braveheart Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 har en baby påp 3mnd og han sliter med luft i magen.ikke skikkelige kolikksmerter,men han fiser enormt og sliter med bæsjing... jeg tenker nå å prøve å kutte ut melk en stund for å se om det hjelper. må jeg kutte ut ALT som har melk i seg?kan jeg bruke laktoseredusert meelk?hvor fort merker man det dersom det hjelper? er svært takknemmelig for hjelp
Nurse80 Skrevet 2. november 2010 #2 Skrevet 2. november 2010 Jeg merket at det virket etter noen dager. Hadde kolikk til jeg sluttet med melk. Da var han 2 mån. Men du må slutte med det meste som innholder melk, laktoseredusert hjelper ikke. Fordi det er melkeproteinet dem reagerer på. Etterhvert kan du prøve med litt ost, for å se om han tåler at du spiser litt. Men prøv å få i deg null-melk ( finnes også i oster, leverpostei, yoghurt, noen brødsorter osv) den første uka, for å sjekke om det funke!
*smula* Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Jeg kuttet ut melk- og melkeprodukter en periode. Merket bedring hos klumpen i løpet av 3-4 dager. Holdt meg unna melkeprodukter i noen måneder og trappet gradvis opp med ost, smør osv. Synes ikke det var noe problem, og gjør det med glede en gang til for den lille i magen. Ble selvfølgelig litt tankevirksomhet for å komme på nye middagsretter, men gikk greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå