Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 jeg bruker cerazette men får kviser av de samt at jeg plages veldig med hodepine,så jeg må bytte. hvilken prevensjon bruker du og har det gitt deg noen bivirkninger?
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Nå bruker jeg cerazette,pga amming og at det ikke er så lenge til vi skal prøve på nestemann. Jeg har vært veldig fornøyd med hormonspiral,eneste "bivirkning" var at jeg ikke fikk mensen,så det kan jeg godt leve med;-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Jeg bruker Conludag (minipiller). Får bivirkninger av alt annet, men ikke av denne.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 14:00 hvilke bivirkninger har du fått av andre prevensjonsmidler da? HI
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Jeg har brukt litt forskjellig: enfase piller - gjorde meg til en hormonell bitch flerfasepiller - ga meg migreneanfall flere ganger i uka, og skikkelig kviseutbrudd over hele kroppen p-ring - veldig lettvint, likte denne. Ikke så mye hormoner som i pillene, så ble mindre bitchete cerazette - går på denne nå og er den som har funket best for meg, ingen bivirkninger. Men virker som det bare er å prøve seg fram, er helt forkjellig hvordan man reagerer på de ulike preparatene, men om jeg skulle anbefale deg noe annet enn cerazette, så er det p-ring!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Har vært veldig ensformig når det kommer til prevensjon. Prøvde meg fram i ungdomstider med forskjellige typer p-piller, og endte opp med Jasmin. Var veldig fornøyd med denne og brukte den i flere år, ingen bivirkninger eller menssmerter. Etter at jeg fikk barn så ble jeg anbefalt å prøve mini-pille, så gjorde da det. Cerazette het denne, og jeg syntes den var veldig grei. Ingen bivirkninger med denne heller. Men synes det er tungvint å ta piller hver dag til nogenlunde samme tid. Nå har jeg akkurat fått hormonspiral, og synes det er helt topp. Kjempefornøyd, og en enorm lettelse å kunne ha den i 5 år Blir nok en ny hormonspiral når denne skal ut
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #9 Skrevet 2. november 2010 Bruker ingenting, bivirkningen ble graviditet:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #10 Skrevet 2. november 2010 Kun kondom? Ja det var jo en ansvarlig prevensjon alene. Sprekker den så kan det jo fort hende at du blir gravid..
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #11 Skrevet 2. november 2010 Har brukt cerazette - mistet menstruasjonen helt. Ingen bivirkninger. Har nå hormonspiral. Har hatt den inne i et år. Kan ha et par spottblødninger i løpet av mnd. Greit å slippe og huske pilla daglig.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #12 Skrevet 2. november 2010 Anonym 15.00 her Er i gang med utredning for habituell abort (gjentakende SA/MA) Jeg må ta en del blodprøver som vi bli påvirket at hormonelle prevensjonsmidler. Når det gjelder kondom, så er det temmelig sikkert dersom man er forsiktig ved tanke på negler når man tar den på. Brukte kondom i en 3 årsperiode tidligere var det bare 1 gang den sprakk. Regnes som 98% sikkert ved riktig bruk, 85% ved feil bruk.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #14 Skrevet 2. november 2010 15:05: Bruker også kun kondom. Er ikke fan av å proppe kroppen full av hormoner for å forhindre graviditet. Det påvirker både kroppen og miljøet (har du aldri tenkt over at mesteparten av østrogenet i p-piller skilles ut, forsvinner i do og videre ut i naturen?). Gikk på p-piller i 12 år (prøvde flere forskjellige merker), og har aldri følt meg så bra som etter jeg sluttet med de. Blir nok spiral etter jeg har født, men tviler på at det blir hormonspiral. Og nei, jeg ble ikke gravid fordi kondomen sprakk... Hva får deg til å si at kondom er uansvarlig prevensjon? Det er blant annet det eneste som beskytter mot seksuelt overførbare sykdommer. P-piller er heller ikke 100% sikkert. Glemmer du å ta den så kan det jo fort hende at du blir gravid... Eneste som er 100% sikkert er å avholde seg fra sex, så da kan du jo vurdere det om du vil være helt sikker på å ikke bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #15 Skrevet 2. november 2010 Hormonspiral og er kjempe fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #16 Skrevet 2. november 2010 Her bruker vi full avholdenhet. Funker som bare det!
Gjest Antarctica Skrevet 2. november 2010 #17 Skrevet 2. november 2010 Hormonspiralen Levonova - bivirkninger de første 4-5 mnd (mye tulleblødninger), men nå er den eneste bivirkning at jeg ikke har mensen! Herlig!
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #18 Skrevet 2. november 2010 Hopper av i svingen, har brukt det så og si hele tiden på en periode på 5 år. Er to ganger vi ikke har hoppet av og har to barn:) Men kan nesten ikke anbefale det som en sikker prevensjon, men for oss har det funket hittil hvertfall. Jeg brukte minipillen conludag en periode, men blir nedstemt av hormonpreparater. Jeg får kviser når jeg ikke bruker p-piller, de mnd jeg gikk på conludag hadde jeg fløyelsmyk og helt ren hud, så kanskje du kan prøve den:)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #19 Skrevet 2. november 2010 P-ring, helt greit med lite bivirkninger. Bakdelen er og huske og ta den inn etter 7 dager og ut igjen etter 3 uker, går litt i surr der
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #20 Skrevet 2. november 2010 Har hoppet av i svingen i 10 år og har kun blitt gravid to ganger, begge ganger planlagt, så det funker greit. Eneste er at det er litt kjipt å ikke få ham inni seg, det er en del av kosen synes jeg... Så det spørs om ikke jeg skal tenke på spiral denne gangen...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #21 Skrevet 2. november 2010 Bruker onepiece... Funker som f***
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #22 Skrevet 2. november 2010 Kondom, det enkleste som fins. Beskytter mot det meste + at du slipper sæd som renner ut etterpå...
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #23 Skrevet 2. november 2010 Vi hopper av i svingen, har gjort det i 4 år ;-)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #24 Skrevet 2. november 2010 Brukt kondom i over 10 år. Ikke vært gravid.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #25 Skrevet 2. november 2010 Vi bruker kondom (evt hopper av i svingen av og til). Er midt i 30-åra og har aldri hatt behov for annen prevensjon. Har forresten aldri opplevd at kondomet har sprukket, og jeg må vel sies å laaang erfaring. Det er helt utenkelig for meg å putte noe som helst av kunstige hormoner i kroppen min. Jeg har forresten hatt blodpropp, så det gjør all hormonprevensjon dobbelt så uaktuelt for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå