braveheart Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 kutte ut melk pga mageproblem t beibi NYTT 14:45 2.11.2010 har en baby påp 3mnd og han sliter med luft i magen.ikke skikkelige kolikksmerter,men han fiser enormt og sliter med bæsjing... jeg tenker nå å prøve å kutte ut melk en stund for å se om det hjelper. må jeg kutte ut ALT som har melk i seg?kan jeg bruke laktoseredusert meelk?hvor fort merker man det dersom det hjelper? er svært takknemmelig for hjelp braveheart
Siamese Hellhound Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Sånn har vi det også... Det er visst melkeproteinene, ikke laktosen mange babyer reagerer på. Jeg fikk en oppskrift av min helsesøster på hvordan man skulle gå fram, man må dessverre kutte ut alt i 2 uker (gjelder også melkepulver og myse/mysepulver, f.eks), for så å prøve seg forsiktig fram med litt og litt melkeprodukter igjen etterpå. Jeg finner ikke arket noe sted, men Det er neimen ikke mye som ikke inneholder melk i en eller annen form, jeg trodde f.eks at salami var trygt, men der er det "startkultur", som jo er noe melkegreier... Jeg klarte aldri å være helt melkefri i to uker, (og så tror jeg at jeg saboterte kuren litt med en masse melkefri sjokolade, men så får han jo luft i magen av sjokolade uten melk også, og da er jo litt av poenget borte...!) men jeg merker at gutten min blir verre hvis jeg f.eks har ost på brødskiva. Hvis ikke du har prøvd det allerede, så anbefaler jeg også minifom, det gjør at det er mindre smertefullt med all denne lufta. Men vi er oppe kl 5 hver morgen og promper fortsatt, han er 4 mnd nå.
sthans Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Har en på snart 4 mnd som ikke tåler melk - her merker jeg nesten med en gang når jeg tar bort / spiser meieriproduker. Er nå på 100% melkefri diett. Tror jeg ville startet der og evt gradvis innføre enkeltprodukter. Litt pes siden det er meljeprodukter i så mye. For ikke å snakke om at sjokolade er ut ... Se også annen tråd i dag re det å kutte ut melk helt. Noen tips der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå