Gå til innhold

Hvilken forsikringer trenger jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skal skilles og jeg har kjøpt meg hus.

Jeg er helt grønn i dette, og lurer på hvilken forsikringer jeg må ha.

Og hvilken forsikringselskap har de gunstigste prisene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Villaforsikring (eller hva det nå heter, dekker bygningsmasse + innbo).

Uføreforsikring (slik at du kan betale gjelden på huset om du blir ufør).

Livsforsikring hvis du har barn (så de kan beholde huset om du faller fra).

Bilforsikring om du har bil (kan lønne seg med fullkasko selv om det statistisk sett blir dyrere for deg, når man har huslån er gjerne økonomien så stram at du ikke har råd til dyre bilregninger og da er det bedre å betale mer i forsikring slik at du slipper dette).

Helårs reiseforsikring (som gjelder til og med om du skader deg på butikken eller hos naboen).

Ta kontakt med alle forsikringsselskaper og forklar din situasjon. Be dem levere anbud som totalleverandør av forsikringer. Les nøye gjennom vilkår før du bestemmer deg for hvem du går for, det er ikke alltid at den billigste passer best til dine behov...

Skrevet

Du trenger en hus + innboforsikring, bilforsikring hvis du har bil (kasko eller delkasko kommer an på hvor gammel bil du har) og kanskje barneforsikring ev reiseforsikring og livs/uføreforsikring. Forskjellige selskap kan tilby deg helt forskjellige priser, så du bør få tilbud fra flere. Noen selskap er billigere enn andre på visse bilmerker, og noen husforsikringer er priset forskjellig ut ifra hvor i landet du bor. Du bør rett og slett ta deg en ringerunde til de forskjellige selskapene. Du kan også sjekke om jobben din/forbundet samarbeider med noen forsikringsselskap - det er ganske vanlig, og da får medlemmene/de ansatte rabatt på forsikringene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...