Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #1 Skrevet 2. november 2010 I år blir det første året med julepynting hjemme hos meg, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Fortell litt om når og hvordan dere pynter hjemme, og hvordan juletreet deres ser ut
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #3 Skrevet 2. november 2010 Jeg liker å ha røde tekstiler, som løpere, puter og pledd. Det gjør stua veldig "julete" uten at det blir for mye dill! Jeg har noen engler og nisser, og bytter de med pynt som står i vinduskarmene til vanlig. Røde lys er et must (Eller hvite med "julete" pynt) Juletreet har jeg sølv, rød, hvit og glasspynt =) Masse engler! I loftstua har vi et eget juletre med barnas pynt, de liker det sånn, (siden jeg er så sær med hvor de skal henge pynten på "mitt" tre....) Ellers liker jeg å ha juletoalettpapir, og røde håndklær på do i hele desember Og et lite juletre ute med lys på fra 1. desember =)
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #4 Skrevet 2. november 2010 Jeg starter alltid litt forsiktig med løper i hvitt og sølv sammen med adventstaken. Pynter ikke til advent med lilla, annet enn på adventstaken. Så kommer det flere og flere ting til etterhvert. Juletreet pynter vi lille julaften, i fargene; sølv, litt rødt, litt gull, svart og glasspynt (gjennomsiktig). Ikke norkse flagg på treet! Men har smale remser med glitter. Ute pynter jeg ofte i slutten av november. Koselig med lys i trærne ute, når det blir så fort mørkt. Liker også å pynte inngangspartiet med krans, lykter, lys osv. Jeg pynter ikke så mye med rødt, får ofte inn rødt gjennom julestjernene og amaryllis. Liker naturlig rødt, men personlig syns jeg for mye rødt blir litt glorete. Jeg bruker mye sølv, hvitt, grått, engler , litt nisser, mye stearinlys og har endel svart.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #5 Skrevet 2. november 2010 De to siste årene har jeg hengt opp pepperkaker med hvitt silkebånd i juletreet og kanelstenger, + røde kuler. Det blir kjempefint også lukter det så godt
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #6 Skrevet 2. november 2010 Takk for svar! Jeg ser for meg juletre med kuler i rødt, gull og hvitt, noen med glitter og noen uten. Hvite eller sølvfargede sløyfer og lys, og kanskje noen gjennomsiktige glass/plast-greier (små stjerner eller engler). Ingen norske flagg slipper inn gjennom disse dører, og jeg er ikke særlig glad i de der remsene med glitter. Høres det ok ut, eller er jeg helt på jordet? Jeg har kjøpt en konglekrans til å ha ute, men jeg vil så gjerne ha en liten stråbukk eller lignende også. Vet ikke helt hvor jeg kan få tak i det, men skal ta meg en butikkrunde etter hvert. Jeg liker ikke julenisser eller engler i vinduene (og dessuten har jeg en ettåring og veldig lave vinduskarmer, hehe), men jeg er usikker på pynten sånn ellers. Kanskje jeg bare kjøper duker, puter og lys i juleaktig stil, så blir det ok? Vil så gjerne ha det koselig og fint her i jula, og nå er det på tide å bygge juletradisjoner for lillen HI.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2010 #7 Skrevet 2. november 2010 Første helga i advent henger vi opp stjerner i vinduene og finner frem adventsstaken til spisebordet Tidlig i desember kommer julegardinene opp og litt pynt. Ca 1 uke før jul finner jeg frem mer pynt, og to dager før jul kommer juledukene, resten av julepynten og juletreet på plass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå