnd på diesel, som jo er billigere enn bensin. Men samboeren min har 20min kjøring hver vei til jobb, så det blir jo litt noen mil i mnd.

Vi er 2voksne og to barn (5år og 6,5år), bruker ca 6000kr i mnd på mat og alt annet som er dagligvarer om det ikke er noe ekstra. Men da koser vi oss mye, synes vi!

Så med vårt forbruk har dere da over 4000kr igjen til å bruke på fritidsaktiviteter, klær, lege og hårklipp osv. Kommer helt ann på hva slags aktiviteter, klær osv man er vant til. Til legen drar man stortsett ikke hver mnd og barna er jo stortsett gratis. Håret mitt klarer seg lenge uten en klipp, men når det først klippes betaler jo vi damer en del. Klær trenger man jo stortsett ikke så mye nytt av heler. Så jeg ville prøvd å sette halvparten av den summen på en egen konto til f.eks når barna trenger vintersko, vinterklær, du trenger en hårklipp osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...