Gå til innhold

slik sparer vi penger!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

kom med små og store sparetips!!!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fast trekk til sparekonto hver måned ;) Kankje ikke det du mente?

Ellers:

- Handle en gang i uka, sparer mye i forhold til småhandling mange ganger

- Sette opp budsjett som man går inn for å leve etter

- Passer på å handle klær/mat/utstyr etc på tilbud

- Går over forsikringer, strømleverandør etc med jevne mellomrom for å se om det er noe å spare på å bytte

Skrevet

vi panter alle flasker alltid.

vi sorterer all pappen i pappdunken for at det ikke skal ta plass i søppeldunken som blir tømt annenhver uke i stedefor hver uke, slik sparer vi penger ved å bare betale halv avgift. dette forutsetter at man er flink til å "skvise" sammen søppelet (jeg står ofte og hopper oppe i søppeldunken), og at man ikke glemmer NOEN av bossleverings-dagene;)

Skrevet

Jeg later som jeg røyker. Hadde jeg røyket hadde jeg alltid hatt råd til røyk siden det er noe rykere ikke larer seg uten. Så jeg legger 80 kr 2 ganger i uken på en sparebøsse =)

Det blir en ferie i året det. Røyker man 40 om dagen blir det ca 100 000 i året.. Så lat som dere røyker å bli rik! =)

Skrevet

Ser på literpris og kg pris på butikken ikke stk pris:) Da er det store forskjeller. Kjøper stort sett merkevarer men noe billigmerker fungerer som feks håndsåpe ol ikke mat det har jeg testet div first price og det er søppel rett og slett..

Skrevet

Har et par dager i uka hvor vi spiser vegetar-retter, godt både for pengesekken, helsen og miljøet :-)

Ikke kjøpe for mye klær, bruk det man har og kjøpt nytt når man trenger og ikke bare på impuls.

Selg ting man ikke trenger på Finn.no

Skrevet

Vi har et budsjett, og etter vi begynte med denne "modellen" har vi blitt veldig mye mer økonomiske begge to:)

Hver mnd setter vi 10 000 inn på brukskonto, som vi begge har kort til. Det går til mat, bensin og diverse.

4000 går inn på sparekonto. (Vi sparer til f.eks. oppussing, ferie og andre større innkjøp til huset, og bruker da penger herfra, men prøver å alltid ha en buffer på en mnds inntekt stående i tilfelle...)

300 til hvert av barna.

Resten av lønningene står igjen på regningskontoen, det dekker alt vi har av regninger +++ Vi overfører herfra til sparekontoen når det har bygget seg opp "for mye" der.

Vi har "lov" til å hente litt ekstra fra sparekontoen til julegaver, bursdagsgaver o.a. men vi prøver å la være. Vi handler mat en gang i uka eller sjeldnere, pluss melk, brød og fukt /grønnsaker en ekstra gang om nødvendig. Vi prøver å handle det meste på rema, og benytte oss av gode tilbud andre steder, så totalsummen blir lavest mulig. Kjøper gjerne billig-produkter som landlord / first-price i de produktene hvor vi synes at kvaliteten er den samme:)

Vi diskuterer de fleste innkjøp, og blir enige om hva vi vil bruke pengene våre på:)

Skrevet

Begynn å bruke det du har i skap og fryser, og bli bevist på hva du har og bruk det.

Skrevet

ikke bruk penger du ikke har

ikke kjøp alt du "får lyst" på. Mobilen varer faktisk helt frem til den går i stykker. Man mÅÅÅ ikke ha flatskjerm, den gamle duger helt til den går i stykker osv osv osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...